Piaggio fly 4t 4v (kleppen komen altijd vast te zitten)

Fanzy

New Member
3 jaar geleden een Piaggio fly 4t 4v gekocht gedurende een half jaar zonder problemen gereden tot dat ik er achter kwam dat euro 95 benzine een killer is voor je brommer (door dat de benzine nu gedeeltijk uit bio bestaat.. nieuwe rare verandering enkel in belgie). Kleppen waren helemaal kapot dus heb ik er maar 4 nieuwe in laten zetten. Maar na 1000km starte hij niet meer en ook geen compressie. Brommer zaak waar ik hem had gekocht snapte er niets van en dachten dat het iets met de carbu moest zijn aangezien de kleppen nieuw waren (carbu kon ook aangetast zijn door slechte benzine) .... Nieuwe carbu der in en ja na 2000 km terug het zelfde probleem. Bleek het dat de kleppen telkens door aanslag vast zaten .... Nu doe ik er van dat speciaal spul in dat dit niet meer gebeurd. Hoewel het wel werkt heb ik vandaag weer het zelfde probleem. Geen tot amper compressie .... Duurt 10 min voor dat ik hem getstart krijg en duidelijk minder vermogen. Ik weet dat ie niet meer te starten valt morgen. Mijn vraag is .. weet iemand wat het probleem kan zijn ? En is zelf kleppen schoon maken en stellen te doen want ik heb me helemaal blut betaald aan dat ding en dit kan er niet meer bij.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik rij zelf met dezelfde scooter, maar dan met het 2 kleppen blok..

Ik tank zelf ook E5 / Euro 95.. Maar heb met die benzine nooit problemen gehad..

Als het om iets simpels zou gaan, zou ik haast denken dat je met een te rijke afstelling rond rijd..
Kleppen worden zwart van de roet omdat je mengsel te rijk staat..


Maar nou lees ik dus ook dat je compressie problemen hebt.. Zou haast gaan denken dat je nooit het oliepeil controleerd??
En als je dan al merkt dat de olie peil vrij snel zakt om de paar dagen, dan zou ik toch bij mij zelf denken dat er dus motor olie weg ebt naar de verbrandings kamer.. Dit dus verbrand en daar door die aanslang in de kop krijgt, gevolgd dat de kleppen vast komen te zitten..

Heb je al eens naar het doorzichtig bolletje gekeken onder het luchtfilter? Deze zou gewoon schoon moeten zijn..

Als er dus zwarte drap erin zit dan zijn / is de cilinder / zuiger / zuigerveren slecht.. Dan zou ik zelf gaan denken om een nieuwe cilinder te plaatsen..
 
Alles eens na gekeken en idd .... Veel te weinig olie best raar want vorige week was die gewoon vol maar bolletje is oké. Best raar want nog geen 3 weken geleden op groot onderhoud inclusief kleppen stellen

Bedankt
 
Dan verbruikt de motor olie.. En dan is het dus logisch dat de verbrandings kamer vol van die olie troep zit dat niet wilt verbranden.
En dat dan de kleppen vast komen te zitten.
 
Back
Top