Piaggio 4 takt 4v vraag.

Danman77

New Member
Beste forumleden,

Is er iemand die mij kan vertellen hoe je de luchtstelschroef van een piaggio 4 takt 4v afstelt?
Is dit hetzelfde als bij een 4 takt 2v ?

Alvast dank voor jullie reacties
 
Advertisement - register to remove this

Ja is hetzelfde :) Die 2 kleppen maken weinig uit op het process zelf. Het gaat erom dat het mengsel goed wordt
 
Ik ben het 100% met Bas eens echter die stand van de luchtschroef is maar een indicatie.
Met deze stand kun je de meeste scooters wel starten, dit betekent niet dat dit ook de definitieve stand is.
In principe moet je de luchtschroef dusdanig inregelen dat je blokje het hoogste stationaire toerental bereikt.
Dan de stationair stelschroef instellen, op een acceptabel en door de fabrikant geadviseerd toerental.
 
Ok, dank voor jullie reacties.
Vespa S is van mn zoon en hij zegt dat ie af en toe hapert na het optrekken.
Bougie is mooi koffiebruin en elektrode afstand op 0,5 mm gezet. Ik zelf heb net enige tijd gereden en niks aan de hand.
Kan het aan zn rijstijl liggen?
Het is een brom.

Mvg,
 
Heb je ook al gekeken welke maat hoofdsproeier erin zit?

Ik ging van 75 fabrieks standaard voor piaggio new fly 4t 2v (wegens mileueisen en uitstoot) naar sproeier 82 en alles ontgrensd. Gebruik zelf de ducati grijs cdi.

Met sproeier 75 had ik vooral start problemen als de motor koud is.. (dus bij koude start) en daardoor ging hij heel onregelmatig stationair lopen met vaker uitvallen van de motor. Ook het motorvermogen is duidelijk wat minder.
 
Bij een 4 klepper is de standaard 72.
Maar er zat al 80 in toen we hem kochten.
Reed gewoon goed al die tijd.
Toen maar 75 gemonteerd en reed een week goed, waarna hij opeens vanaf optrekken begon te schokken.
Toch maar weer 80 erin gezet, elektrode op 0,5 mm gezet en lucht nogmaals afgesteld en tot nu toe gaat het weer goed.
Starten gaat overigens altijd goed.
Nu maar weer afwachten.
Eventuele tips zijn welkom....

Mvg,
 
Wederom schokken.
Nou ben ik erachter dat de luchtregelaar defect is. Als ik het slangetje eraf trek is de scooter gelijk feller en schokt totaal niet meer.
Kan het kwaad als ik hem zo laat?
Heb immers de luchtstelschroef afgesteld.
 
Update: na de solenoid vervangen te hebben, ging de scooter weer schokken. Nou zag ik een sensor naast het spruitstuk op het blok.
Dit blijkt de temp.sensor te zijn.
Stekker had heel veel speling en was gelijk de oorzaak van het schokken.
Stekkertje er weer strak opgezet en probleem was verholpen.

Mvg,
 
Back
Top