Pia sprint SR

Dylansr2005

Well-Known Member
Pia sprint SR

Mijn naam is Dylan Gerritsen en kom uit Breda. Na lang twijfelen toch besloten om een sprinter op te bouwen. En dus bij deze ook een project pagina.
het betreft een aprilia sr, deze heb ik reeds 2,5 jaar in mijn bezit. Bij aanschaf was dit een ditech, dit begon al gauw te vervelen, en heb er toen een morini carb blokje ondergegooit. hier een hele tijd mee gereden. Met vele setups. maar na een tijdje alleen maar problemen mee gehad.
vandaar dat ik nu de knoop doorhak en er een piaggio blok ondergooi. Met uiteraard een knallende setup!
ga dit project samen met mn neefje opbouwen hij is zelf ook bezig met een sr.

Doelen;

-leuk aantal PK's
-alles 100% vers
-veel meetings bezoeken
de sr:
ncd3a.jpg

Setup:

Cilinder: polini evolution 1 JRS tuned*
Krukas: doppler endurance P12 80mm*
Vario: MHR overrange
Koppeling: stage 6 race verstelbaar
V-snaar: MHR overrange
poulies: MHR overrange
uitlaat: hebo racing 5
ontsteking: HPI '06 binnenrotor*
inlaat: stage 6 wig + spruit, stage 6 V-Force Geflowd*
carburateur: Keihin 28mm PWK D-slide*
filter: stage 6 air box zwart*
carters: piaggio lang LC DD*

update 17-01-10:

Heb vandaag mn scooter gestript. heb nu dus een kaal frame staan. deze wordt binnekort gecoat. weet nog niet welke kleur!! TIPS zijn welkom!.
30cy813.jpg

Heb de krukas toch veranderd. Kreeg een mooi aanbod bij Keers motoren... kon een splinternieuwe doppler endurance krukas overnemen voor maar €75. ga deze morgen ophalen!.
heb vandaag een blokje aan kunnen schaffen. heb tegelijkertijd een subframe erbij gekocht. hopelijk gaat dit allemaal passen. verwacht het blok dinsdag binnen te hebben.

Update 18-01-10:

vandaag mn krukas opgehaald bij keers. het is een doppler endurance pen 12, drijfstang lengte 80mm ;)
n3x5k.jpg

25fu6wo.jpg

ook even mn luchtfilter opgezocht. stage 6 airbox zwart:
5udyk2.jpg

Update 19-01-10:

heb vandaag de carters binnen gekregen. beetje vies, dus dat wordt schoonmaken. post morgen wel ff een foto ervan.
verder is ook mn nieuwe runner subframe binnen... past wel maar moet mn frame iets aanpassen met de slijptol. Maar heb de slijptol op dit moment niet thuis liggen.
vandaag meteen wat spulletjes besteld bij jos dijkman;
-krukaslagerset RACE
-waterpomp revisieset
-krukasmoeren
-tapeinden
-nieuwe remsegmenten.

update 20-01-10:

vandaag mn blok schoongemaakt, gespoten en alles opnieuw getapt + nieuwe boutjes... :*
28lxif7.jpg

znls02.jpg

Morgen krijg ik m'n bestelling binnen. Ben toch vrij dus kan op mn gemak de krukas en de waterpomp erin zetten.

Update 24-01-10:

heb besloten om met een elektrische waterpomp te gaan rijden. Dit omdat ik erachter kwam dat ik dus een AC carter had gekocht :L. verkoper boodt het aan als een LC carter. maargoed vind het niet zo erg.
heb vandaag mn krukas gemonteerd met uiteraard nieuwe lagers en keerringen.
nu verder sparen voor overrange en een race ontsteking...

