peugot tkr met een aerox blok :)

tombeurL

New Member
ik zou graag op mijn peugot tkr trekker een aerox blok plaatsen
maar ik weet niet welke soort aanpassingen ik moet doen of het indd mogelijk is etc
iemand die mij kan vertelen hoe en wat er moet gebeuren
al veel van opgezogt maar vindt er maar niks van groetjes:)
en past een aerox voorkap er toevalig ook op xd
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Gaat ook zomaar niet passen.. Ophanging zit heel ergens anders op het frame.
Waarom zou je zo`n `waardeloos` oud peugeot vertikaal blok voor een betere minarell H blok verwisselen..
 
Gaat ook zomaar niet passen.. Ophanging zit heel ergens anders op het frame.
Waarom zou je zo`n `waardeloos` oud peugeot vertikaal blok voor een betere minarell H blok verwisselen..
een vriend van mij heeft een werkend earox blokje liggen en ik kan gewoon de prijzen in belgie van earox niet betalen xd
maar het is wel mogelijk mits aanpassingen?
of een ander soort blok?
 
Officieel mag het niet eens, want dat peugeot blok hoort niet thuis onder die scooter.

Kan je beter je aerox weg doen (is toch al amper nog iets voor te krijgen) en dan gewoon een peugeot scooter nemen.
 
lees je wel wat ik schreef? Het mag er officieel niet eronder zetten.. Je kan dus niet zomaar even een ander model blok eronder gooien en gaan rijden.
 
Dit betekent lassen aan het frame. Dit moet allemaal supernetjes gebeuren. Vervolgens maak je een afspraak bij de rdw en dan moet je hopen dat ze je voertuig goed keuren.

Zo niet dan ben je die kosten kwijt en moet je hem weer aan gaan passen. Beunwerk is erg gevaarlijk in deze. Je moet goed verstand hebben van lassen. Bij elke las ontstaat eromheen een heat effected zone.

Om de las krijg je een verhardingsverschijnsel doordat het frame ten plaatse naast de las de warmte via geleiding snel afvoert.

Wanneer je staal snel afkoelt dan krijg je verhardingsverschijnselen. (Martensiet.) Dit maakt het materiaal erg bros en hard. Het risico ontstaat dat je blok eronderuit breekt.

Daarom ben ik wel met eurokit eens dat je deze ellende beter niet op je nek kan halen. Er zijn makkelijkere wegen naar Rome.
 
Wanneer je staal snel afkoelt dan krijg je verhardingsverschijnselen. (Martensiet.) Dit maakt het materiaal erg bros en hard. Het risico ontstaat dat je blok eronderuit breekt
Afhankelijk van de warmte inbreng en materiaal natuurlijk.

Ook kun je het werkstuk voor- of nagloeien (of combi) en zorgen dat het werkstuk niet te snel afkoelt.
 
Afhankelijk van de warmte inbreng en materiaal natuurlijk.

Ook kun je het werkstuk voor- of nagloeien (of combi) en zorgen dat het werkstuk niet te snel afkoelt.
Dat zijn allemaal zaken om rekening mee te houden. Daarom is het belangrijk dat laswerkzaamheden niet gebeund worden.

Zeker als het om bijvoorbeeld een motorblok gaat. Losbreken tijdens het rijden kan fatale gevolgen hebben.
 
Dat zijn allemaal zaken om rekening mee te houden. Daarom is het belangrijk dat laswerkzaamheden niet gebeund worden.

Zeker als het om bijvoorbeeld een motorblok gaat. Losbreken tijdens het rijden kan fatale gevolgen hebben.
Iedereen kan 2 stukken staal aan elkaar schijten maar knap lassen met verstand van zaken kunnen er maar weinig ;-)
 
Dit betekent lassen aan het frame. Dit moet allemaal supernetjes gebeuren. Vervolgens maak je een afspraak bij de rdw en dan moet je hopen dat ze je voertuig goed keuren.

Zo niet dan ben je die kosten kwijt en moet je hem weer aan gaan passen. Beunwerk is erg gevaarlijk in deze. Je moet goed verstand hebben van lassen. Bij elke las ontstaat eromheen een heat effected zone.

Om de las krijg je een verhardingsverschijnsel doordat het frame ten plaatse naast de las de warmte via geleiding snel afvoert.

