Zenithh

New Member
Hallo allemaal,

Mijn peugeot zenith is eindelijk af.
Dit zijn de specs;
- 50cc cilinder
- sito plus uitlaat (prop in de bocht heb ik er uit geslepen)
- 8gr leovince rollen (dus eigenlijk 8,3gr haha)
- origineel luchtfilter en luchtfilterbuis
- 54 sproeier

Hij loopt nu ongeveer 50-60 km/u en hij trekt heerlijk op.
Als mijn motor eenmaal warm is en ik doe het gas open vanuit stilstand, dan duurt het heel even voordat die aangrijpt en optrekt. Kan ik er voor zorgen dat hij meteen aangrijpt? Ik zat te denken lossere trekveren, maar als jullie andere suggesties of tips hebben hoor ik dat graag!

Ik rij nu ruim een week met mijn Zenith. Ik heb de beste 2 takt olie die ik kon vinden er in gegooid en ik tank altijd Vpower (E5). Alleen ik moet nu steeds om de 2 dagen, max 2,5 dag tanken...
Heeft iemand een idee of er een reden is waarom die zo veel zuipt? (Naast het feit dat hij niet origineel is natuurlijk hahaha).
Misschien omdat hij een tijdje heeft stil gestaan ofzo?
Wederom, als jullie suggesties of tips hebben hoor ik het graag!
 
Advertisement - register to remove this

Hangt van jou merk cilinder af.
Maar ook hoeveel km jij rijd in die aantal dagen.
Sproeier 54 klinkt een beetje aan de krappe kant.
Of heb je de luchtfilter begrenzer er nog inzitten.
Hierdoor rijd je misschien ook altijd vol gas en dat slurpt ook wel.

Kan gevoelsmatig zijn.
Maar ik ontgrens ze altijd, of zoals ze het bedoelt hebben vanuit de fabriek.
En dan daar de sproeier op aanpassen.
Dan kun misschien al half gad op de 50 blijven rijden en zo ook wat brandstof besparen.
 
Ik heb gewoon de standaard 50cc Peugeot cilinder er op zitten.
Ik heb de brommer gebruikt voor school heen en weer en voor naar vrienden rijden etc.
Luchtfilter begrenzer? Ik heb het standaardluchtfilter met de luchtfilterbuis er op zitten, zo loopt hij het mooist.
Ik rijd denk ik iets meer dan de helft van de tijd vol gas.
 
Zie de afbeelding voor de begrenzer.
Deze zit voor in de aanloop buis.
De diameter is daar dunner waardoor en minder lucht binnen komt.

Qua afstand bedoelde ik ook meer hoeveel km je dan aflegt
Heb je 100km afgelegd en een tank van 5 liter dan heb je 1 op 20 gereden.

Merk van de cilinder bekend?
Een naraku schijnt een slurper te wezen. Stock peug cilinder is zuiniger.
Ik heb nog een DMP cilinder, ook niet super zuinig.
Maar rijdt ontgrenst met sito+ en sproeier 64 iets rijker dan nodig. Redelijk lang op tank van 6 liter +/- 100/120km wel denk ik.
En ik rijd dus half gas 50. En vol gas 75 80.
 

Attachments

  • splc_13_3~2.png
    splc_13_3~2.png
    265.2 KB · Views: 18
Back
Top