Piaggio 1 snelheid aanpassen

Jeroen_Sp

Active Member
Via via heb ik de mogelijkheid om een Piaggio 1 te kopen op motorkenteken. Met dus de grote accu en een top van ongeveer 60kmh.

Nu kan ik alleen een snor gebruiken. Want ik moet veel fietspaden rijden om snel bij mijn werk te zijn, gewone wegen is al snel meer dan 2x zo lang onderweg. Daarnaast zijn de gewone wegen ook veel stukken 70kmh wat met de 1 niet echt handig is met 60kmh op top.

Daarom vroeg ik me af:
1) is de snelheid van de Piaggio 1 te programmeren door de dealer, of is dit alleen te doen door bijvoorbeeld vervangen ECU?
2) Is het mogelijk om de scooter om te keuren (na aangepaste snelheid) van motor naar snorfiets? Zeker omdat dit model dus ook in snor en geel kenteken te krijgen is.
 
Advertisement - register to remove this

Kleine update. Heb begrepen dat de motorvariant een zwaardere motor heeft en daarmee niet voldoet aan de type goedkeuring van de snor brom variant. Terugkeuren is daarmee niet mogelijk
 
Jeroen,

een motor die 60 kmpu haalt, is een gevaar op de weg om maar te zwijgen van een auto(snel)weg.
Daar mag je met je 60 kmpu net gebruik van maken, maar wel continue in je spiegels kijken want op zo'n mini Zipje ben je voor een vrachtauto niet meer zo heel erg zichtbaar.

Dus als snorfiets kun je hem niet gebruiken, als motor is het nul komma niks.

Wat blijft er dan nog van je vraag over?
 
helemaal niks inderdaad, ben ook niet tot koop over gegaan.
Was zo goedkoop dat als ik er een snor van had kunnen maken het erg interessant was
 
Back
Top