Peugeot Zenith Tunen

Fedor

New Member
Hallo beste mensen,

Ik heb een peugeot Zenith en ik wil hem sneller laten lopen.

Ik ben van plan om er een 70 cc onder te gooien + een nieuwe uitlaat.

Nu vraag ik me af wat de volgende goeie stap is.

Ik vroeg me af of een goede onsteking een goede upgrade was, of een dikke carberateur

Bedankt!

Advertisement - register to remove this

BrianM3

New Member
Ontsteking niks mee doen. Koop eerst een uitlaat, en een grotere carberateur. Denk dan aan je overbrenging met een andere vario.
Wil je nog harder gooi je er een 70cc onder.

die 70 en uitlaat met een standaard carberateur is in ieder geval vrij onhandig om te doen. Dan ga je namelijk meer cc’s plaatsen, met grotere inlaat en uitlaatpoorten, een betere uitlaat om de gassen af te voeren, maar je geeft hem geen extra brandstof om mee te werken.
Over je ontsteking, met bovenstaande aanpassingen een koudere bougie monteren. En zorg dat je massa altijd goed is.

Fedor

New Member
Bedankt voor je reactie! Alleen ik heb gehoord dat je de uitlaat moet basseren op de cc van de cilinder.

En ik wil graag dat de scooter rond de 80 loopt, lukt dat zonder moeite?
Post automatically merged:

Ontsteking niks mee doen. Koop eerst een uitlaat, en een grotere carberateur. Denk dan aan je overbrenging met een andere vario.
Wil je nog harder gooi je er een 70cc onder.

die 70 en uitlaat met een standaard carberateur is in ieder geval vrij onhandig om te doen. Dan ga je namelijk meer cc’s plaatsen, met grotere inlaat en uitlaatpoorten, een betere uitlaat om de gassen af te voeren, maar je geeft hem geen extra brandstof om mee te werken.
Over je ontsteking, met bovenstaande aanpassingen een koudere bougie monteren. En zorg dat je massa altijd goed is.
Aan welke grootte van carberateur zat u te denken?

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Met een kleine carburateur kan je prima met en 70cc rijden, dat kun je ook heel mooi afgesteld krijgen, maar je zult niet het volledige vermogen eruit krijgen.

17.5mm tot 21mm is meestal wel een goeie stap voor een niet al te snelle 70cc.

80 moet je wel halen, dat lukken de meeste tweetakts al op een 50cc met een snelle pijp.

BrianM3

New Member
Ik ging er eigenlijk vanuit dat een zenith sowieso 2 takt is.

Waarbij je opzich geen 70cc nodig hebt om 80 te halen. Een goede uitlaat, 17.5mm en juiste afstelling moeten dat wel redden.
Mijn advies, goed uitlaatje, 17.5mm en andere vario. Stel de boel goed af. En kijk dan of je evt harder wilt.

bij 4 takt zijn de spelregels weer even net iets anders trouwens, dus dit advies baseer ik nog steeds op een 2 takt.

zeWaardt

Veroorzaker van onmogelijke problemen
Moet ik er ook even bij zeggen dat een 70cc niet per direct een hogere topsnelheid betekend, het geeft je vooral extra trekkracht!

Advertisement - register to remove this