Peugot speedfight 2 wilt niet harder als 30km/h

maxiet

Peugot speedfight 2
Goedemiddag vrienden,

Mijn Peugot speedfight 2 laatst gekocht via marktplaats. Behaalt zijn “top” snelheid niet meer (45km/h). Tevens trekt hij erg traag op. Alleen in het begin als die warm is en weer is afgekoeld trekt die goed en snel op (komt door auto choke vermoed ik). Ik kocht hem met sproeier 68... maar volgensmij is die veel te groot. Heb verschillende kleinere maten sproeiers geprobeerd. Toen liep die weer even 45 (wel geteld 2 dagen) maar nu weer terug bij af. Dus nu 68 er weer in. Luchtschroef staat op 1,5 heb al geprobeerd om met de luchtstelschroef te spelen, maar hielp niet veel. Complete luchtfilteraanzuigbuis (langs frame) en luchtfilterhuis zitten erop. Heb al gecontroleerd op valse lucht. Heeft iemand enig idee wat de standaard sproeier is voor een speedfight 2? Op internet kan ik nergens een duidelijk antwoord vinden...iedereen zegt wat anders. Op dit moment gaat hij dus niet harder als 45km/h, heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

setup Peugot speedfight 2 water gekoeld uit 2005
- standaard Peugot 50cc met verticaal blok
- malossi multivar
- koppeling geen idee precies volgensmij is het een TGB. Op dit moment met de witte malossi drukveer en paarse trekveertjes DMP
- rolletjes 8.5gram
- sproeier 68
- gurtner standaard 12mm carburateur
- standaard uitlaat

Bij voorbaat dank!

Groet,
Max
 
Advertisement - register to remove this

Stock blok uit 2005 kwam dacht ik met 58 sproeier.
Rijd je met ontgrensde uitlaat en luchtfilter.
Zal misschien 62/64 kunnen zijn verschilt per keer.

Welke standaars uitlaat heb je precies?
8,5 gram in een multivar kan prima of een halve gram hoger of lager.
Je zit vaak wel wat lichter in gram t.o.v de originele vario.

Verder zou ik als de rest standaard is ook een standaard goede drukveer monteren.
Kan zijn dat de witte te sterk is en dat je zo vermogen kost.

Zelfs met varioplaat zou hij wel bijna de 60 moeten aantikken op de teller 50 zal wel realistisch zijn. Die dingen wijken behoorlijk af.

Mocht je een stock uitlaat hebben met cat erin.
Check even of die niet los is gekomen.
Heb ik ook al 2x gehad.
Hij schiet dan onderin de uitlaat en smoort zo de cilinder.
 
Dank voor je antwoord! Ik moet nog even vermelden dat er een foutje staat in mijn eerdere post. Ik zei: ''
Op dit moment gaat hij dus niet harder als 45km/h, heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?'' Maar die 45km/h moet 30km/h zijn. Hij gaat op dit moment niet harder als 30km/h. Ik heb vandaag sproeier 58 geprobeerd maar hierbij kwam niet niet vooruit met en zonder aanzuig stuk. Nu sproeier 64 erin en trekt redelijk maar gaat dus niet harder dan 30km/h. Ik weet niet precies welke uitlaat het is die eronder zit, ik heb een foto van de uitlaat toegevoegd aan deze post. Ik heb geprobeerd met de originele drukveer maar geen verschil ook nog steeds maar 30km/h. Super bedankt voor je reactie! :)

Op dit moment dus sproeier 64, met luchtfilter erop zonder aanzuighuis trekt die redelijk. Maar houd dus in bij 30km/h
- bougie is al vervangen
- uitlaat pakking vervangen voor eventuele valse lucht
- spruitstuk-carb pakking vervangen eventueel valse lucht

Zal die cat die los zou kunnen zitten ook voor die 30km/h kunnen zorgen? Of denk je eerder dat dit zuiger/cilinder gerelateerd is?

Groet,
Max
 

Attachments

  • Uitlaat .jpg
    Uitlaat .jpg
    14.9 KB · Views: 20
Misschien dat het wel aan je zuiger en of cilinder ligt.

Die uitlaten hebben cats in de demper zitten.
Je kan hem een keer los halen en mee schudden.
Als je hoort dat het binnen werk los zit of verschuift is de uitlaat gaar.

De cat valt dan terug in de pijp en s.oort de colinder dan, zo heb dan ook dus bijna geen vermogen.

Voel je nog een beetje weerstand in de kickstarter, of als je met de hand jou overbrenging wilt draaien dat je moeilijk over je bdp ( bovenste dooie punt ) komt?

Zo kun je misschien iets makkelijker vertellen of je zuigerveren zijn overleden.
Het is wel nat vingerwerk.
 
Bedankt! Ahh oke! Ja ik had laatst de uitlaat eraf, toen heb ik er mee geschud en hoorde wel wat los zitten. Dus als dat het zou zijn een nieuwe uitlaat kopen denk ik?

De kickstarter heeft zeker nog wel weerstand. Hij is niet met pink naar beneden te krijgen. Als ik aan mijn starttandwiel draai kan ik volgensmij redelijk soepel de zuiger voelen dat die heen en weer gaat.

