Peugeot zenith houdt in

Melvin0347

New Member
Hoi hoi,

Ik heb van de week een peugeot zenith snor gekocht. En deze wilde eerst niet starten.

Ik heb toen de carb schoongemaakt en uiteindelijk is ie t wel gaan doen.

Met de orginele uitlaat wilde hij echter niet harder dan +- 10km/u.
Ik heb er een sito plus opgezet en toen liep ie zn 50km/u.

Dat heeft ie gister de hele tijd goed gedaan, ik heb er een qqrdig stukje mee gereden en er was niks aan de hand.

Het probleem is nu dat de scooter bij een koude motor prima loopt. Maar na zn 500m rijden begint in te houden. Eerst bij vol gas alleen maar na een tijdje ook bij half gas.

De scooter gaat dan ongeveer 15km/u

Zodra de motor weer koud is gaat het wel weer.

De scooter komt uit 1996 en is relatief nieuw met 3500km op de teller. Alle onderdelen zijn orgineel behalve dan de uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond Melvin0347,​

Denk inderdaad, zoals "trabiarie" al zei in een reactie, dat er iets mis is met de choke.
Als je dan de "Sito Plus" eronder laat moet je sowiezo de carburateur nog afstellen en verschillende
maten sproeiers testen. Toevallig in mijn geval met de Peugeot Zenith was er een stukje plastic afgebroken
van de automatische choke... Duurde echt lang voordat die startte en liep ook zeer slecht doordat die niet
op toeren kwam. Later bleek ook nog eens na de carburateur schoon gemaakt te hebben dat er een veels
te kleine sproeier in zat namelijk maatje 48. Weet niet welke maatje jij dan hebt? Stuur maar een reply, want ben
daar wel nieuwsgierig naar...
 

Goedenavond Melvin0347,​

Denk inderdaad, zoals "trabiarie" al zei in een reactie, dat er iets mis is met de choke.
Als je dan de "Sito Plus" eronder laat moet je sowiezo de carburateur nog afstellen en verschillende
maten sproeiers testen. Toevallig in mijn geval met de Peugeot Zenith was er een stukje plastic afgebroken
van de automatische choke... Duurde echt lang voordat die startte en liep ook zeer slecht doordat die niet
op toeren kwam. Later bleek ook nog eens na de carburateur schoon gemaakt te hebben dat er een veels
te kleine sproeier in zat namelijk maatje 48. Weet niet welke maatje jij dan hebt? Stuur maar een reply, want ben
daar wel nieuwsgierig naar...
Hey hey,

Het probleem is een aantal weken geleden al opgelost.

Uiteindelijk bleek het wéér een vuiltje in de sproeier te zijn door de oude benzine in de tank. Dat schoongemaajt en hij liep weer als een zonnetje. Heb er uiteindelijk nog een andere vario in gezet waardoor ie m nu mooi doortrekt naar de 60.

Met sproeiermaat ben ik van 50 naar 60 gegaan. (Dit was al voor het probleem zich op deed). Deze doet het naar mijn gevoel het beste.

Dus al met al:

Er zat een vuiltje in de sproeier haha.
 
Hey hey,

Het probleem is een aantal weken geleden al opgelost.

Uiteindelijk bleek het wéér een vuiltje in de sproeier te zijn door de oude benzine in de tank. Dat schoongemaajt en hij liep weer als een zonnetje. Heb er uiteindelijk nog een andere vario in gezet waardoor ie m nu mooi doortrekt naar de 60.

Met sproeiermaat ben ik van 50 naar 60 gegaan. (Dit was al voor het probleem zich op deed). Deze doet het naar mijn gevoel het beste.

Dus al met al:

Er zat een vuiltje in de sproeier haha.

Hey goedenavond,

Das het betere werk dat je weer rijdt! Tja, het zijn best "oude" beestjes natuurlijk, had er zelf ook wel eens last van gehad,
was vaak verholpen door gas te geven dan los en dan het gas er weer op... Zodat het "vuiltje" vaak er door de sproeier heen spoot.
Zit zelf momenteel op sproeiermaat 58, kan misschien nog een maatje groter maar check eerst de bougiekleur nog wel even...
Op zich trekt die best wel snel op en gaat klakkeloos door naar de top
 
Back
Top