Peugot jetforce

Jetforce-a1

New Member
Oke ik wil onder mijn jetforce ctech uit 2006
Een nieuw blok gooien. Dus ik zit rond te zoeken naar 70 of 80 cc blok voor mijn scooter maar kan geen vinden. Bracht hem ook langs een scooterzaak kon ook niks vinden. Dus hier nog me laatste hoop.
Iemand die weet waar ik die blok vandaan kan halen of heb je ze echt niet meer voor mijn scooter
 
Advertisement - register to remove this

Tegenwoordig gaat alles naar een scooter recycle center.. Denk dat daarbij ook een hoop word afgevoerd naar de sloop / verwerking.

Vroeger verkocht men heel veel 2ehandse onderdelen op marktplaats. Vandaag de dag mag je blij zijn als je nog iets vind.

Waarom zou je je blok weg doen als deze opnieuw op te bouwen is?
 
Oke ik wil onder mijn jetforce ctech uit 2006
Een nieuw blok gooien. Dus ik zit rond te zoeken naar 70 of 80 cc blok voor mijn scooter maar kan geen vinden. Bracht hem ook langs een scooterzaak kon ook niks vinden. Dus hier nog me laatste hoop.
Iemand die weet waar ik die blok vandaan kan halen of heb je ze echt niet meer voor mijn scooter

Ik weet niet waar je woont, maar in Ede/Lunteren heb je een scooterboer: Aartje Brouwer. Misschien heeft hij nog iets voor je liggen?
 
Tegenwoordig gaat alles naar een scooter recycle center.. Denk dat daarbij ook een hoop word afgevoerd naar de sloop / verwerking.

Vroeger verkocht men heel veel 2ehandse onderdelen op marktplaats. Vandaag de dag mag je blij zijn als je nog iets vind.

Waarom zou je je blok weg doen als deze opnieuw op te bouwen is?
Oh wist niet eens dat dat kon kan nu dus van me 50cc een 70cc maken?
Post automatically merged:

Ik weet niet waar je woont, maar in Ede/Lunteren heb je een scooterboer: Aartje Brouwer. Misschien heeft hij nog iets voor je liggen?
Ik woon in groningen
Dus dat is een beetje ver rijden als ik niet zeker weet dat hij het heeft wat ik zoek
 
Oh wist niet eens dat dat kon kan nu dus van me 50cc een 70cc maken?
Post automatically merged:


Ik woon in groningen
Dus dat is een beetje ver rijden als ik niet zeker weet dat hij het heeft wat ik zoek

Als ik er weer eens ben zal ik voor je navragen.
 
Er bestaan wel kitjes voor de jetforce, maar niet veel. Kijk maar even op de website scooter-attack. Hier vind je heel mooi spul voor een best lage prijs.

En aan je gebruikersnaam te zien wil je van je jetforce een a1 motor maken? Dat is wel heel toevallig. Hier heb ik namelijk ook zelf nog over gepost.

Naar wat ik weet kan je hem zeker wel hard laten lopen, maar ik weet niet echt of hij dan betrouwbaar blijft.

Het zou een mooi idee zijn om er een 70cc met bijpassende uitlaat en een langere vertanding in te zetten.
 
Er bestaan wel kitjes voor de jetforce, maar niet veel. Kijk maar even op de website scooter-attack. Hier vind je heel mooi spul voor een best lage prijs.

En aan je gebruikersnaam te zien wil je van je jetforce een a1 motor maken? Dat is wel heel toevallig. Hier heb ik namelijk ook zelf nog over gepost.

Naar wat ik weet kan je hem zeker wel hard laten lopen, maar ik weet niet echt of hij dan betrouwbaar blijft.

Het zou een mooi idee zijn om er een 70cc met bijpassende uitlaat en een langere vertanding in te zetten.
Oh top ik ga daar rond kijken
Ja de idee was er wel om er een motor van te maken maar naar wat je al zei is die dan wss niet meet betrouwbaar dus wie weer of die wel door de keuring heen gaat

Maar nog een vraag over de uitlaat is dan een terugloop echt zoveel beter dan bijvbeeld een jamacrol want het geluid van een jamacrol vindt ik zoveel mooier maar als het verschil zo aanduidend groot is dat een terugloop beter is ja dan zet ik neem ik toch wel een terug loop
 
Als alles gewoon degelijk is aan je jetforce zal hij prima door de keuring komen. Denk dan aan remmen, wiellagers, etc.

Bij een terugloop uitlaat valt er ook veel winst te halen als het gaat om pk's. Wel moet de uitlaat ook bij de cilinder passen, want anders gaat hij niet heel goed werken en krijg je minder pk dan bij een goed passende uitlaat. De 3 verschillende soorten teruglopers zijn hoogtoerige, middeltoerige en laagtoerige. Deze moet bij je specifieke cilinder passen. Dus als je cilinder bijvoorbeeld laagtoerig is moet je ook een laagtoerige uitlaat hebben.

Wel maken teruglopers best veel geluid dus daarmee moet je ook rekening houden.

En helaas kan ik geen jamarcol uitlaat voor de jetforce vinden. Heb je anders misschien een linkje?
 
