Peugot Buxy RS choke vervangen. Geen vermogen

Guccifur

New Member
Goede middag, twee weken geleden een Peugot Buxy Rs overgenomen.

Ik heb totaal geen verstand van scooters, wist net een bougie en bougie kabel te vervangen en hij liep weer prima.

Twee weken mee gereden en kreeg in de ochtend start problemen. De scooter wou alleen starten als ik de lucht inlaat dicht hield. Gechecked op valse lucht maar niks kunnen vinden. Toen op advies heb ik een nieuwe choke gehaald en gemonteerd.

De scooter start net met choke maar totaal geen vermogen, rijd net 5 kilometer per uur.

Zonder choke heb ik weer alle vermogen maar blijft die lang in hoge toeren zitten of valt hij uit bij stil staan.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Bij voorbaat dank
 
Advertisement - register to remove this

Geen idee, de batterijen van mijn glazen bol zijn leeg... ;)
Hoe kan dat nou onze electrische tovenaar die heeft er toch wel 1 op de kracht van de zon of met een stekker voor wanneer de zon niet schijnt. Die bol hier in de schuur geeft alleen nog maar testbeeld. Dat is al ff geleden dat ik dat zag haha
 
Inmiddels wat dingen ondernomen.
De caburateur is helemaal open geweest, alles schoon gemaakt.

De choke opnieuw gemonteerd. (Dit ging wat makkelijker sinds de carburateur er af was)

Scooter starte stuk beter, maar geen vermogen.

Uitlaat ontkoold en ik denk een begrenzer er afgehaald? Bij de ingang een buisie met schroefdraad uitgehaald, soort vernauwing.

Eindelijk vermogen terug. Scooter loopt nu 10 km/h harder dan eerst.

Onder de 40 km/h en ik laat het gas los en geef weer gas, trekt hij stotterend op. Komt langzaam in zijn toeren.. Heb ook de gasnaald positie veranderd zodat die meer benzine krijg.

Hij klinkt voor de rest stuk feller, minder dof geluid. Alleen beetje stotteren tijdens gas geven.

Geen idee wat dat zou kunnen zijn
 
Dat is inderdaad niet zo gek idee, de bougie wordt vrij zwart.

Hij blijft stotteren ook al is de motor warm.

De sproeier gaat ik even achter aan, geen idee welke maat er in zit

Bedankt voor de hulp
 
Back
Top