Update 28-01-10:

Ben vandaag verder gegaan met mn frame, eerst ff goed schoongemaakt en toen in de primer gezet...
2hnq8no.jpg

heb ook al een kleurtje gevonden namelijk zilver!, poefstukje gedaan:
263igqh.jpg

die pitjes zijn van het lassen ga die waarschijnlijk nog verwijderen. En dit is nog zonder blanke lak.
ook m'n balhoofd meteen gedaan:
2hs3zsw.jpg

ook nog ff wat fotos van het blok incl. krukasje...
2nm3rpe.jpg

Update 31-01-10:

Vandaag verder gegaan met m'n frame. hij is gespoten, en heb ook meteen mn voorvork e.d. gemonteerd. uiteraard alles nieuw!
107jsyd.jpg

v6itk4.jpg

2jfbn11.jpg

update 01-01-10:

Ben vandaag weer wat verder gegaan namelijk met mn buddy en treeplanken. heb ook een nieuwe gel accu gehaald...
mn buddy heb ik ff schoongemaakt en de onderkant er netjes uit geslepen.
29fbic8.jpg

hij moet nog wel gespoten worden enzo. maar moet eerst een karttankje e.d. monteren.
15yaog0.jpg

komen aluminium treeplanken op ;).
ncxw1f.jpg

blokje er ook maar even ondergehangen...

update 28-02-2010

Zo lang niks van me laten horen. geen zin gehad om te updaten. heb natuurlijk niet stil gezeten. de setup is wel veranderd. dit komt doordat ik wat leuke aanboden heb gehad hier op het forum.
remklauwen gespoten
2ij5edz.jpg

voorkap in de primer
2rz80te.jpg

achterkap plamuur fase
10xvif7.jpg

nieuw blok aangeschaft dit keer wel LC DD. meteeen zilver gespoten carterkap gepolijst en nieuwe waterpomp + krukas en lagers gemonteerd.
ih5ovl.jpg

update 16-03-2010:

veel gedaan deze week, heb mn blokje bijna compleet. op de overrange en uitlaat na.
HPI '06:
219bgg1.jpg

Polini evolution 1 JRS tuned:
qrllw3.jpg

v-force, stage 6 wig + spruitstuk keihin replica 28mm (tijdelijk), stage 6 airbox zwart.
mjtwyt.jpg

buddy indeling incl karttankje.
oa1vo0.jpg

achterkap in primer, is nog 75% klaar
2en4vg0.jpg

me voorvelgje, kleur is een beetje antraciet met metalic erin.
o51c49.jpg

nieuw bandje: worden er waarschijnlijk deze week omgelegd.
1zojb7l.jpg

verder ben ik druk bezig met mn kappen. zitten er al op om aan te passen enzo. maar ben vergeten om een foto te schieten.
de kappen zullen professioneel worden gespoten. verder ga ik volgende week een weekje weg. dus zal er niet veel gebeuren. en de week erna krijg ik weer geld :). dus dan komen de overrrange uitlaat, en alle andere zooi zoals metertjes, olieen enzo...
ook heb ik samen met me neefje een yamaha bw's gekocht en opgeknapt deze staat nu weer te koop. dus als je interresse hebt? pm me maar!
a3z2wp.jpg

verder heb ik mijn schokbreker aangepast van mina naar pia. is ff tijdelijk voor de meeting in etten-leur.
2howfug.jpg

ook ga ik waarschijnlijk wel deelnemen aan de sbo sprint 18 april. ga voor een daginschrijving, mits ik hem redelijk aan de praat krijg!
dus nu beginnen met borgen e.d. echt een kut werk...
ook heb ik een uitlaat overgekocht, van dezelfde jongen als de cilinder en hpi.
het is een hebo racing 5 die in topstaat verkeerd!:
dd2787.jpg

tot volgende week!


heb vandaag mn velgen en banden aan mn oom gegeven. hij legt ze er ff op zn werk op. verwacht ze dinsdag terug!

velgen nog niet klaar helaas..., wel een koso temp/toeren teller gekocht binnekort update!

update 11-04-2010:

hey, leuke update hij leeft!. loopt alleen belabberd :rolleyes:

ff wat foto's:

de ubergeile hebo racing 5 (thnx to joost...)

f9m6e.jpg


het geheel (kappen in primer)

303jy88.jpg


epc stuur, met koso temp/toeren teller (batterij wss leeg:|)

2ajxvko.jpg


lekker kontje!?