Ja ik denk dat als ik een motorscooter wil hebben dat ik voor de t-max ga en hou dit liever als normale scooter.

nee de jamarcol heeft geen specifieke voor de jetforce maar de winkel waar ik was kan hem zo ombouwen dat die wel onder die van mij zou kunnen. Maar wat ik de hele tijd hoor over terugloop laat al duidelijk zien dat dat de betere optie is. Weet je dan zo welk merk terugloop goed is?
 
Een 70/80cc motorblok bestaat niet, wel een 125cc motorblok voor de Jetforce.
Het originele motorblok is de HL2 variant welke ook onder de Peugeot Blaster hangt.
Kloon (B1E40QMB) motorblokken zijn er ook voor de Peugeot, maar denk dat je dat niet echt bedoeld toch?

Een goede 70cc cilinder voor de Jetforce is best nog wel actueel bij vele webshops op het www!
V.w.b. de uitlaat is er ook nog steeds aanbod zat wat er zo onder past en het vermogen een boost geeft.
En meer power qua inhoud cilinder i.c.m. de juiste uitlaat brengt meestal wel een wat hoger toerental teweeg wat uiteraard ook wat meer db's tot gevolg heeft.
 
Een 70/80cc motorblok bestaat niet, wel een 125cc motorblok voor de Jetforce.
Het originele motorblok is de HL2 variant welke ook onder de Peugeot Blaster hangt.
Kloon (B1E40QMB) motorblokken zijn er ook voor de Peugeot, maar denk dat je dat niet echt bedoeld toch?

Een goede 70cc cilinder voor de Jetforce is best nog wel actueel bij vele webshops op het www!
V.w.b. de uitlaat is er ook nog steeds aanbod zat wat er zo onder past en het vermogen een boost geeft.
En meer power qua inhoud cilinder i.c.m. de juiste uitlaat brengt meestal wel een wat hoger toerental teweeg wat uiteraard ook wat meer db's tot gevolg heeft.

Oke top dan weet ik zeker dat ik terug loop uitlaat doe. Maar ik heb nu al een tig webshops bekeken en nergens kan ik een 70cc vinden heb je toevallig een linkje voor me?
 
Oke top dan weet ik zeker dat ik terug loop uitlaat doe. Maar ik heb nu al een tig webshops bekeken en nergens kan ik een 70cc vinden heb je toevallig een linkje voor me?

Polini:

Malossi:

Airsal:


En voor alle verschillende uitlaten heb ik hier de link. Alleen moet je even op de juiste scooter filteren.
 
Polini:

Malossi:

Airsal:


En voor alle verschillende uitlaten heb ik hier de link. Alleen moet je even op de juiste scooter filteren.
Ooh dus de blok van een ludix past ook onder de jetforce? Dankjewel man! Zit al weken ernaar te zoeken. Zie ook nu dat ik dan een andere cabrateur eronder zou moeten zetten weet je dan ook zo welke?
 
Ik zou zelf een 19mm of een 21mm onder hangen. Het ligt er wel aan wat voor uitlaat en cilinder je eronder hebt. Voor laagtoerig moet je een kleinere nemen en voor hoogtoerig een grotere.
 
Het kan ook via de Ned. webshops wat dat betreft...
Als ik jouw was zal ik het niet te ruig maken, laag/middeltoerige 70cc met een goede terugloper en een 17,5 (hooguit 19) mm carburateur geeft al power zat is mijn ervaring. Dit is echter een advies en zeker geen verplichting natuurlijk.

V.w.b. de linkjes, zie:




Bovenstaande is maar een greep uit de vele aanbieders, maar zoeken en vergelijken kan best wel wat opleveren.

Zou je de resultaten ook kunnen posten?

Dit is wel gewenst ja, voor andere scooterberijders en forumleden kan zulke informatie immers goed van pas komen!
 
Last edited:
Geen probleem!

Zou je de resultaten ook kunnen posten?
Het kan ook via de Ned. webshops wat dat betreft...
Als ik jouw was zal ik het niet te ruig maken, laag/middeltoerige 70cc met een goede terugloper en een 17,5 (hooguit 19) mm carburateur geeft al power zat is mijn ervaring. Dit is echter een advies en zeker geen verplichting natuurlijk.

V.w.b. de linkjes, zie:




Bovenstaande is maar een greep uit de vele aanbieders, maar zoeken en vergelijken kan best wel wat opleveren.



Dit is wel gewenst ja, voor andere scooterberijders en forumleden kan zulke informatie immers goed van pas komen!
Ja ik ga er volgende maand mee aan de slag heb ik wat tijd maar ik ga hem ook een andere kleur wrappen smoked chrome en dat gaat ook zeker heel ziek worden als ik hem helemaal klaar heb zet ik hem online
 
Oke ik wil onder mijn jetforce ctech uit 2006
Een nieuw blok gooien. Dus ik zit rond te zoeken naar 70 of 80 cc blok voor mijn scooter maar kan geen vinden. Bracht hem ook langs een scooterzaak kon ook niks vinden. Dus hier nog me laatste hoop.
Iemand die weet waar ik die blok vandaan kan halen of heb je ze echt niet meer voor mijn scooter
Inzoverre ik weet is er alleen een 125 cc uitvoering maar weet
Niet in hoeverem het blok het zelfde is maar 70 of 80 cc blokjes bestaan niet voor peugot jetforce maar denk dat het goedkoper is je orginelen blok te reviseren als een 125 cc blok met toebehoren te krijgen
 
Back
Top