Piaggio fly 4t 45

Cesar Reyes

New Member
Hoi mijn scooter heeft twee jaar niet gelopen en krijg het nu niet een de praat. Wat ik tot nu toegedaan hebt is de sproeiers controleren en ze waren niet verstopt, de oliepeil is ok de bougie moet ik vervangen. Ik krijg niet veel benzine door en denk dat of de benzinekraan verstopt is of de benzinepomp en of benzinefilter. Mijn vraag is hoe krijg is de benzinepomp open. O ja als ik bij de benzine kraan de twee slangen loskoppel komt geen benzine uit?

alvast bedankt voor de reacties en fijne jaarwisseling
Cesae
 
Advertisement - register to remove this

Cesae,

als je de slangen loshaalt van de vacuumkraan mag er ook geen benzine uitlopen.
Pas als je op de slang die onderaan op dit vacuumkraantje een onderdruk zet, gaat de kraan open.
Dus als je aan deze slang even zuigt loopt er benzine uit de andere slang die normaal naar de carburateur loopt.
Doet hij dit niet is je vacuumkraan defect of het filtertje in je tank verstopt.
 
Ok ik ga het morgen proberen, vraag hoe kom ik bij de filter van mijn tank terecht? En hoe zorg dat alle benzine uit de scooter uit loopt de benzine is meer dan twee jaar oud.
 
Ok daar ben ik weer,

Allereerst de beste wensen voor jullie allemaal. Nu mijn gedoetje, ik heb het volgende gedaan eerst de sproeiers gecontroleerd die zijn ok, benzine vervangen (nu 98 ipv 95) daarna de bougie vervangen en gekeken of er een vonk kwam ook ok, daarna de vacuumkraan gecontroleerd ook ok. De scooter doet het nog steeds niet wat moet ik nu doen?

groet Cesar
 
De scooter doet het, ik had alles goed gedaan behalve het plaatsen van de sproeier, ik had de verkeerde gekocht. Nu heb ik het volgende probleem de kilometerteller doet het maar de snelheidsmeter niet. Hoe kan ik dit oplossen.

groet en bedankt voor jullie hulp.
 
Het lijkt er wel op.
De km-teller en de snelheidsmeter hebben gezamelijk maar 1 kabel en maar 1 meenemer en zitten in 1 mechanische behuizing.
MAW, als de ene het wel goed doet en de andere niet moet het probleem wel in de meter zelf zitten.
Maar voordat je misschien onnodig geld gaat uitgeven, want deze unit kost toch al snel zo'n 140~150 Euro, zou ik toch even de cockpit voorzichtig open maken, misschien zie je wat het probleem is.
 
Het lijkt er wel op.
De km-teller en de snelheidsmeter hebben gezamelijk maar 1 kabel en maar 1 meenemer en zitten in 1 mechanische behuizing.
MAW, als de ene het wel goed doet en de andere niet moet het probleem wel in de meter zelf zitten.
Maar voordat je misschien onnodig geld gaat uitgeven, want deze unit kost toch al snel zo'n 140~150 Euro, zou ik toch even de cockpit voorzichtig open maken, misschien zie je wat het probleem is.
Ga ik in het weekend doen. Bedankt voor de info. Fijn avond
 
Dag daar ben ik weer, ik heb de snelheidsmeter verwijderd en uit elkaar gehaald ik zie niets bijzonder. Wat ik nu gedaan hebt is een klein beetje kruipolie onder het koperen veer ingespoten (op de foto is boven, staat op zijn kop). Mijn vraag is kan ik ook kruipolie of iets anders spuiten op de aansluiting waar de kabel op de snelheidsmeter aansluit? En hoe kan ik controleren of de kabel goed werkt. Bedankt.B738BAD8-CD3E-496A-8AFE-9460B95E7034.jpeg0F05E986-B88B-49F7-8262-D507480E0AE1.jpeg7C5DFB61-2CEC-4C53-A2B1-DE2D0E0E1B5F.jpeg
 
Dat koperen veertje is om de wijzer terug naar de nul-stand te zetten als je stopt met rijden.

Ik ben er niet zeker van maar de km-teller wordt direct mechanisch aangedreven.
De snelheidsmeter zit volgens mij met een magnetische koppeling verbonden met het km-teller gedeelte, scheelt er niks aan die magnetische koppelijng?

Je vraagt, "hoe kan ik testen of de kabel goed werkt?"

Je beweert dat de km-teller wel goed werkt, dus de kabel moet goed zijn anders zou de km-teller het ook niet doen.
 
Back
Top