piaggio blok met polini evo set up loopt niet ???

SiNNeR

Well-Known Member
ik heb op een piaggio nrg lc dd blokje de volgende onderdelen gemonteerd

polini evo krukas
polini evo 70cc lc
polini evo vario
polini 3G koppeling (blauwe trekveertjes)
polini evo koppelingshuis
polini V snaar
del'torro 21mm (sproeier 120)
yasuni c21

als ik hem start dan loopt wel maar zodra ik wat gas geef klimt hij niet echt in zijn toeren en komt hij maar nauwelijks vooruit.
heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn want ik kom er zelf
niet aan uit, dus alle tips zijn van harte welkom.
 
Advertisement - register to remove this

heb ik geprobeerd maar het haalt niet veel uit. ik vind het echt vreemd want voor zover ik weet zit alles er goed op gemonteerd. hij start gewoon maar loopt onrustig en als ik gas geef prutteld hij wat en gaat stapvoets voor uit. wie o wie heeft een vermoeden wat er loos kan zijn?
 
Del'torro 21mm carb, rollen 4 1/2 gram, blauwe polini trekveren en gele malossi drukveer.

heb er net ook even een orginele koppeling in gehad maar ook dan heb ik nog hetzelfde probleem...
 
meestal wel , ik heb wel vaker meegemaakt dat een std onsteking van een bepaald bouwjaar niet echt goed werkte met 70cc.

mja , als er toch een andere op komt zou ik gewoon wachten met afstellen e.d. tot deze ontsteking erop zit..

4,5 gram is btw ERG zwaar voor zo'n setup , zet er eens 3 gram in en een paarse malossi drukveer...
 
Mischien de variateur verkeerd gemonteerd ik had dat probleem wel bij mijn runner had alles nieuw erop gezet en hij liep als een viertakt en was niet vooruit te branden pas na 15 km/h kwam hij een beetje vooruit tot 30 km/h
 
er zit al vordering in,

heb nu 3,25 gram rollen, een paarse drukveer van malossi en sproeier 84
vandaag gaat m'n hpi 2007 er onder, dat zal ook wel verschil gaan maken :eek:)
 
Zou eerst maar eens zorgen dat hij start met standaard ontsteking, met die HPI word het alleen maar moeilijker. Want een HPI vonkt altijd, maakt niet uit hoe de ontsteking staat, maar starten doet hij niet als hij verkeerd staat.

Dus als je ook die ontsteking erop gaat zetten dan heb je straks 2 dingen waardoor hij misschien niet start, want je zult nooit weten of de HPI goed staat tenzij hij start. En aangezien hij nu ook niet start, gaat hij dat met die HPI ook niet doen.
 
Last edited:
Ja maar hoe weet je zeker dat hij goed staat?

Als hij dan straks niet loopt zou het ook net zo goed de ontsteking kunnen zijn.
 
inderdaad gewoon op 3,8 zetten dan kan er niks aan mis, een blauwe drukveer kan misschien ook nog verschil uitmaken..

voor de rest een kwestie van afstellen...
 
hij starte al gewoon zonder problemen maar hij liep voor geen meter.
nu loopt hij met de orginele ontsteking, rollen van 3,25 gram, paarse drukveer en 84mm sproeier al redelijk. als ik gas geef en hij pakt hem op dan gaat hij als een jekko. hij reageerd nog wel wat laat met optrekken dus ik zal met m'n rollen nog wat omlaag moeten in gewicht. ik ben helaas nog niet in de gelegenheid geweest om m'n hpi te monteren want ik heb geen micrometer, deze heb ik wel besteld en verwacht deze begin volgende week. ik heb evt ook nog een blauwe drukveer van polini, is deze nou zwaarder of lichter dan een paarse malossi veer?
 
Last edited:
Back
Top