Piaggio 4t verliest 20km/u aan snelheid en trekt ineens trager op

Thijskos

New Member
Goedendag, ik heb sinds 2 maanden een 2dehands piaggio zip 4takt uit 2017 in eerste instantie leek het een goede scooter te zijn. Toen verongelukte ik en moest hij naar de garage. Bij de garage kwamen ze erachter dat er nog veel meer problemen waren zoals: uitlaat lek, subframe kapot, verlichting gewoon in elkaar geknoopt zonder koppelstukjes en mijn gaskabel liep via mijn buddy inplaats van over mijn motor. Dit is allemaal vervangen en hij deed het weer perfect totdat ik gistermiddag uitschool terugkwam en ik stilstond bij het stoplicht vervolgens trok ik op en leek het wel alsof ik op een schildpad zat. Ook gaat hij niet meer harder dan 40km/u terwijl die eerst 60 ging. Ik heb al veel research gedaan en kom vooral uit op dat het waarschijnlijk mijn rolletjes zijn maar vraag het toch nog hier voordat ik hem uitelkaar haal en het helemaal niet mijn rolletjes zijn. Alvast bedankt als u reageert.

met vriendelijke groet,
Thijs
 
Advertisement - register to remove this

Aandrijfriem kan ook versleten zijn. Dan slipt die over je vario en verlies je snelheid. Zeker als die riem te smal is geworden en aan de zijkanten geheel glad gepolijst is. Je scooter is / was zoveel mee.. Dat je beter de hele scooter had kunnen laten nalopen bij de dealer.

Als er zoveel mis was, had je dit ook zelf wel redelijk moeten kunnen zien voordat je dat ding kocht.

En koop je dan toch zo`n wrak.. Loop hem dan ook geheel na, zodat je weet dat het ding veilig is om erop te rijden.

Verhaal klinkt meer dat de scooter van een beunhaas is gekomen.
 
Maakt de motor dan wel genoeg toeren ? Het is dus zuiver de overbrenging ? Kan ook je koppeling zijn die slipt , als wat Eurokit zegt in orde is .
 
Aandrijfriem kan ook versleten zijn. Dan slipt die over je vario en verlies je snelheid. Zeker als die riem te smal is geworden en aan de zijkanten geheel glad gepolijst is. Je scooter is / was zoveel mee.. Dat je beter de hele scooter had kunnen laten nalopen bij de dealer.

Als er zoveel mis was, had je dit ook zelf wel redelijk moeten kunnen zien voordat je dat ding kocht.

En koop je dan toch zo`n wrak.. Loop hem dan ook geheel na, zodat je weet dat het ding veilig is om erop te rijden.

Verhaal klinkt meer dat de scooter van een beunhaas is gekomen.
Ik heb de scooter geheel na laten lopen zo’n 3 weken terug toen hij bij de garage was en ze zeiden dat alles gerepareerd was dus daarom is het extra raar wel bedankt en ik zal ernaar kijken
 
Maakt de motor dan wel genoeg toeren ? Het is dus zuiver de overbrenging ? Kan ook je koppeling zijn die slipt , als wat Eurokit zegt in orde is .
Ik heb hem schoongemaakt zou dit dan opgelost moeten zijn? Want ik hoorde een aanlopend geluid als ik mijn koppelingshuis draaide
Post automatically merged:

Aandrijfriem kan ook versleten zijn. Dan slipt die over je vario en verlies je snelheid. Zeker als die riem te smal is geworden en aan de zijkanten geheel glad gepolijst is. Je scooter is / was zoveel mee.. Dat je beter de hele scooter had kunnen laten nalopen bij de dealer.

Als er zoveel mis was, had je dit ook zelf wel redelijk moeten kunnen zien voordat je dat ding kocht.

En koop je dan toch zo`n wrak.. Loop hem dan ook geheel na, zodat je weet dat het ding veilig is om erop te rijden.

Verhaal klinkt meer dat de scooter van een beunhaas is gekomen.
Aandrijf riem ziet er prima uit en Mijn rolletjes ook heeft u verder nog enig idee wat het zou kunnen zijn? Bij hoge snelheid maakt hij geluid alsof hij aanloopt en nu draaide ik mijn koppelingshuis en hoorde ik ditzelfde geluid alleen dan wat zachter. Wat zou dit kunnen zijn?
 
Maar maakt je motor nu ook minder toeren ? Of gaat de motor vol in toeren , maar blijft de snelheid achter ?
Post automatically merged:

als je aan de koppeling bel draait en je hoort een schurend geluid , en je achterwiel draait wel mee , kan het ook in de eind overbrenging zitten .
 
Raar dat het uit het niks gebeurt is, je merkte/hoorde/deed niks raars voordat dit gebeurde?

Je band is nog wel goed op spanning?
Band is nog perfect en nee ik stond stil voor het stoplicht en ineens stopte hij ermee
Post automatically merged:

Maar maakt je motor nu ook minder toeren ? Of gaat de motor vol in toeren , maar blijft de snelheid achter ?
Post automatically merged:

als je aan de koppeling bel draait en je hoort een schurend geluid , en je achterwiel draait wel mee , kan het ook in de eind overbrenging zitten .
Motor gaat vol in toeren maar snelheid blijft achter en dat laatste zal ik testen dankjewel
 
Dan zit het dus ergens in de aandrijving . En waarschijnlijk in de koppeling als je daar een vreemd geluid hoort als je aan de bel draait.
 
Nou die moet je dan wel heel snel draaien , de koppeling segmenten gaan door de middelpunt vliedende kracht naar buiten .
Je zou kunnen proberen of je de segmenten met een schroevendraaier kan bewegen , niet dat er èèn of meer vast zitten . Dan gaat hij ook slippen.
 
In
Nou die moet je dan wel heel snel draaien , de koppeling segmenten gaan door de middelpunt vliedende kracht naar buiten .
Je zou kunnen proberen of je de segmenten met een schroevendraaier kan bewegen , niet dat er èèn of meer vast zitten . Dan gaat hij ook slippen.
nee ze zitten allemaal niet vast wel was mijn koppelingshuis aardig vies die is nu schoon kan dit het zijn geweest of zoek ik nu een te makkelijke oplossing?
 
Als daar echt olie opzit , moet je ook de oorzaak achterhalen . Normaal komt er geen olie bij de vario , of je krukas keerring , of de keerring van de tandwielkast is lek . Zou je beide even na moeten kijken . En zit je snaar nu ook niet onder de olie ? En daarna ook oliepeil van tandkast controleren.
 
het is een reinigings middel , dus zal kunnen , al is remmenreiniger een stuk goedkoper , vooral bij de action ,en werkt net zo goed
 
Back
Top