Peugeot Zenith Tunen

Fedor

Member
Hallo beste mensen,

Ik heb een peugeot Zenith en ik wil hem sneller laten lopen.

Ik ben van plan om er een 70 cc onder te gooien + een nieuwe uitlaat.

Nu vraag ik me af wat de volgende goeie stap is.

Ik vroeg me af of een goede onsteking een goede upgrade was, of een dikke carberateur

Bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

Ontsteking niks mee doen. Koop eerst een uitlaat, en een grotere carberateur. Denk dan aan je overbrenging met een andere vario.
Wil je nog harder gooi je er een 70cc onder.

die 70 en uitlaat met een standaard carberateur is in ieder geval vrij onhandig om te doen. Dan ga je namelijk meer cc’s plaatsen, met grotere inlaat en uitlaatpoorten, een betere uitlaat om de gassen af te voeren, maar je geeft hem geen extra brandstof om mee te werken.
Over je ontsteking, met bovenstaande aanpassingen een koudere bougie monteren. En zorg dat je massa altijd goed is.
 
Bedankt voor je reactie! Alleen ik heb gehoord dat je de uitlaat moet basseren op de cc van de cilinder.

En ik wil graag dat de scooter rond de 80 loopt, lukt dat zonder moeite?
Post automatically merged:

Ontsteking niks mee doen. Koop eerst een uitlaat, en een grotere carberateur. Denk dan aan je overbrenging met een andere vario.
Wil je nog harder gooi je er een 70cc onder.

die 70 en uitlaat met een standaard carberateur is in ieder geval vrij onhandig om te doen. Dan ga je namelijk meer cc’s plaatsen, met grotere inlaat en uitlaatpoorten, een betere uitlaat om de gassen af te voeren, maar je geeft hem geen extra brandstof om mee te werken.
Over je ontsteking, met bovenstaande aanpassingen een koudere bougie monteren. En zorg dat je massa altijd goed is.

Aan welke grootte van carberateur zat u te denken?
 
Met een kleine carburateur kan je prima met en 70cc rijden, dat kun je ook heel mooi afgesteld krijgen, maar je zult niet het volledige vermogen eruit krijgen.

17.5mm tot 21mm is meestal wel een goeie stap voor een niet al te snelle 70cc.


80 moet je wel halen, dat lukken de meeste tweetakts al op een 50cc met een snelle pijp.
 
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een zenith sowieso 2 takt is.

Waarbij je opzich geen 70cc nodig hebt om 80 te halen. Een goede uitlaat, 17.5mm en juiste afstelling moeten dat wel redden.
Mijn advies, goed uitlaatje, 17.5mm en andere vario. Stel de boel goed af. En kijk dan of je evt harder wilt.


bij 4 takt zijn de spelregels weer even net iets anders trouwens, dus dit advies baseer ik nog steeds op een 2 takt.
 
Ben ik weer! Ik heb het geld gespaard om de onderdelen te halen.

Welke setup stellen jullie voor? Ik wil geen terugloop uitlaat. Ik heb liever een wolf in schaapskleren! het is een 2t.

Malossi 70cc giet ijzer
Uitlaat Sito Jetforce

Is dit een leuk setupje?

 
Zonder terugloop uitlaat ga je niet veel merken van een 70cc, ik spreek uit ervaring. Of het moet al een uitlaat zijn die specifiek geschikt is voor 70cc. Een sito uitlaat is dit in ieder geval niet. Het werkt natuurlijk wel maar sito uitlaten zijn zover ik weet 50cc uitlaten.
Ik zou zeggen bespaar je dat geld en laat de boel lekker origineel.
Peugeot is denk ik ook niet de beste om op te voeren. Wat dat betreft kan je beter iets van minarelli of piaggio pakken.

Als je alleen snelheid wilt hoef je ook geen andere cilinder maar een snelle uitlaat kan dan de oplossing zijn bij een 2takt.
Wil je toch meer trekkracht dan word het een 70cc. Maargoed, Ik raad het je af. Als je hem origineel laat zul je er veel langer plezier van hebben.
 
