Peugot fox Geen luchtschroef

alin

New Member
Goeieavond allen,

ik heb een peugot fox staan.
Als ik de luchtfilter demonteer en mijn vinger in de carbu steek draait de brommer.
Maar draait slecht en valt uiteindelijk weer dood alsik geen gas meer heef.

als ik de kickstamper gebruik zonder gas heeft dit een ander geluid als ik stamp met gas open?

Carbu reeds al gereinigd ,nieuwe benzine darmen ,nieuwe benzinekraan

Het brommertje heeft 3tal jaren stilgestaan zonder benzinedop op de tank ik dacht dat carbu altijd vuil werd.
Nu heb ik een apart reservoir gevuld met benzine en aan de carbu aangesloten start nog steeds niet.
Er is ook geen luchtschroef op deze carburateur?
 
Advertisement - register to remove this

Wanneer je je carburateur de vinger erin steekt dan smoor je de motor.(interessante techniek btw) Hoe doet hij het met luchtfilter erop? Als hij 3 jaar stil heeft gestaan mag er ook wel een keer een nieuwe bougie in toch.
 
Luchtschroef is waarschijnlijk die D schroef die erin zit. Heb je een speciale schroeven draaier voor nodig.
Dit doet peugeot zodat de klant er zelf niet meer kan rommelen, en alleen de dealer dit kan met de speciale tool.
 
Stop met je carburateur te vingeren en draai ff aan de stationair schroef. Dan kun je afstellen hoe het zonder gasgeven een beetje loopt. En alles ff schoon maken want na 3 jaar zonder benzine dop zal het wel een beste klus zijn alles schoon en werkend te krijge

Succes
 
Wanneer je je carburateur de vinger erin steekt dan smoor je de motor.(interessante techniek btw) Hoe doet hij het met luchtfilter erop? Als hij 3 jaar stil heeft gestaan mag er ook wel een keer een nieuwe bougie in toch.
Met luchtfilter erop start ie na 10-15keer stampen totaal niet,
Nieuwe bougie zit erin,vonkt mooi.
Scooter draait wel hevig als ik start met vinger in de carbu.

wat zou een nieuwe carbu doen? Heb gekeken voor een nieuwe originele dezelfde vind ik voor 140€ Maar vind dan ook modellen van 40eu maar dan wel met stelschroef voor lucht

is verlies aan me membraam mogelijk een oorzaak?

want bij het kicken zonder gas geven en het kicken met gas geven klinkt anders
Alsof euhmm.. alsof de luchtfilter er niet op zou zitten.. moeilijk uit te leggen..

conclusie met vinger in carbu kan hij draaien en als het goed is en de brommer is goed warm ik zet de luchtfilter erop en ik kan best rijden maar dan volgende morgend kanik weer 20x kicken en nog niets doen.
Post automatically merged:

Stop met je carburateur te vingeren en draai ff aan de stationair schroef. Dan kun je afstellen hoe het zonder gasgeven een beetje loopt. En alles ff schoon maken want na 3 jaar zonder benzine dop zal het wel een beste klus zijn alles schoon en werkend te krijge

Succes
Eigenlijk bij het demonteren van de carbu was de sproeier nog mooi doorkijkbaar daarin met ijzerdraad door geweest, carbu in benzine laten liggen voor even -+30min
In elkaar gemonteerd en toen rijd ie wel maar dan morgenvroeg is het weer niet mogelijk om hem te starten
Als hij wat warm is kan ik indd met stationairschroef stellen dan denk ik datie goed staat sta ik de volgende morgen weer 20keer nutteloos te stampen
 
Met vinger in je carburateur smoor je de motor. Hierdoor draait hij op een rijker mengsel. Wss je carburateur beter schoon maken met perslucht en remreiniger. Als je twijfelt aan je membraam dan zou je deze kunnen demonteren.

Kunnen veel dingen zijn na 3 jaar. Meestal moet je het zoeken in je brandstof systeem. Kapotte rubberen slangen kan ook bijv een vacuumslang.

Het verandering van geluid als je volgas of geen gas geeft is volkomen normaal.
 
Met vinger in je carburateur smoor je de motor. Hierdoor draait hij op een rijker mengsel. Wss je carburateur beter schoon maken met perslucht en remreiniger. Als je twijfelt aan je membraam dan zou je deze kunnen demonteren.

Kunnen veel dingen zijn na 3 jaar. Meestal moet je het zoeken in je brandstof systeem. Kapotte rubberen slangen kan ook bijv een vacuumslang.

Het verandering van geluid als je volgas of geen gas geeft is volkomen normaal.
Dus zou ik de stationaire schroef iets minder moeten zetten,
Het jammere is dat ik dus geen luchtschroef vind op me carbu. Allthans niet verstelbaar met een min schroevendraaier.
Werd me verteld dat de scooter verdeler een tool voor heeft, zodat klanten er zelf niet aan kunnen werken.
Wat mij dan weer doet denken dat die lucht gewoon goed staat hoe die altijd stond.
Nieuwe brandstofslangen ,nieuw benzinekraan,
Er zit bij deze carbu geen vacuum aansluiting.
Omdat ik dacht datie altijd vuil kwam.
Dus hebik een apart reservoir gevuld met benzine en rechtreeks met een rubber naar de carbu.
 
Back
Top