Piaggio Beverly 400 - openen zadel zonder sleutel

HildeM

New Member
Hoi, mij naam is Hilde.

Ik heb een Piaggio Beverly 400 S, die na zijn winterslaapje een platte batterij had.
Nu heb ik het zadel dichtgeklapt na het uithalen vd batterij (om die op te laden uiteraard), en erna pas gemerkt dat ik de originele sleutel niet terugvind...
Ik gebruik die sleutel nooit, aangezien de scooter met een smartkey werkt. Maar zonder batterij doet die dus niks :-(

Kent iemand een manier om het zadel (éénmaal...) te openen zonder sleutel, of enkel met een smartkey wanneer er geen batterij insteekt?

Ik overweeg het volgende te proberen, hier uitgelegd, dus van buitenaf een batterij aanschakelen. Maar niet zeker of de zekeringen van een 400 op dezelfde plaats zitten....

Iemand een goeie tip?

In het slechtste geval moet ik het volledige slot laten vervangen, maar dat wordt een dure grap... Ik hoop de masterkey nog terug te vinden natuurlijk!
 
Advertisement - register to remove this

Ik weet niet of je de zijkap van de Beverly 400 kunt verwijderen als de buddy dicht geklapt zit.
Als dit wel gaat kun je het proberen zoals in het filmpje, zo niet, probeer het volgende:
  • Laad de accu goed op of gebruik zolang een andere waarvan je weet dat hij goed is en goed geladen is.
  • Sluit de min-pool van de accu aan op een blank stukje motorblok of frame..
  • Maak je beenschild open zodat je bij de connector/draden van het contactslot komt.
  • Sluit de plus-pool van de accu aan op de oranje draad van je contactslot, laat wel de stekker van het contactslot aangesloten (steek hiervoor eventueel een opengebogen paperclip achterin de contactslotstekker middels de backprobe methode zie plaatje hieronder. Let niet op de tekst bij de connectoren het gaat om het principe).
  • Als het goed is heb je nu buiten het contactslot om spanning gezet op de bedrading van de boordspanning en kun je waarschijnlijk op de normale manier de bussyseat openen.
back probing.png
 
Last edited:
Hoi Sparky,

Bedankt voor de uitleg!
Uiteindelijk heb ik hem bij een deskundige dealer laten fixen (bedankt Vespa Center Antwerp in Boechout;-) ), en die heeft idd de neus/beenschild gedemonteerd om zo spanning op het circuit te steken.
En nu hopen dat ik de originele materkey nog terugvind. Maar voorlopig ben ik gered!

Groetjes Hilde.
 
Back
Top