Peugeot Zenith van OPA

Sjoerd's

New Member
Goedemiddag mannen!

Ik heb opa zijn oude snor-Zenith weer opgeknapt en rijdend gekregen :) Nu heb ik nog een aantal puntjes waar ik tegenaan loop waarvan ik de maatvoering niet goed kan vinden op webshops, graag jullie hulp hierbij!

De scooter is altijd dealer onderhouden en de laatste werkzaamheden heb ik zelf gedaan. waaronder het vervangen van de rollen, de v-snaar, en het schoonmaken van de inlaat en alle vloeistoffen zijn ververst.

- Ten eerste krijg ik de voorrem niet op druk. Ik heb alles geprobeerd en ik wil graag een revisie set voor AJP aanschaffen, maar een nieuwe remklauw en pomp vind ik ook goed maar origineel wel te duur. Weten jullie welke goedkopere remklauw op een Zenith past? Ik ben er achter dat een Buxy en Speedake zo goed als hetzelfde zijn, maar durf toch nog geen bestelling te plaatsen omdat ik niet zeker weet welke ik moet bestellen.

- Daarnaast zit er een heftige mechanische trilling ergens en die lijkt van de koelkant van het blok te komen, is er misschien een algemeen bekent probleem welke deze kan veroorzaken? Ik ga vanmorgen nog even verder opzoek dus ik houd jullie op de hoogte.

- Volgens mij is dit een kort Peugeot blok maar ik vraag me af welke variateur en snaar vergelijkbaar zijn met origineel en niet te duur zijn?

Wat kleine dingetjes die ik toch even wilde delen,

Alvast bedankt voor jullie eventuele input!

Groetjes Sjoerd
 
Advertisement - register to remove this

Goedemorgen!

Ik heb de ratel uit de scooter gekregen door alles na te lopen en opnieuw goed vast te zetten!

Nu rest alleen nog mijn vraag, of iemand weet welke remklauw er voor op past? De originele ajp voorremklauw kost meer als 100 euro dus dat vind ik te gek!

Iemand enig idee ?
 
Goedemorgen!

Ik heb de ratel uit de scooter gekregen door alles na te lopen en opnieuw goed vast te zetten!

Nu rest alleen nog mijn vraag, of iemand weet welke remklauw er voor op past? De originele ajp voorremklauw kost meer als 100 euro dus dat vind ik te gek!

Iemand enig idee ?

Op mijn "oude" Peugeot Zenith (die op mijn profielfoto), had ik een voorvork van een nieuwer type Zenith overgezet.
Met als voordeel dat ik nu aan het voorwiel een schijfrem had en beter en sneller kon remmen.
Denk dat je het beste voor een tweedehands donor-scooter kan gaan kijken. Dat is dan in verhouding wat gunstiger,
plus dat je dan ook weer een zooitje onderdelen op voorraad hebt mocht je wat vervangen.
Succes verder nog met deze prachtige scooter
 
Ik heb eventueel nog een compleet blok liggen van Peugeot verticaal. Als ik het goed heb past dit blok bij jou zenit eronder. Dit blok heeft een complete revisie gehad twv 400 euro ongeveer 500 km geleden. De uitlaat ophanging bij het achterwiel is afgebroken door een ongeluk. Mag voor een leuk prijsje weg dat blok. Mocht je interesse hebben stuur me gerust een PM.
 
- Volgens mij is dit een kort Peugeot blok maar ik vraag me af welke variateur en snaar vergelijkbaar zijn met origineel en niet te duur zijn?

Riem moet je speciaal voor het korte blok hebben, nieuw model blok is iets langer.
-Variateur is gewoon het zelfde als van de vivacity / speedfight ect. Waarschijnlijk is die van een peugeot sv50 ook hetzelfde.. Althans heel veel is ook hetzelfde met die andere peugeot scooters.
Post automatically merged:

Ik heb eventueel nog een compleet blok liggen van Peugeot verticaal. Als ik het goed heb past dit blok bij jou zenit eronder. Dit blok heeft een complete revisie gehad twv 400 euro ongeveer 500 km geleden. De uitlaat ophanging bij het achterwiel is afgebroken door een ongeluk. Mag voor een leuk prijsje weg dat blok. Mocht je interesse hebben stuur me gerust een PM.
Dat is wel een lang blok.. Hij heeft een korte oude type peugeot blok.
 
Back
Top