Wanneer je de distributieketting gaat demonteren en/of spanner zorg dan dat je nokkenas op tijd blijft staan. Klein streepje op je distributie/nokkenaswiel moet loodrecht op het puntje staan.
Verder als je de kettingspanner loshaalt, zorg dat je het veertje in het boutje niet laat wegspringen.
Verder kruislinks de cilinderkop bouten losdraaien en weer vastzetten.
Vergeet niet een doek of papier in je carter te proppen bij het loshalen van je pistonclips.
Bij het monteren van je zuiger en cilinder, smeer wat olie in je cilinder en op je zuiger.
Kijk ook even of je kleppen meteen nog goed afdichten in je cilinderkop door wat remmenreiniger erop te spuiten, wat dan niet mag lekken.
Om je distributiewiel te demonteren, hou de koelvin van je ontsteking wat tegen om de bout los te halen.
Monteer gelijk een nieuwe bougie.
Olieschraapveer moet aan de onderkant van je zuiger gemonteerd worden.
Controleer bij het loshalen van je blok of alle kabeltjes los zijn en slangetjes die het loshalen van je blok kunnen belemmeren.
Zorg dat je de oude voetpakking goed en voorzichtig van je cilinder af schraapt.
Hopelijk kan je hier wat mee ;}
(PS. waarom ben je niet meteen voor een 80cc gegaan?)