Pia afstellen

Reneej

Well-Known Member
Hey,


Heb voorheen altijd aan mina gesleuteld en ik heb dus 0,0 ervaring met pia qua afstelling, en wil een R erop gaan maken.

Heb ook een R op mn aerox gehad, had geele mallosi veer en 4,5 gram rollen. Sproeiertje 12 maten groter (72, dacht ik).

Dit reedt goed, en wil iets soortgelijks voor pia (zip SP)
Maar voor Pia zijn er weer andere kleuren voor drukveren enzo..
Dus, wat is gelijk voor pia, aan minarelli geel?
En rollen bij pia zelfde qua gewicht als bij mina, of lichter/zwaarder?

Sproeier bij pia voor ander uitlaatje ook gewoon ongeveer 10 maten groter? (evenals bij mina)

Setup is helemaal std. Wordt wel volledig ontgrenst (ook de Yasuni R)

Grts René
 
Advertisement - register to remove this

zoals je zelf al zegt.. zijn de 2 blokjes verschillend..
dus dezelfde setup monteren als op je Aerox zal niet werken ;)
het is wel een richtlijn maar het zal zeker anders afgesteld moeten worden..
 
ik zou gewoon de std veer gebruiken, en dan de rollen en trekveren goed afstellen,dit is meestal gewoon goed.

verder zal de sproeier zo ronde de 68/72 moeten zitten

rollen zou ik zo rond de 5 a 5,5 gram beginnen
 
ik zou gewoon de std veer gebruiken, en dan de rollen en trekveren goed afstellen,dit is meestal gewoon goed.

verder zal de sproeier zo ronde de 68/72 moeten zitten

rollen zou ik zo rond de 5 a 5,5 gram beginnen

4,8 gram is het bij mij.. zeker niet lager gaan denk ik.. ook met std drukveer
17,5 mm carb denk ik ? is bij mij maat 72 of 78 geloof ik.. dus idd meer als richtlijn..
 
ik lees dit net van een andere gozer met dezelfde zipsp (ook yasuni R)

mohhh

jaa ik ben 10 sproeier maten hoger gegaan ik had een malossi vario gehaald 40% strakkere trekveertjes en ik heb nu zo'n korte blauwe malossi drukveer en 4.5 gr rolletjes ik hoop dat je er wat aan hebt;)[/QUOTE]


of ander forum las ik ook al drukveer standaart laten? nog meer mensen die dit kunnen onderbouwen?
 
ik heb ook nog nooit een piaggio een andere drukveer in gezet icm een andere uitlaat , of deze moest al versleten zijn.
 
4,8 gram is het bij mij.. zeker niet lager gaan denk ik.. ook met std drukveer
17,5 mm carb denk ik ? is bij mij maat 72 of 78 geloof ik.. dus idd meer als richtlijn..

waarom niet , wat is dat weer voor geleuter ?

ik heb er ook wel een ZipAC bij gehad die met 2,7 gram goed liep ,altijd goed op gelopen..

en verder komt het zeker wel vaker voor dat je onder de 4 gram komt hoor..
 
waarom niet , wat is dat weer voor geleuter ?

ik heb er ook wel een ZipAC bij gehad die met 2,7 gram goed liep ,altijd goed op gelopen..

en verder komt het zeker wel vaker voor dat je onder de 4 gram komt hoor..

ja oke licht ook aan je drukveer.. maar ik bedoel als je orignele drukveer gebruiktdan word het wel erg veel toeren.. mja oke dan heb je okwer da iedere scooter anders is..
 
Trekveren nootzakelijk btw?

of is dat meer voor het toerental waneer die gaat optrekken..

thx weer voor de info
 
Back
Top