peugeot zenith wil niet starten

simonT

New Member
Hallo beste leden,

Ik ben simon en 31 jaar en nieuw hier op het forum.ik heb voor de winter periode een zenith snor gekocht om wat te knutselen.

Nu is het het volgende,deze snor heeft van horen en zeggen 1 jaar stil gestaan in de schuur en heb dus voor een prikkie kunnen kopen.

Aller eerst ben ik wezen kijken of de scoot wel een vonk had... dat doet ie dus af en toe,om bepaalde dingen uit tesluiten heb ik het volgende gedaan.

Een maat van me heeft dezelfde snor dus ik kon onderdelen van mijn scoot omwisselen van die van hem.dit is dus wat ik gedaan heb.

Bougie is goed
Bobine met dop en kabel is goed
Cdi is goed
Contactslot is goed.

Hebben jullie nog tips wat ik na kan kijken? Het vonken doet ie af en toe met kicken en onregelmatig.

Graag jullie tips.

Groeten simon
 
Advertisement - register to remove this

Wat je voor de zekerheid kan proberen is een nieuwe of nog een andere bougie, klinkt bizar. Maar ooit een bougie meegemaakt welke buiten de cilinder uitstekend vonkte en in de cilinderkop deed deze het gewoon niet.

Nieuwe bougie gekocht en erin gezet en deed het uitstekend.

Dit hoeft het niet te zijn, maar je kan het zeker wel proberen. Wellicht is dit het ook wel weer en hoef je niet te zoeken naar een speld in een hooiberg.

Succes ermee.
 
Benzine vaccuum kraantje kan vast zitten door het lange stil staan (vervangen is dan wel aan te raden)
Raadzaam om nieuwe benzine en olie slangen aan te leggen..

Oude benzine compleet aftappen en vernieuwen
Carburateur schoonmaken en doorblazen is aan te raden..

Krukas keeringen kunnen uitgedroogd zijn van het stil staan, deze eruit peuteren en nieuwe plaatsen..

Daarnaast een nieuw luchtfilter element erin..

En daarnaast nog het nodige onderhoud, remblokken / schijf controlleren.
Remvloeistof vervangen
Rolletjes vervangen als deze vlakke kanten hebben.
Riem vervangen (altijd als je niet weet hoe lang hij niet gebruikt is geweest.
Vertandingsolie vervangen (zit vaak een gore drap in)

De wielen controleren op speling..

Banden controleren op profiel.
 
heb de scoot aan de praat gekregen...via een petfles met benzine mix erin.... dus sationair draaien doet ie dus kan ondertussen alles goed schoon maken en na kijken.... maar wat me opvalt is dat de vacuumkraan kapot is ...dus moet hier voor een nieuwe bestellen...maar wat me ook opvalt is dat ik een benzine meter heb in de kockpitt maar geen meter in de benzine tank....of een level hoe je dat noemen wilt..... weten jullie meer over deze modellen?
 
Neem aan dat je een benzinetank sensor of vlotter bedoeld. Ik weet niet hoe de situatie er nou erbij zit.. Zit er iets van een afdichting op de benzine tank? Misschien even een paar fotos maken voor de duidelijkheid.
 
heb momenteel een kunstof tank met alleen een dop bovenop on de rank te vullen. en onder de tank voor een benzine kraan te plaatsen,maar wat ik gezien heb bij de metalen tanks is dat er bovenop een soort vlotter/meter geplaats kan worden...en een benzibe kraan onder.
 
Back
Top