Peugot Buxy RS setup advies

Guccifur

New Member
Goede avond scooterforum,

Ik heb een peugot buxy rs staan.
Hij start af en toe niet zo lekker dan moet ik de luchtinlaat dichthouden. denk dat die niet goed vacuum trekt voor de rest top ding

Alles is voor de rest standaard, alle begrenzing is er af en hij rijd 70 op de digitale teller.
Weet iemand een leuke setup?
Hij mag van mij stukkie harder

Uitlaat, carburateur variateur setje etc.
Ik heb nog nooit een scooter geupgrade dus weet niet precies wat goed bij elkaar pas en lekker loopt.

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

Uh tsja wat zullen we er eens van maken he
Eerst de volgende paar vragen en dan kunnen we eens kijken wat we kunnen verzinnen...
Ten eerste wat is je budget. Beetje scooter enigzins opvoeren zit je al snel rond de 400 500 euro aan onderdelen en het word altijd duurder dan je van te voren hebt berekend. Vergeet dat niet.

Ten tweede, wat wil je voor vermogen/ waar word het voor gebruikt. Ga jij er dagelijks mee naar school of naar je werk.of wil je een scootertje om.zo.nu en dan eens een rondje op te doen beetje gas geven enzo. Ook hier kan veel verschil in zitten.

En wat zijn je eigen sleutelsskills een beetje? Komt namelijk wel het een en ander aan technisch inzicht bij kijken. Ik heb het meeste leren doen door het eerst zelf gigantisch naar de klote te helpen door gewoon te beginnen met dingen losmaken en proberen en vaak eerst nog verder slopen voor je iets daadwerkelijk repareert

Wat betreft onderdelen die bij elkaar passen zit er heeeel veel verschil in. Kijk eens rond op de bekende webshops zoals van ddl tuning, k-parts, speedparts en zo zijn er nog 100.

Voor je wat besteld ofzo gooi je je lijstje ff deze kant op en helpen wij je wel met wat je wel of juist niet nodig hebt. Of als.iets niet gaat werken weten we vast een alternatief. Staar je niet blind op merken want merk a kan vaak prima met merk b dus niet alles hoeft bijvoorbeeld Malossi of Polini te zijn
 
`Doe het goed en anders niet`

Peugeot is bepaald niet echt een scooter die fijn is om op te voeren (resultaat valt vaak wat tegen, tegenover de onderdelen die je erop schroeft.)

Zet er een lange originele vertanding erop en het ding gaat 10 km/u harder zonder andere dure dingen eronder te gooien.


Carburateur -> Heeft geen zin als het bij 50cc origineel blijft. (alleen bij een flinke alu 70cc wel een eis)
Variateur -> Extra performance is minimaal en geen 60 a 70 euro waard.
Uitlaat -> ga je wel het meeste mee winnen. Maar met een originele uitlaat en goed afgesteld kan je eigenlijk net zo snel.. Alleen snelle pijp geeft je wel wat meer vermogen.
 
Back
Top