Zonder terugloop uitlaat ga je niet veel merken van een 70cc, ik spreek uit ervaring. Of het moet al een uitlaat zijn die specifiek geschikt is voor 70cc. Een sito uitlaat is dit in ieder geval niet. Het werkt natuurlijk wel maar sito uitlaten zijn zover ik weet 50cc uitlaten.
Ik zou zeggen bespaar je dat geld en laat de boel lekker origineel.
Peugeot is denk ik ook niet de beste om op te voeren. Wat dat betreft kan je beter iets van minarelli of piaggio pakken.

Als je alleen snelheid wilt hoef je ook geen andere cilinder maar een snelle uitlaat kan dan de oplossing zijn bij een 2takt.
Wil je toch meer trekkracht dan word het een 70cc. Maargoed, Ik raad het je af. Als je hem origineel laat zul je er veel langer plezier van hebben.

hier ben ik het mee eens. Met alle begrenzingen eraf en een snelle uitlaat (hoeft nieteens terugloop te zijn) Heb je al aardig wat vermogen met een 50cc 2t en haal je ong 75kmph, wat al een relatief hoge top is
 
De cilinder moet sowieso vervangen worden. Die is beschadigd. Het is een Zenith uit 2000. Dus jullie raden een 50 cc aan ipv 70cc? Lijkt me sterk dat 50 cc krachtiger is toch?
Post automatically merged:

Geld is geen groot issue. Ik wil een leuk racemonstertje
Post automatically merged:

Zonder terugloop uitlaat ga je niet veel merken van een 70cc, ik spreek uit ervaring. Of het moet al een uitlaat zijn die specifiek geschikt is voor 70cc. Een sito uitlaat is dit in ieder geval niet. Het werkt natuurlijk wel maar sito uitlaten zijn zover ik weet 50cc uitlaten.
Ik zou zeggen bespaar je dat geld en laat de boel lekker origineel.
Peugeot is denk ik ook niet de beste om op te voeren. Wat dat betreft kan je beter iets van minarelli of piaggio pakken.

Als je alleen snelheid wilt hoef je ook geen andere cilinder maar een snelle uitlaat kan dan de oplossing zijn bij een 2takt.
Wil je toch meer trekkracht dan word het een 70cc. Maargoed, Ik raad het je af. Als je hem origineel laat zul je er veel langer plezier van hebben.
En betrouwbaarheid is ook niet erg omdat het een 2e scooter is. (dus niet de scooter waarmee ik overal heen ga, maar meer voor de lol even touren)
 
De cilinder moet sowieso vervangen worden. Die is beschadigd. Het is een Zenith uit 2000. Dus jullie raden een 50 cc aan ipv 70cc? Lijkt me sterk dat 50 cc krachtiger
Een 50cc cilinder is zeker niet krachtiger. Wel kan je met een 50cc zowat dezelfde snelheid behalen als met een 70cc. Je zult het eerder in trekkracht merken.

Toen ter tijd met mijn beta ark en een terugloop uitlaatje ging al aardig hard (80-90). Daarna met een 70cc cilinder ging die niet veel harder als 90/100 maar had wel aanzienlijk meer trekkracht tegenover de 50cc cilinder. Was een leuke machine totdat de wok melding erop kwam.

Kortom, doe je het voor de snelheid dan zou ik geen 70cc pakken. Indien je het voor de trekkracht doet zou ik wel een 70cc pakken.
Houd er wel rekening mee dat je flinke problemen kunt krijgen/veroorzaken op de openbare weg met een opgevoerde brommer, maarja dat heb je ook met een 50cc cilinder die veel harder kan als mag. Als het voor plezier is dan is het misschien een idee om op eigen terrein of een circuit te gaan crossen?
Post automatically merged:

hier ben ik het mee eens. Met alle begrenzingen eraf en een snelle uitlaat (hoeft nieteens terugloop te zijn) Heb je al aardig wat vermogen met een 50cc 2t en haal je ong 75kmph, wat al een relatief hoge top is
Dit klopt inderaad. Met een 50cc cilinder en bijvoorbeeld een sito plus halen de meeste scooters minimaal 70 kpu en met een betere uitlaat kan dit zeker nog sneller.
 
