Peugeot zenith slaat af

secucom

New Member
Hallo allen, ik ben nieuw hier dus het kan zijn dat ik in deze post wat fouten maak.
Sinds 2 jaar heb ik een zenith sport maar rijd er weinig mee. Dat heeft er vooral mee te maken omdat de scooter soms zo maar afslaat. Nu ben ik wel wat thuis in brommers (2-takt van lang geleden haha) maar hier kom ik zonder wat hulp niet uit denk ik.
Nu is het zo dat na starten de toeren enorm oplopen en als deze gaan zakken slaat hij uiteindelijk af, nog voor ik de kans krijg ermee te rijden dus. Ik heb een foto van de carburateur toegevoegd, de sproeier is 52, de gashendel zorgt er ook voor dat de gasnaald omhoog gaat en blijft niet hangen. Tevens is er een draad naar de weerstand die vlakbij het achterlicht zit zo goed als doorgebrand ( misschien heeft er dat mee te maken? Weet niet wat die weerstand doet.) Suggesties zijn welkom, alvast bedankt.
 

Attachments

  • IMG_20200126_151705.jpg
    IMG_20200126_151705.jpg
    159.8 KB · Views: 15
  • IMG_20200126_151705.jpg
    IMG_20200126_151705.jpg
    159.8 KB · Views: 14
Advertisement - register to remove this

snor of brom scooter.. Voor een brom vind ik de sproeier zelf iets te klein.. Misschien daardoor een lichte warmloper en valt dan uit.

Zou zelf dan toch eerst een 54 proberen.. Al is 56 t/m 60 ook niet ongewoon voor een peugeot scooter. Met vivacity brom en 58 was die koffie bruin.
 
Hi eurokit, het is een bromscooter. Ik zal eerst eens een 56 gaan proberen maar de scooter heeft een tijd wel goed gelopen op de 52. Maar het is het proberen waard natuurlijk. Hou het hier voor allen op de hoogte.
 
Back
Top