This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

pia c16 afstel tips

SvD racing

Well-Known Member
iemand toevallig ervaring met piaggio blokken
en dan c16 uitlaat op std cilinder ?


Want rijd met standaard cilinder , c16 , mhr 2000 vario , fly clutch
en krijg hem niet goed rijdend. Hij trekt wel op maar loopt niet door naar zijn top
 
[5th]Nick said:
Idd, het ligt gewoon aan het afstellen, als hij niet doorloopt naar zijn top heb je mischien te lichte rollen erin zitten, draait hij zware overtoeren?



had er eerst 4,3 in zitten en toen 3,2 en met 3,2 maakt ie niet mega veel over toeren
 
in principe moet het wel goed lopend te krijgen zijn, maar omdat een c16 eigenlijk voor veel hoogtoerigere cilinders zijn is het erg lastig met afstellen, als je zelf zegt dat je met 3.2 niet veel overtoeren heb, heb je dus wel overtoeren en zou ik wat zwaarder gaan zitten.
 


dat is niet waar ,de c16 heeft op een 50cc een heel ander effect ,een c-16 heeft een veel te dikke bocht en volume waardoor hij op ene 50cc juist MINDER toeren draait....

het toerental zit niet alleen in de uitlaat maar ook in de rest van het materiaal ..
 
mja , verkoop je die toch?

ik zou het persoonlijk wel doen , aangezien een c-16 niet echt DE uitlaat is om op std cilinder te zetten..

de c-16 is bedoelt voor 70cc ,die zo rond de 12,500 a 13,500 tpm draaien..