2drzxb8.jpg


moet hem nu dus flink af gaan stellen
tot sinas! :*

update!

zo eindelijk loopt ie lekker :D
meeting etten-leur geweest, was een gezellig dagje alleen met de scooter zat het tegen :(.

wilde ff op de testbank vliegt mn halfpoulie draf... ik balen natuurlijk!

dus ff sleutelen, d8 het opgelost te hebben... ja niet dus! 2de keer op de bank weer da ding los. dus ik gaf
het al op...
wel aardige kerels van scooter power hoefde niks te betalen :winner:

verder beetje naar de sprints wezen kijken enzo. Eenmaal thuis wilde ik het natuurlijk meteen maken, dus ff mn vader aan het werk gezet! bleek dat de spacer achter mn vario te breed was. dus deze laten maken en hij deed ut weer!! :D ikke blij natuurlijk.

wel jammer dat ik nu geen uitslag heb...
zat na 1 keer gas op 13.9 @ 42 kmpu. met een strakke lijn. dus ben echt benieuwd naar mn score :eek:

filmpje ervan:

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=5ngSmh6a0Ag"]YouTube- halfpoulie trilt los, SBO 2010 testbank[/ame]
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ff opnieuw online gegooid ;), ben inmiddels al iets verder.

heb alleen jullie hulp nodig voor mn hpi. op hoeveel moet mn voorontsteking? en hoe stel ik deze goed in. heb al een micrometer...

gr dylan
 
ik kom gewoon uit breda :?, maar kon nergens een duidelijke uitleg vinden om een binnenrotor af te stellen.

is eigenlijk de eerste keer dat ik met een binnenrotor/hpi ga rijden :rolleyes:

vandaar....
 
Denk dat die niet max tuned is want die zijkanalen zijn niet gedaan en omdat ik zelf ook met evo rijd lijkt mij die vlinderpoort aan de binnekant ook niet helemaal max gedaan?
 
Ga er desnoods mee langs twins en laat de timingen opmeten, zo weet je het gelijk en zij hebben er verstand van daar:)
 
hij loopt!, alleen nie erg lekker :(. loopt in eerste instantie redelijk maar na een tijdje komen er ploffen uit de uitlaat en begint allemaal moap te doen als je gas geeft. zou het mn sproeier zijn die gewoon te groot is? of elektra?

zit nu 170 in, met kleinere krijg ik hem niet goed lopend :s

iemand tips?
 
hij loopt inmiddels al heel veel beter!, sproeier was te groot onsteking nogmaals afgesteld. nieuwe massa kabel. en mn tankje zoog telkens vacuüm dus dat verklaart al een hoop. loopt nu wel aardig.

fftjes blazen in de buurt en ja hoor!, de woute staan al in de straat :l.

gellukig niet gepakt :)

voortaan dus ergens anders rijden.... zal van de week een beter filmpje plaatsen!
 
Joo ziet er goed uit;) Had je nog zien lopen met je sr:p Wist niet dat jij het was joh..

Maare, mijn sr gaat in onderdelen weg, dus als je nog dingen zoekt, zoals een leuke achterveer bijvoorbeeld dan moet je het even zeggen:)
 
Denk dat die niet max tuned is want die zijkanalen zijn niet gedaan en omdat ik zelf ook met evo rijd lijkt mij die vlinderpoort aan de binnekant ook niet helemaal max gedaan?

max tuned tegenwoordig geen ''zijkanalen'' meer.
zei die laatst zelf nog tegen mij.
 
ja hij loopt idd nog best wel rijk, word aan gewerkt ;).

oscar laat het wel weten als ik wa nodig heb, heb je niet gezien volgens mij?

waar heb jij het nou weer over edwin?
 
Back
Top