Piaggio 2t 70cc probleem topsnelheid

Onhandige harry

Well-Known Member
Beste forumleden,
Ik heb een piaggio fly 2t, met een 70cc dr cilinder. Nou heb ik het probleem dat mijn topsnelheid erg laag ligt.
De scooter is een bromscooter met een snor blok (andere gekocht wegens krukaslagers kapot).
Ik heb de begrenzing in de carters uitgefreesd en de 70cc gemonteerd. Nou was de topsnelheid erg laag omdat er waarschijnlijk een snor vertanding in zou zitten. Ik heb uit een oud fly 4t Blok, waar ik al 80+ mee gereden heb de complete vertanding gehaald, en overgezet in het 2t blok. Scooter rijd lekker alleen topsnelheid ligt rond de 60 max. Ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen. Iemand die me kan helpen?
Setup is: 70cc dr, sitoplus kort, 17mm met sproeier 80, open luchtfilter, op dit moment 8.5g rollen, std vario en koppeling, fly 4t Vertanding.
 
Advertisement - register to remove this

Beste forumleden,
Ik heb een piaggio fly 2t, met een 70cc dr cilinder. Nou heb ik het probleem dat mijn topsnelheid erg laag ligt.
De scooter is een bromscooter met een snor blok (andere gekocht wegens krukaslagers kapot).
Ik heb de begrenzing in de carters uitgefreesd en de 70cc gemonteerd. Nou was de topsnelheid erg laag omdat er waarschijnlijk een snor vertanding in zou zitten. Ik heb uit een oud fly 4t Blok, waar ik al 80+ mee gereden heb de complete vertanding gehaald, en overgezet in het 2t blok. Scooter rijd lekker alleen topsnelheid ligt rond de 60 max. Ik weet echt niet meer waar het aan kan liggen. Iemand die me kan helpen?
Setup is: 70cc dr, sitoplus kort, 17mm met sproeier 80, open luchtfilter, op dit moment 8.5g rollen, std vario en koppeling, fly 4t Vertanding.
Je kunt beter sproeier 90 of 92 gaan rond die klasse en de rollen zeker minder zwaar bij de 5 gram en 6 gram en als het dan nog niet zal verbeteren dan de vertanding veranderen
 
Heb ik ook al geprobeerd, gaat nogsteeds rond de 50/55 naar hele hoge toeren..
Heb filter open gemaakt wegens me dat toch dat beetje extra power en betere gasreactie geeft
Nee hoor, dat zal eerder tussen je oren zitten.... maar je weet dat je als je van normaal naar open filter gaat je je carb weer opnieuw moet afstellen he? En ik weet zeker dat je met een standaard filter beter sneller en gewoon fijner rijd. Op zo'n setup heeft een open filter geen enkel nut. En roept alleen de bromsnor zn naam al als je ergens voorbij rijd
 
Je kunt beter sproeier 90 of 92 gaan rond die klasse en de rollen zeker minder zwaar bij de 5 gram en 6 gram en als het dan nog niet zal verbeteren dan de vertanding veranderen
Als ik naar mn bougie kijk is die qua sproeier goed. Heb er gister 5.5 gr rollen in gezet en hij trekt nu mooi in 1 lijn, alleen top ligt nogsteeds op 55. Hij gaat niet meer dat hoge schreeuwende toerental in, alleen ik merk aan de scooter dat ie niet harder wil.. vertanding is al van een fly 4t waar ik prima snelheden mee gehaald heb.
Post automatically merged:

Nee hoor, dat zal eerder tussen je oren zitten.... maar je weet dat je als je van normaal naar open filter gaat je je carb weer opnieuw moet afstellen he? En ik weet zeker dat je met een standaard filter beter sneller en gewoon fijner rijd. Op zo'n setup heeft een open filter geen enkel nut. En roept alleen de bromsnor zn naam al als je ergens voorbij rijd
Carb is afgesteld op open filter. En klopt trekt aandacht maar t is een hobby scooter dus beetje herrie is wel leuk haha. Maar met dicht filter reed die ook al langzaam hoor, heb hem pas later open gehaald.
 
Je overbrenging ook goed afgesteld verder?
Dan blijf ik toch bij dat "open" filter van je uitkomen.... En dan ff alles goed afstellen.

Maak eens een filmpje
 
Je overbrenging ook goed afgesteld verder?
Dan blijf ik toch bij dat "open" filter van je uitkomen.... En dan ff alles goed afstellen.

Maak eens een filmpje
Overbrenging is goed afgesteld trekt mooi in 1 lijn geen dip. Ja open als in gaten in geboord als ik m dicht tape moet ik sowieso weer kleinere sproeier want krijgt dan teveel benzine. Maar ik heb pas gaten geboord toen alles al gemonteerd was (70cc, vertanding, carb etc), had toen ook al lage topsnelheid. Zal zsm even een filmpje maken dan...
 
Koop maar ff een andere filterbehuizing, dat gaten boren is een leuk trucje op een Puch ofzo.
Zou je beter met je luchtschroef kunnen spelen ipv meteen een boormachine door je filter te jagen
 
Koop maar ff een andere filterbehuizing, dat gaten boren is een leuk trucje op een Puch ofzo.
Zou je beter met je luchtschroef kunnen spelen ipv meteen een boormachine door je filter te jagen
Ga ik nog wel doen, maar ik weet dat t mn top niet omhoog gaat halen, dus heeft niet zon prioriteit
 
Maar je scooter zal er wel een stuk beter door rijden.
Zit echt geen verschil tussen open en dicht luchtfilter. Heb er een tecnigas terugloop op gehangen en hij trekt nu heerlijk. Top ligt nu op 64 maar ik weet dat 70cc gewoon harder kan.
Iemand nog suggesties?
 
Hoe is de staat van de Cilinder ??? zuiger of Veren aan Vervanging toe ?

Is de Drukveer niet te zwaar ? Dus ,,,, welke zit er in ??
Komt die Fly 4-takt vertanding overeen met de 2-takt vertanding ?
Rollen vind ik vrij zwaar voor een 2-takt 70 CC... ( lijkt mij )
 
Kijk zulke opmerkingen zijn eigenlijk nergens voor nodig aangezien er duidelijk winst in topsnelheid zit met die uitlaat van 56 Naar 64, zoek nu gewoon echt naar het ding dat ie niet harder als dat wil en daarna inkakt.
Eigenlijk zijn die wel degelijk nodig. Je roept al bij 2 van mn voorstellen dat die volgens jou geen verschil maken. Maar als jij 6km verschil uberhaupt noemenswaardig vind met een 70cc dan heb je geen enkel verstand van scooters. Maar wat weet ik nou...


Beetje kennis van 2takt en je red met een standaard 50cc al dik 80+ ontgrensd. Dus niet lopen janken
 
Heb je al gekeken of er geen proppen meer in de uitlaat zitten?
Zowel bij de einddemper als bij de aansluiting op je cilinder.
 
Last edited:
Kijk zulke opmerkingen zijn eigenlijk nergens voor nodig aangezien er duidelijk winst in topsnelheid zit met die uitlaat van 56 Naar 64, zoek nu gewoon echt naar het ding dat ie niet harder als dat wil en daarna inkakt.
Technigas is niet goed voor 70cc cilinders.

Bron; ik heb tecnigas en me scooter loopt net 70.

Gewoon yasuni R kopen, ga ik ook doen.
 
Back
Top