De cilinder moet sowieso vervangen worden. Die is beschadigd. Het is een Zenith uit 2000. Dus jullie raden een 50 cc aan ipv 70cc? Lijkt me sterk dat 50 cc krachtiger is toch?
Post automatically merged:

Geld is geen groot issue. Ik wil een leuk racemonstertje
Post automatically merged:


En betrouwbaarheid is ook niet erg omdat het een 2e scooter is. (dus niet de scooter waarmee ik overal heen ga, maar meer voor de lol even touren)

50cc i.c.m peugeot gaat wel minder problemen opleveren met de brandstof afstelling ervan.. Met 70cc moet je eigenlijk meer dingen gaan aanpassen en dan kan je zomaar in een doolhof te recht komen waar je niet meer uit gaat komen.. Ook zuipt een 70cc best wel veel op dat blok..
Zou het zelf niet aanraden.. Heb zelf ook een 70cc geprobeerd om dit lopend te krijgen, maar liep uiteindelijk uit op niets. Luchtfilter heeft niet eens genoeg doorlaat. Een 70cc trekt veel meer zuurstof naar binnen.. En gaten boren in het filter heeft geen zin, want dan krijg je hem helemaal niet meer goed afgesteld.

Of je krijgt een afstelling waar de bougie redelijk goed kleurt, maar de sproeier in feitelijk te klein is voor de afstelling met die 70cc.
Of je krijgt een afstelling waar hij steeds teveel benzine geeft en verzuipt en bougie nat blijft. En dan heb je alle sproeiers al geprobeerd en kom je niet meer verder.

Je kan hem wel meer benzine geven, maar meer lucht geven word lastig..
 
50cc i.c.m peugeot gaat wel minder problemen opleveren met de brandstof afstelling ervan.. Met 70cc moet je eigenlijk meer dingen gaan aanpassen en dan kan je zomaar in een doolhof te recht komen waar je niet meer uit gaat komen.. Ook zuipt een 70cc best wel veel op dat blok..
Zou het zelf niet aanraden.. Heb zelf ook een 70cc geprobeerd om dit lopend te krijgen, maar liep uiteindelijk uit op niets. Luchtfilter heeft niet eens genoeg doorlaat. Een 70cc trekt veel meer zuurstof naar binnen.. En gaten boren in het filter heeft geen zin, want dan krijg je hem helemaal niet meer goed afgesteld.

Of je krijgt een afstelling waar de bougie redelijk goed kleurt, maar de sproeier in feitelijk te klein is voor de afstelling met die 70cc.
Of je krijgt een afstelling waar hij steeds teveel benzine geeft en verzuipt en bougie nat blijft. En dan heb je alle sproeiers al geprobeerd en kom je niet meer verder.

Je kan hem wel meer benzine geven, maar meer lucht geven word lastig..
Dus als ik je goed begrijp, is een 50 cc beter/sneller op dat blok? Simpelweg omdat een 70cc niet goed af te stellen is? Ze zijn beide bijna even duur dus zeg het maar.

Ik wil natuurlijk niet dat die stottert maar als de 70 cc toch sneller is, geef me dan maar een 70cc.
Leuke cilinder alleen de uitlaat zal je veel power/trekkracht op verliezen.
17.5 carb is ook wel handig met een 70er.
Klopt alleen ik heb weinig verstand van uitlaten en een maatje rade me die uitlaat aan. En een terugloopuitlaat ga ik niet doen want als de politie dat ziet mag je meteen mee naar de rollebank.

Ik heb ook in andere topics gezien dat een een nieuwe carb op de zenith plaatsen ook een dik gedoe is doordat alles niet past enzo
 
Back
Top