Pffff.... wat een gezeik weer!

Ephymerous

Banned
Geen Racisme Hier!

Wat vinden jullie er nou van?


- 2 meiden op school worden geweerd door de directie omdat ze een sluier dragen.... en mogen duz alleen ongesluierd op school komen....

- De Blokker gaat moslim gewaden verbieden, want het is gebleken dat er veel onder past, en er zo duz ook veel de winkel uitgesmokkeld word...


De reactie van de moslim-groepering (wat was dat mooie woord hier ook alweer voor?) hierop vind ik A-sociaal... ze wonen in Nederland, en willen maar alles... je kan toch nooit kleuterjuffrouw worden met een hoofddoek ofzow. En maar zeggen dat het wel kan en het voor ze opnemen....

En dan die kleding die verboden wordt... vind ik ook begrijpelijk, iets over the top maar toch? Of mogen ze in vervolg gecontroleerd worden? NEEEE mag niet... recht op privacy bla bla bla.... als je nx jat heb je toch fucking nx te verbergen :?

Sorry, maar kan me over zulk soort dingen aardig opwinden :(
 
Advertisement - register to remove this

euhm.. als ze hier in nederland buiten rondlopen vind ik eigelijk dat die hoofddoeken af moeten gewoon SIM-PEL, binnen in huis moeten ze het zelf weten natuurlijk
 
Helemaal met topic starter eens, vind het ook niet kunnen dat je compleet gesluierd lessen volgt.....

Standpunt van blokker enigzins voorbarig, maar der zit wel een kern van waarheid in vind ik
 
Die sluiers worden zoals het er nu uitziet gewoon verboden, en terrecht. Wij mogen toch ook niet met een bivakmuts over straat? En op scholen moeten leraren gewoon iemand gezicht kunnen zien om normaal te kunnen communiceren.
 
als het van hun geloof moet, maar van onze regering niet mag staat onze regering dus even boven hun geloof, en door autoritair opgelegde verplichtingen kunnen ze daar niets aan doen. Dan is het dus toch geen 'zonde' ofzo?
 
Ik ook niet egt. Vind je het goed als die meiden geen hoofddoek mogen dragen en die gewaden geweigerd worden of juist niet?

Ik ben zeker geen racist maar ik vind dat je als je in een ander land komt je je wel moet aanpassen. Daar horen de hoofddoeken en gewaden in Nederland niet bij. Tuurlijk mogen ze hun geloof behouden en van mij mogen ze hoofddoeken en gewaden dragen als ze naar de moskee gaan maar in de stad etc. vin ik dat ze zich wel beetje aan mogen passen.

edit/

Die gewaden en hoofddoeken zijn teken van onderdrukking van de vrouw en omdat in NL mannen en vrouwen gelijk zijn zou het zowiezo al niet mogen :D
 
Last edited:
dat ie het dom vind dat de allochtonen ertegen in gaan, en nie begrijpen dat het niet kan , een hoofddoek in de klas of een sluiert...

ik zeg: mee eens..

ik mocht ook nooit een petje op in de klas en ook geen jas aan..
mijn geloof zei ook dat dat moest..... 8)8)
 
Originally posted by Menn0
Die sluiers worden zoals het er nu uitziet gewoon verboden, en terrecht. Wij mogen toch ook niet met een bivakmuts over straat? En op scholen moeten leraren gewoon iemand gezicht kunnen zien om normaal te kunnen communiceren.

mga vsat wel hoor met een bivak muts :x. das warm houden.

maar ja je kunt het niet over 1 kam scheren
als zij het moeten van hun geloof. ok.
maar als ze dan op sommige scholen niet welkom zijn vind ik het ook niet vreemd.
 
Waarom hebben zoveel mensen moeite met het respecteren van mensen die anders zijn dan zij? Heb het nu niet alleen over geloof, maar ook over levensstijl, sexuele geaardheid etc.

Ik zal het nu maar beperken tot het geloof en ik vind dus niet dat je mensen kan verbieden hun geloof te uiten. Ik snap best dat je er aan stoort (ik zelf ook) als mensen om je heen een sluierdragen en al helemaal als je met ze probeert te praten. Maar hoe kan je mensen zoiets verbieden als mensen denk zo beter te leven?
En klanten weigeren, omdat ze grote kledingsstukken dragen waar veel onderpast :S. Er zijn genoeg andere kledingstukken waar veel spullen onder passen en al helemaal in kinderwagens.

Ik zou als schoolleiding niet iemand aannemen die met een hoofddoek op les geeft, maar dat moet de schoolleiding zelf bepalen. En zoiets moet je van te voren bedenken en niet achteraf gaan zeuren dat het niet gepast is.

En wtf maakt het uit of je buiten of binnen huis je geloof uit. Iemand moet zich buiten huis toch ook kunnen uiten. Joden laat je toch ook gewoon met keppeltje oplopen. Ik zelf kom uit Eritrea, mijn hele familie heeft zich aardig aangepast en loopt ook niet op straat met traditionele kleding of zoiets. Die kleren komen uit de kast voor feesten en speciale gelegenheden. Dit heeft vooral te maken met dat mijn ouders aardig progressief zijn vergeleken met veel andere. Maar veel van hun dragen op straat ook gewoon traditionele kleding, deels omdat ze in hun thuis land niet anders gewend waren. Aan de andere kant vinden ze het gewoon lekkere kleding om in te lopen.

