Piaggio Ape als scootmobiel

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Ik heb nu een piaggio apeTM aangeboden gekregen. Deze is volgens de man te berijden als 16 jarigen. (ook mij dus)

Volgens hem is de piaggio ape verzekert als Scootmobiel.

Zou dit waar KUNNEN zijn?
Volgens de eigenaar zitten er geen papieren meer bij maar is deze vorig jaar wel verzekert geweest. Is het mogelijk nieuwe papieren aan te vragen? Of moet deze dan weer herkeurt worden?

Alvast bedankt!

Gr. Maarten
 
Advertisement - register to remove this

Nee een verzekeringsplaatje net als alle scootmobielen hebben.

Maar hij moet dan toch geregistreerd staan als scootmobiel wil je deze als scootmobiel verzekeren toch?

Maar horen er dan wel papieren bij?
Zo ja: kunnen dezen dan aangevraagt worden?
Zo nee: Hoe moet die dan overgeschreven worden? niet?
 
scootmobiel heeft brommer plaatje
is het geen landbouw voertuig?

btw: scootmobiel is toch zon heel klein ouwe opa ding die niet 20 gaat? Bedoel je geen 45km karretje?
 
apeTM is altijd landbouwvoertuig of autokenteken.
zo niet heb je een omgekat ding te pakken.

enige op bromfietskenteken is de ape50.
 
jammer maarten :p

?? normaal doen



apeTM is altijd landbouwvoertuig of autokenteken.
zo niet heb je een omgekat ding te pakken.

enige op bromfietskenteken is de ape50.

Ja dat dacht ik dus eerst ook. Tot hij dit aanbood. Daarom vroeg ik het ff.

En ja ik bedoel scootmobiel.

Maar het is ook mogelijk om een ape TM te keuren naar 45km wagen hoor. Dit had ik nagevragen bij RDW. Zolang er maar 50cc op zit en niet harder gaat dan 45. (en technisch in goede staat is natuurlijk)


Maargoed, als ik het goed begrijp klopt het dus niet wat deze man zegt?

Maar is een brom mobiel altijd gekeurd dan (bij rdw bv)?

Want ja, als ik dit zo lees:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijzondere-voertuigen/gehandicaptenvoertuig-en-scootmobiel
Waarom zou het dan niet kunnen. Hij zou aan alle regels kunnen voldoen. (afmetingen snelheid ect)
 
scootmobiel heeft brommer plaatje
is het geen landbouw voertuig?

btw: scootmobiel is toch zon heel klein ouwe opa ding die niet 20 gaat? Bedoel je geen 45km karretje?

Nee scootmobiel heeft een verzekeringsplaatje. Net als de scooters/brommers hier voor 2005 hadden.

Gehandicaptenvoertuigen hebben dit plaatje ook (deze lijken meer op brommobielen)
 
of een ander gehandicaptenvoertuig met een constructiesnelheid van meer dan 18 km/uur mag straks mogelijk alleen nog worden gebruikt door iemand die een handicap heeft.


Dat zegt al genoeg.

Je kan een auto ook wel 50cc maken en proberen er een bromkenteken op te krijgen, maar piaggio heeft nooit een typegoedkeuring uitgegeven dat een TM op bromkenteken kan.
dus dan moet je m volledig opnieuw laten keuren.

ik zou gewoon een TM of P2 kopen, als landbouwvoertuig verzekeren (25km sticker achterop) en gassen.
veel minder gezeik, en kost veel minder in verzekering.

keerzijde is dat je alleen maar op fietspaden binnen de bebouwde kom mag rijden, en je moet kunnen aantonen dat het voor goederenvervoer is.
Als ze je betrappen terwijl je harder dan 25 rijd ben je ook de lul, want dan rij je in een auto zonder verzekering en zonder rijbewijs.
 
Ja ik dacht van niet. Ik zal het nog even uitzoeken.

Naar mijn weten mag je een landbouwvoertuig berijden als je een Tractorrijbewijs (t) hebt.
 
Dit is wat hij me nu mailt:


volgensmij begrijpt u me niet echt u verzekerd hem als vespa car en als dat gedaan is dan krijgt u zo,n verzekerings plaatje als wat er op een scootmobiel zit en dat kost 30 euro per jaar snapt u.





Klopt dit?
 
ze zullen op een gegeven moment toch gaan verbieden dat mensen die niet gehandicapt zijn, in een invalidewagen gaan rijden.

onderhoud aan zo'n zeepkist is trouwens ook helemaal niet leuk, ik heb zelf zo'n ape50, maar het is net een colablikkie op wielen.

kabels e.d gaan ook vaak kapot doordat ze enorm lang zijn, en als je cilinder oid warmloopt kan je echt lachen.
 
jaa maar is het mogenlijk wat hij zegt?

Dus ik koop dat ding, geef de framenummers door, en ze sturen mij een verzekeringsplaatje op?
 
Back
Top