Peugot jetforce dark side 2 takt 50 cc loopt niet meer

Maico v

New Member
Hallo ik zal me even voorstellen. Ben nieuw hier op het forum.
heb me aangemeld omdat ik voor m’n zoon die wat een jetforce heeft aan z’n scooter aan het sleutelen ben.
In Het kort. Het verhaal was dat hij net inhalen van een fietser even gas in moest houden toen hij weer gas bij had van ongeveer 30 km per uur naar sneller kwam er totaal geen reactie hoe ver hij het gas ook open zette. Na een tientallen meters 30 gereden te hebben is de scooter uit gevallen.
toen ik thuis kwam van m’n werk gisteren ben ik gelijk gaan kijken in de garage . De scooter heeft vonk (als ik de bougie eruit laat tegen het frame) heb voor de zekerheid een nieuwe bougie al geplaatst voor het geval deze slecht zou zijn.
Ik heb de carberateur los gehaald en de beide sproeiertjes door geblazen.
het enige wat me wel op valt is dat als de scooter uit staat (nadat ik heb geprobeerd te starten) en ik het reservoir bakje van de carburateur los haal de benzine blijft lopen als ik de vlotter los laat (neem aan dat het pompje/benzine kraantje dan defect is ?)
Verder heeft de scooter ook compressie
In mijn beleving als je een vonk hebt en er komt benzine op de bougie dan zal er toch een teken van leven moeten komen toch ?
Maar met starten is dat niet het geval.. totaal geen teken van aan slaan.
het is nog de orginele carburateur wat erop zit
Me valt wel op aan de luchtfilter kant dat die daar wel snel nat is van de benzine.
Heeft het zin om eens een nieuwe carberateur te plaatsen ? Verder is de scooter orgineel en heeft gewoon steeds netjes gelopen tot gisteren
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou beginnen met het vervangen van het vacuüm-kraantje want deze mag geen benzine doorlaten als de motor niet draait.
Verder nog eens de carburateur goed schoonmaken alle kanaaltjes en sproeiers nogmaals doorblazen/spuiten en controleren of de vlotter/vlotternaald goed functioneert en dat de vlotternaald ook het brandstoftoevoerkanaal goed dicht drukt al de vlotter in de bovenste stand staat.

Laatste tijd geen problemen gehad met starten en dat de garage extreem naar benzine rook?

Als je de carburateur er dan toch van de scooter hebt het membraan controleren, wellicht blijft deze wel deels open staan, dit omdat het luchtfilter nat was.
 
Omdat ik vrachtwagen chauffeur ben en alleen de weekenden tijd heb om te sleutelen heb ik vandaag alleen de mogelijkheid om naar de winkel te gaan.
heb me voorgenomen om een nieuwe carberateur te halen met spoeier set
Nieuwe luchtfilter
Dan ook een nieuw membraan
Nieuw pompje voor benzine .
Heb je evt nog iets wat ik mee kan nemen van de winkel? Moet de scooter dit weekend aan de praat zien te krijgen
 
Pakking voor het spruitstuk/membraan als deze niet bij het membraan wordt meegeleverd.
Verder als dan toch bezig bent bekijk de slangetjes die naar je benzine-kraantje lopen, als deze uitgehard zijn of poreus gelijk mee vervangen en denk dan ook aan de slangklemmetjes.

Ik snap de tijdsdruk maar persoonlijk zou ik eerst de boel eens uit elkaar halen en bekijken.
Waarom zou je een originele goeie carburateur gaan vervangen?
 
Ik snap je reactie, zou normaal ook alles even goed nakijken op m’n gemak
Heb gisteren met een scooter monteur kontakt gehad en deze vertelde me dat de orginele carberateur rommel is. Vandaar wil ik niet lang kloten en gewoon een betrouwbare goed af te stellen carberateur erop.
mn zoon heeft binnenkort examens en kan me niet veroorloven dat hij stil komt te staan met z’n scooter .. geef dan liever even wat geld uit voor goed spul als dat nodig is.
daarbij heb ik graag dingen hier thuis op voorraad liggen zodat als het nodig zou zijn niet voor alles naar een winkel moet krossen en daar weer bestellen wachten enz
 
Ben net terug van EPC sittard
Ze gaan de oude carberateur ultrasone reinigen en heb een nieuw spruitstuk, benzine kraantje enz meegenomen
Straks maar eens uitproberen met de gereinigde carberateur of die gaat werken
 
Back
Top