Piaggio C44 ietsje harder laten lopen

Enterprise

Well-Known Member
Sinds vandaag in het bezit van een Piaggio C44 4 takt uit 2007. Km stand 12k
De vorige eigenaar was een oudere man en de scooter is dus helemaal origineel.

Hij is op dit moment begrensd op 50kmpu op de scooter teller. Ik schat tussen de 45-48 GPS.
Ik zou graag ietsje harder willen, rond de 55 zodat ik met het verkeer mee kan rijden.

Nu vraag ik me af, is dit haalbaar? Als ik de cdi begrenzer eraf zou halen (als deze al erop zit bij piaggio) dan gaat ie misschien te hard en ik wil toch echt onder de wokmelding grens blijven (max 55 kmpu gps).

Heeft iemand suggesties?
 
Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je bericht.
Ik heb hier en daar op internet gekeken en vind helaas niet echt iets.
Ik vind wel ontgrensde cdi's maar dan ben ik weer te bang dat hij harder dan 55 gaat.
Is er eigenlijk geen cdi die begrensd is op iets meer dan 45-50 kmpu?
Ik zie ook dat er cdi's zijn begrensbaar met een afstandsbediening.
Heeft iemand ervaring met deze begrenzers en kan iemand mij eentje aanraden of misschien zelfs afraden?

Ik denk dat ik uiteindelijk toch maar ga voor eentje op afstandbediening. Dan zal hij misschien 55/60 lopen en dat is hard zat om met het verkeer mee te kunnen rijden. Als er dan toch een controle komt dan kan ik hem begrenzen zodat ie maar 45/50 loopt.
Ik vond die van zandri (180 euro) wel duur. Zijn er goedkopere systemen?

Moet er eigenlijk nog iets worden afgesteld (sproeiers, overbrenging etc) wanneer ik de cdi ontgrens?
 
Met een multivar zal je iets boven de 50 gaan
Ondanks dat de cdi nog steeds begrensd is? Naar mijn ervaring met een agm snorscooter kan je veranderen wat je wilt maar zolang de cdi begrensd is komt ie niet harder dan 25-30.

Het zal helaas nog steeds niet genoeg zijn om met het verkeer mee te kunnen rijden ben ik bang.
 
Wil je nou iets boven de 50 gaan en geen wok riskeren of ruim over de 50 gaan zodat je met het verkeer mee kan en een wok riskeert?
Even lezen...
Hij is op dit moment begrensd op 50kmpu op de scooter teller. Ik schat tussen de 45-48 GPS.
Ik zou graag ietsje harder willen, rond de 55 zodat ik met het verkeer mee kan rijden.
Een wokmelding krijg je trouwens pas bij 56 of 57 kmpu. Dat is wel meer dan "ietsjes boven de 50".
 
Wok krijg je toch vanaf 53 kmph? De correctie is 8kmph, 45+8 is dacht ik geen 57. Of is dat laatst verandert? Naar mijn ervaring geven rollenbanken uit zichzelf al 10 kmph te weinig aan, maar heb ook vaak gehoord dat ze precies gelijk zijn met gps.

Wat je ook kunt doen is een schakelaar bouwen tussen beide doorgezaagde uiteindes van het draad in de cdi. Kost maar een paar euro en kan je hem ook gemakkelijk van begrenst naar onbegrenst schakelen.
 
Dat met een schakelaartje heb ik al over gedacht maar het is alleen erg lastig om deze nog om te zetten in het bijzijn van de politie.
Misschien dan toch een cdi met afstandsbediening. Maar ik vind 180 euro aan de dure kant en een DMP van 30 euro zal ook wel niet lang meegaan.

Volgens mij is een snorscooter wel wok als je 34 klokt.
Een brom is dat pas bij 57 als ik mij niet vergis.
Post automatically merged:

Heb hier een handige tool gevonden:

Bij een snelheid van 57 kmpu heb je een overschrijding van 1 op de rollerbank (wok) met een bromscooter
Bij een snorscooter is 35 kmpu een overschrijding van 1 km per uur.
Dat zou betekenen dat een snor 34 kan en een brom 56 onder de wokgrens.
 
Ah das meer dan ik dacht. Denk dat de enige optie dan toch een varioring is. Of zo'n dure begrenzer. Maar ik zou dan eerder een schakelaartje plaatsen (en die dan misschien verbergens als lichtschakelaar?)
 
Dat is wel een goeie eigenlijk.
Floris gaf aan dat er in mijn model geen vario ring zit maar ik vind weer andere topic waar mensen de vario ring eruit hebben gehaald en hierdoor 54 kmpu gaan. Nu vraag ik me af. Zit er dan niet toch een vario ring in of een begrensde glijbus?
 
Back
Top