This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

piaggio 4t2v carb grote

zip50cc

Member
heeft er iemand een idee wat de grote is van de originele piaggio vespa/zip 4t2v carb? en als je wat meer vermogen wilt kan er een grotere carb op? alvast bedankt!
 
18,5mm. Je kan er een grotere op doen. Maar zal geen merkbaar verschil maken. Helaas zit er gewoon 0,0 vermogen in een 50cc 4t. Dus kan je er ook niks uithalen
 
Denk dat het dan wel effect heeft ja
dankje maar op 50cc dus geen verschil
Post automatically merged:

dankje maar op 50cc dus geen verschil
een vriend van mij heeft namelijk een mezoly carb 18.5 mm en hij trekt snel maar de top ligt erg laag (56) hoewel ik wel alles heb ontrgenst en 6.5 g rollen heb gebruikt zou dit kunnen komen door de carb?
 
Last edited:
Dat ligt aan de afstelling van zn overbrenging.
Mezoly carb is trouwens gewoon een goedkope replica, werkt wel prima. Als je de bijgeleverde slang maar niet gebruikt. Die was binnen een maand helemaal hard en gescheurd waardoor er benzine recht voor mn achterwiel gespoten werd
 
heb de overbrenging helemaal goed gedaan vsnaar was goed 6.5 gram rolle en gladde vario? koppeling gele malossi trekveertjes sproeier is nog wel standaard
 
heeft er iemand een idee wat de grote is van de originele piaggio vespa/zip 4t2v carb? en als je wat meer vermogen wilt kan er een grotere carb op? alvast bedankt!

Als je vermogen wilt kan je denk ik beter voor een 4 valve blok gaan. 2valve blok is best wel tam.. Toeren ga je er niet eruit krijgen.
Enigste wat je kan doen is een grotere cilinder plaatsen voor meer motor koppel. Toeren zal dan nog steeds hetzelfde blijven.

Grotere carb gaat alleen helpen als de motorsetup erom vraag. Beperking zal toch wel het 2 valve kleppen systeem blijven.
Misschien zijn er wel andere cdis te krijgen met een iets scherpere ontstekings timing.

4valve blok heeft overigens wel een 20mm carb eronder zitten.
Post automatically merged:

en met een 80cc kit? zou er geen verschil zijn als ik er 20mm ofzo op zet?

Zou er niet vanuit gaan dat een 20mm carb veel erop gaat doen.
Maar de cilinder heeft altijd effect.