PHVA 17.5mm. ED carburateur op std Runner

hermaneos

Well-Known Member
Hallo,

Ik wil een andere carburateur op mijn Runner uit 1999 omdat de standaard carburateur niet meer optimaal functioneerd. Mijn scooter is onbegrensd en is nu goed afgesteld met een 12mm Weber carb. Nu wil ik graag naar een 17,5 carb. van Dell'orto met elektrische choke, maar hoe weet ik nu met welke sproeier is dan moet gaan rijden (ongeveer). Ik rijd nu met hoofdsproeier 80 (maar Weber zal wel weer een andere maat zijn dan DO).

Ik snap dat ik zal moeten uitproberen om hem goed afgesteld te krijgen, maar ik zou graag een beginpunt willen hebben. Is een std cilinder goed af te stellen op onbegrensde uitlaat met een 17,5? En is het dan nodig om m'n luchtfilter te ontgrenzen (wat volgens mij niet mogelijk is. Ik heb dat driehoekfilter en zie geen ontgrenzingsmogelijkheid)?

En - laatste vraag - merk je er qua prestaties veel van, zo'n 17,5 mm?

Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Je zal er zo goed als niets van merken... sproeier is een kwestie van proberen. Luchtfilter kan je gewoon begrensd laten.
 
het luchtfilter is niet eens begrensd..

de weber werkt met hele andere maten ,dus is het niet te vergelijken, wel vind ik het raar dat er een 80 sproeier in zit omdat dit groter is dan er normaal in zit , terwijl dat meestal niet nodig is tenzij er een 70cc oid op zit.

bij een 17,5mm dell'orto voor piaggio kun je eens beginnen met zo'n 86/84 sproeier en dan naar beneden werken.

de 17,5mm merk je weinig van , de weber is al vrij goed kwa prestaties , wel heb ik meegemaakt dat sommige webers enorm veel brandstof verbruikten.
 
Het verbruik valt erg mee, ik rijd rond de 1:30 met een top van 85 op de teller. Maar een std blok is dus wel goed af te stellen met een 17,5mm? Ik wil namelijk een 17,5 omdat ik miss ooit nog eens een 70cc DR neem.
 
Kan je niet beter dan gewoon een DR70 nemen en dan lekker die 12mm laten zitten zo lang? Die 17,5 zal niet zo heel veel schelen namelijk.
 
wat kan er dan niet goed funtioneren?

en zoals ik zal zei , jouw sproeier is aardig groot voor een std onbegrensde runner met Weber..

een 17,5mm kan er gewoon op , ook wel begrensd , dat zit op alle types piaggio tegenwoordig std dus dat kan prima.

het voegt weinig toe maar het kan.
 
De vlotternaald sluit niet goed af. Hierdoor is m'n blok al een keer vol benzine gelopen. Losse carb. onderdelen zijn zo duur dat je beter een nieuwe carb. kan nemen.
 
Back
Top