Wanneer je staal snel afkoelt dan krijg je verhardingsverschijnselen. (Martensiet.) Dit maakt het materiaal erg bros en hard. Het risico ontstaat dat je blok eronderuit breekt.

Daarom ben ik wel met eurokit eens dat je deze ellende beter niet op je nek kan halen. Er zijn makkelijkere wegen naar Rome.
Hoezo zou je hem laten herkeuren bij het RDW als je een ander blok eronder gooit?
 
Leg jij het de verzekering uit wanneer je met een dwarsleasie in het ziekenhuis ligt?

Hoe goed je laskunsten zijn zeg maar? Dat doet de rdw
 
Leg jij het de verzekering uit wanneer je met een dwarsleasie in het ziekenhuis ligt?

Hoe goed je laskunsten zijn zeg maar? Dat doet de rdw
Aha zo, ik dacht omdat scooters toch 9/10x al opgevoerd zijn en dus niet verzekerd zijn waarom de moeite te nemen, maar om iemand naar je las te laten kijken en te beoordelen is toch wel handig ja
 
Aha zo, ik dacht omdat scooters toch 9/10x al opgevoerd zijn en dus niet verzekerd zijn waarom de moeite te nemen, maar om iemand naar je las te laten kijken en te beoordelen is toch wel handig ja

buiten dat om, je praat dan nog steeds over een goed gefabriceerde scooter.
hier zitten misschien volgens de wet geen goede onderdelen aan.
maar een bedrijf heeft er wel serieus tijd en moeite ingestopt om een goed product op de markt te brengen
dit is weer wat anders als je full A-team met een plak las kauwgom en tape een ander frame of subframe gaat maken voor een ander blok.
ik denk ook wel dat ze dit er in meenemen.
 
Ik zou altijd even met rdw bellen in dit soort gevallen. Hun weten precies wat nodig is om je voertuig legaal op de weg te krijgen. Wanneer hij goedgekeurd is met jou aanpassing dan krijg je daar ook geen gezeik mee.
 
Ik denk om zo'n Frankenstein scooter door de keuring te krijgen zal niet goedkoop zijn/worden ook al is het laswerk perfect in orde.

Ik heb al gehoord dat scooters niet door de keuring komen omdat ze bijvoorbeeld een 2T blok onder een 4T scooter geschroefd hadden.

In princiepe moet deze scooter een volledige typegoedkeuring krijgen om toegelaten te worden tot de Nederlandse/Belgische wegen, denk ik zo.

Aha zo, ik dacht omdat scooters toch 9/10x al opgevoerd
Daar gaat het TS ook om, lijkt mij.
Hij vergeet echter 1 ding, vele van die blokken zijn reeds gemaakt toen hij nog een kleuter was.
Dus de kosten swingen de pan uit als je pech hebt en je er zelf weinig verstand van hebt noch de handigheid.

Voorbeelden genoeg hier op het forum en dan ging het over een originele Aerox!
 
Als er geen type goedkeuring is op de scooter wordt je waarschijnlijk doorgestuurd naar het RDW in Lelystad.
Ze zullen daar de scooter testen. Dit stuk komt van de site van het RDW.
Punt 4 zal er mee te maken hebben dat er aan het frame gelast is voor een ander motorblok, hier zullen ze dus zeker wel verder onderzoek naar doen.

Diensten van het Testcentrum​

De volgende verrichtingen voeren wij uit onder accreditatie 17025:

  1. Geluidsmetingen
  2. Beproevingen reminrichtingen
  3. Beproeving stuurinrichting
  4. Aanleggen van krachten op een voertuigconstructie(deel)
  5. Banden grip op nat wegdek
  6. Rolweerstand banden
  7. Bepaling zichtveld
  8. Functionaliteit van(elektronische) voertuigsystemen
  9. Aanwezigheid en installatie van voertuigdelen op een voertuig(constructie)
Voor meer informatie gaat u naar 'Normverwijzingen accreditatie RDW Testcentrum'

Testfaciliteiten​

Kombaan
Meetvlakte
Lengtediagonaal
Geluidmeetvlakte
Hellingbanen
Lage wrijvingsbaan
Dynamische meetvlakte
Aquaplaningsbaan
Wetgripbaan
 
Back
Top