Ik moet hem trouwens nu vaak aankicken, elektrische start werkt alleen als die al even gestart is geweest of warm is.
 
Dan kijk eerst de uitlaat maar eens na, kan zo zijn dat je idd een andere uitlaat nodig hebt.

Of je moer nog een andere hebbem liggen waar mee je kan testen
 
Okey! Duidelijk! Helaas heb ik geen uitlaat of iets liggen. Dus vrees dat ik er een moet kopen om het te testen. Ga denk ik voor de sito plus 711! Kijken of dat beter werkt.
Mocht dat het niet wezen dan blijft alleen de cilinder/zuiger over denk ik..?
Dank iedergeval voor de info>ik hou je op de hoogte.
 
De Sito plus is gemonteerd. Hij trekt nu goed op en heeft een zeer mooie snelheid. Nu heb in sproeier 64 erin zitten. Moet ik nog groter ?Hoeveel stappen groter adviseer je met zo’n uitlaat? Gr Max
 
Kun je zelf checken.
De scooter warm rijden.
Even goed door trekken, daarna de bougie eruit halen en de kleur checken.

Zwart is te rijd.
Bruin is een goede verbranding.
Wit is weinig.

Rijd je met of zonder prop in de uitlaat.
Of in de inlaat.
Als je namelijk met begrenst inlaat rijd hoef je sowieso niet hoger als 58 +/-.
Dit omdat er gewoon niet meer lucht door komt
 
De begrenzer zit nog in de uitlaat! Ah oke dankjewel! De scooter rijd nu 55 a 60km per uur op de teller. Ik ga de bougie checken! Dank!
 
Owww. Ik vond hem eig de witte kant op. Vooral dat puntje. Maar in t begin indd zwartig. Ik rijd nu met sproeier 62. Hij rijd goed en trekt goed. Top is 60km/h. Ik had eigenlijk het idee dat die te wit was? Dat ik grotere sproeier erin moet doen? Of is die goed zo?/kleiner? Want begin is inderdaad zwart maar omdat t puntje wittig is
Post automatically merged:

E77E1769-E25C-4834-9B14-E8C1F0918C91.jpegHier nog een foto
 
staat je luchtschroef nog op 2,5? zo ja zou ik 1 maatje groter gaan dan moet het goed zijn zo niet kun je je luchtschroef een stukje in draaien maar die laatste foto van je bougie is idd wel echt te arm
 
Luchtschroef heb ik op 1,5 gezet. Hij ziet er nu zo uit!F3438B5A-05A4-4CD4-AB32-AE3604D747C1.jpegF11D4F50-1B12-4585-A73F-BBA0241B4CBE.jpeg
Post automatically merged:

Tevens nog een vraagje. Weten jullie of deze bout hier zo hoort? De bout en rondom is vochtig. Het lijkt wel alsof die los hangt. Dit is aan de onderkant van mijn scooter aan de voorkant. Alvast bedankt !5A85E207-FBE8-4EF2-9D83-88D898BA9AFF.jpeg79EDB7C2-C81B-4E1E-A1A8-76DCA54AB7A2.jpeg
 
geen idee welke maat de stationair sproeier is. Maar deze heeft daar toch niks mee te maken? De scooter loopt stationair prima
 
Weten jullie of deze bout hier zo hoort? De bout en rondom is vochtig. Het lijkt wel alsof die los hangt. Dit is aan de onderkant van mijn scooter aan de voorkant.
Zit die bout op de plek die ik op de foto heb aangegeven ?
Die hoort daar niet te zitten.
Het vermoeden is dat de bout ergens losgekomen is en door de bodemplaat geschoten is.
Mogelijk heeft de vorige eigenaar de bout netjes vervangen en verzuimd heeft de oude te verwijderen.
Het is sterk aan te raden om te onderzoeken waar deze vandaan komt.
Het vocht kan gewoon regenwater zijn en daar zou ik mij niet zo druk om maken.
Peugeot_Speedfight_scooter.jpg
 
Ahh! Okey! Dankjewel! De bout zit inderdaad op die plek die u heeft aangegeven op de foto!! Ik zal eens gaan kijken of ik kan achterhalen waar die vandaan komt. Tevens lekt mijn waterpomp ook, dus moet hem nu na elk ritje bijvullen. Maar als ik het goed heb is de enige optie het vervangen van de gehele pomp toch voor Peugot blokken? Dank voor uw antwoord!
 
Weet je zeker dat de pomp zelf lekt?
En zo ja waar
De oude slangen willen ook nog wel eens bij de pomp zelf scheuren of de klemmen zitten te los.

Dit scheelt je alweer een nieuwe pomp als je dit kan uitzoeken.
Bout hoort er niet idd.
Vast gedaan om gewoon de bende bij elkaar te houden zit normaal over dwars (horizontaal) een schroef in om de onderkuip bij elkaar te houden, de modder kuip bij je voorwiel valt hier gewoon in en zit verder vast aan je knipperlicht kapjes.

Bougie doet nog steeds zwart aan. Je kan kleiner in sproeier.
 
Back
Top