Ik heb me nu maar beperkt tot het geloof en cultuur anders was ik nog wel een uur bezig, maar andere argumenten buiten geloof en cultuur komen nog wel.
 
Originally posted by Ephymerous

- 2 meiden op school worden geweerd door de directie omdat ze een sluier dragen.... en mogen duz alleen ongesluierd op school komen....


Het gaat hier om sluiers die het hele gezicht bedekken....
Die 2 meisjes zitten op een Roc dus die moeten op een gegeven moment stage gaan lopen,tja en wie neemt er nou iemand aan die van onder tot boven bedekt is....

Daarbij komt ook nog dat in het land van herkomst van hun , marokko , het ook verboden is om met gezichtsbedekkende gewaden op school en op het werk te komen.
 
afdoen die dingen klaar uit
een hoofdoek is niet zo erg maar z'n ding die hun hele lichaam verbergt vind ik moet niet kunne want je weet niet wie wie is
en trouwens ik mocht ook nooit me pet op of me muts
 
Mjah een paar goeie vrienden van me zijn turks en die vertellen mij dat in de grote steden van Turkije de Turkse vrouwen ook in "normale" kleren lopen, dus niet in gewaden met hoofddoek op, waarom zouden ze het dan hier wel moeten doen.

En die gewaden en hoofddoeken zijn toch om vrouwen minder aantrekkelijk te maken voor andere mannen ofsow?
Das dus zoals ik hierboven al zei onderdrukking van vrouwen. En da mag niej in NL ....
 
Iedereen zit wel over t geloof enzo, maar in Marokko en bv Turkije zie je dus echt fuckin weinig mensen met hoofddoek vanwege t geloof...

De reden waarom de allochtonen hier in Nederland wel vanuit t geloof die hoofddoek omdoen (of zich aan andere voorschriften vanuit t geloof houden) is volgens mij alleen maar om zich te n beetje te onderscheiden en om iets te hebben waar ze zich onderling mee kunnen identificeren ofzo.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook wel dat ze zich meer aan moeten passen, mja als zij zich er nou lekker bij voelen met zon hoofddoek om...ik lig dr echt niet wakker van. Alleen als t bv de communicatie ed in de weg staat, dan moet die doek af..
 
ik bekijk het zo het is hun probleem als je gewadden en dat zooi wil dragen mjah hun zitten er zelf mee,
minder kans op werk etc noem maar op
en jah als je zo gaat rondlopen dan krijg je geen werk etc
dus wat doe je in NL ? :(
ik ben zelf ook een buitenlander vanuit de antillen mjah ik vind zelf dat je moet aanpassen en wat je thuis doet je moe zelf weten mjah,,,,
 
Het is idd niet verplicht door het geloof, vaak wordt het wel geadviseerd door cultuur, maar daar is men het vaak niet mee eens. In Turkije is het zelfs verboden door AttaTurk, de mensen daar vinden het maar raar dat moslims hier wel hoofddoeken en gewaden dragen.
En een kind van 14 ofzo dat hier een hoofddoek/gewaad draagt? Dat wordt natuulijk opgelegd door de ouders
Net zoals speciale scholen voor Moslims, waar dus veel arbaisch wordt gepraat, vind ik het belachelijk.
Je leeft in Nederland en hoort je dus ook aan te passen
 
Originally posted by Eric82
Iedereen zit wel over t geloof enzo, maar in Marokko en bv Turkije zie je dus echt fuckin weinig mensen met hoofddoek vanwege t geloof...

De reden waarom de allochtonen hier in Nederland wel vanuit t geloof die hoofddoek omdoen (of zich aan andere voorschriften vanuit t geloof houden) is volgens mij alleen maar om zich te n beetje te onderscheiden en om iets te hebben waar ze zich onderling mee kunnen identificeren ofzo.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind ook wel dat ze zich meer aan moeten passen, mja als zij zich er nou lekker bij voelen met zon hoofddoek om...ik lig dr echt niet wakker van. Alleen als t bv de communicatie ed in de weg staat, dan moet die doek af..

De reden van het gewaad is om de vormen van de vrouw te verbergen zodat de mannen dus minder snel/niet naar de vrouwen kijken
 
Ja klopt, maar ik bedoel hier in Nederland...waarom ze t hier dus dragen, lijkt mij nl niet dat dat nog serieus om t geloof gaat. Maar eerder om zich dus te onderscheiden van andere Nederlanders..
 
De reden van het hoofddoekje is een een fout van de overname van oude geschriften naar de Koran, daarin staat dat vrouwen hun hoofd horen te bedekken bij het bidden.
Er is dus weg gelaten dat het alleen bij het bidden moet, maar in principe is het geloofsuiting. Ze wil daarmee laten zien dat ze een aanhanger is van de Islam. Mannen doen dat door hun baard te laten staan.
Maar als je als Ajax-fan d.m.v. een petje wil laten zien dat je aanhanger van Ajax bent, dan mag dat niet. Zo zijn er nog wel tig voorbeelden
 
Last edited:
Back
Top