Phantom komt traag op gang na afremmen

smonjirez

Well-Known Member
Hallo,

M'n phantom doet het sinds vandaag eindelijk weer. Setup:
- Stage 6 Racing AC
- Gianelli shot
- 17,5mm Dell'Orto
- S6 membraan
- P1 vario, P1 krukas
- Bougie: B9HS
Verder std. vertanding (moet verandering in komen later), std. ontsteking (net nieuw)

Vanuit stilstand trekt ie als een beest door naar de 100, geen probleem daar. Maar wanneer ik afrem tot +- 30-50 km/u en dan weer gas geef, blijft ie een paar secondes heel laag in toeren. Alsof de v-snaar niet terug naar beneden gaat bij de vario. Wat kan ik hier aan doen?
Afstelling:
sproeier 96, rollen 3,8g, rode drukveer, rode trekveertjes (nieuwe std. koppeling)
 
Advertisement - register to remove this

Euh de cil + nieuwe krukas lagers om m'n P1 as zitten er ongeveer 2 maand in, al is er nooit veel mee gereden ivm m'n stotter probleem tot vorige week. De ontsteking + bougie is 1 week oud, de carb 12 uur oud, de uitlaat 1,5 jaar (altijd goed onderhouden), het membraan 4 weken terug nog gechecked etc.
Speling op de variobus -> hoe meet je dat? Gewoon voelen of de passing te ruim is geworden ofzo?
 
ik bedoel meer de drukveer , rollen e.d. . en wat voor merk rollen?

de variobus moet niet teveel speling op zitten gewoon.

staat ie niet een beetje aan de arme kant? hoe staat de gasnaald en de luchtstelschroef?
 
Luchtstelschroef 1,5 slag, gasnaald middelste stand en ik vind hem niet te arm, bougie kleurt op zich goed en hij rijdt overigens koud nog wat béter dan warm. Dus naja, misschien is m'n sproeier wel te groot? Of kan dat niet als m'n bougie gewoon mooi kleurt.

Drukveer is 1 jaar oud, rollen ook zo ongeveer (malossi)
Als ik de vario beetpak kan ik hem wel een paar graden zijwaarts kantelen zegmaar.
 
Ja, gewoon de originele die erbij zat. Misschien is m'n vario ook wel gewoon te oud, die is inmiddels 3 jaar. Hij begint ook zo'n resonerende trilling te geven boven de 60 km/u, misschien dat het daar door komt. Wat zou evt. een goeie nieuwe vario zijn? Ik hoorde dat de nieuwe lichting P1-vario's slecht zijn?
 
Ik weet niet hoe het met de levering van 2011 zit, maar vanaf 2008 zit er een klein onafgewerkt randje bovenaan de glijbanen van de rollers, hierdoor slijten je rollen binnen 50km helemaal af. (Ervaring)
Zelf heb ik gewoon met een schuurpapiertje die randjes weggehaald, en heb al zeker 1000km met dezelfde rolletjes gereden. En om eerlijk te zijn, voor dat geld wil ik best een randje wegschuren :)

Ook is de P1 vario als beste uit de test gekomen qua slijtage en loopgedrag, dus denk dat je daar prima mee uit de voeten kan. Zelf nog geen problemen mee.
 
Ik heb vanmiddag een nieuwe P1 vario gehaald en gemonteerd, het probleem is verholpen =). Ik had trouwens niet van die randjes dus blijkbaar is het de oude versie die ze nog hadden liggen.

Tijdens het rijden vanmiddag leek het trouwens voor 0,5-1 seconde alsof ie warmliep, maar daarna totaal niet meer. Kan het een warmloper zjin geweest? Of eerder een slecht contact bij m'n ontsteking ofzo =/
 
Back
Top