Peugeot Zenith - Valt uit wanneer gas word gegeven.

Swiftflame

New Member

Hallo,

Mijn naam is Rico en ik ben sinds 2 dagen de trotse eigenaar van een Peugeot zenith.
Echter heb ik wat problemen met de scooter.
Deze wilt wel starten maar wanneer gas word gegeven valt deze direct of na een aantal seconden uit.
Stationar blijft die wel iets langer doorlopen maar valt uiteindelijk ook uit.

Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Het verwijderen van de luchtfilter van de carberateur. (geen resultaat)
- Het loshalen van de carberateur en de losse onderdelen door geblazen voor eventuele verstoppingen. (geen resultaat)
- Licht ontbrandbare stof in de lucht inlaat van de carberateur gespoten en een tel wachten met starten (kan iets meer gas geven en langer maar nog steeds uitval.)

Bovenstaand 1 filmpje mocht dit handig zijn voor jullie.
 
Advertisement - register to remove this

Probeer eens een kleinere sproeier en chek dd je choke is deze electish kan het zijn dat hij stuk is en dus altijd open blijft staan chek ook ff je bougi als hij nat is of heel zwart weet je dat hij teveel benzine krijgt
Heeft de vorige ijgenaar hier iets over gezegd ??
 
Allereerst bedankt voor je Reactie Thijs.

Ik vermoed niet dat hij teveel benzine binnen krijgt aangezien bij het spuiten van remreiniger direct door de carb de scooter blijft lopen.
Er zit inderdaad een elektrische choke op de Zenith.

Ik ga vanavond een andere CDI unit proberen en de Bougie vervangen kijken of het misschien toch daar aan ligt.
Mocht dit niet lukken dan kijk ik even naar de sproeier.

Bedankt voor de tip!
 
Dank voor je reactie Brute-Force,

Zojuist even kort de tijd gehad en de CDI van een vriend geprobeerd echter zelfde resultaat.
Morgen maar even zoeken naar de brandstof filter en de Sproeierbuis goed door blazen (neem aan dat dat de geen is die zich onder de vlotter bevind?)
 
Sorry om te zeggen slimbips maar jou antwoord is niet relevant Pakkingen zijn het eerste wat ik vervangen heb toen ik de scooter kreeg.

Het probleem is uiteindelijk opgelost door nogmaals de caberateur goed door blazen met lucht en de standaard sproeier vervangen van 50 naar 68 en de juiste afstelling opzoeken.

Bedankt allen voor jullie hulp.
 
Geeft niks, ik zag dat het nog niet gefixt was dus ik dacht ik denk even mee, maar heb er alsnog voor gezorgd dat de fix er nu staat, mssn dat het mensen in de toekomst weer helpt :)
 
Back
Top