Peugeot zenith electra meschien kapot

Picasso

New Member
Mijn scooter start niet electric wel met 1 kick achterlicht werkt wel de rem light werkt maar de knipperlicht en voor lamp en de claxon niet meer wat kan in het beste doen
 
Advertisement - register to remove this

Knipper lichten en claxon hebben niks met het elektrische start systeem te maken,

Je remhendels zijn wel belangrijk om elektrisch te kunnen starten even als je remlicht brand.
Anders moet je de kabelboom eens nalopen op kabel breuk en of andere schade of corrosie.
 
ligt eraan wat eraan gedaan moeten worden.. Dat zal eerst bekeken moeten worden.
Als het iets simpels is kan het echter nog altijd wel gesoldeerd worden en met krimpkous netjes worden gemaakt.
 
Gaskabel al gerepareerd dan ?
Anders is je probleem zo opgelost en loopt je scooter vast bij een hoog toerental!
Want zonder die gaskabel op je oliepomp krijgt de scooter te weinig olie in de hoge toerentallen.

Ik blijf erbij dat het heel onverstandig is om een projectscooter te kopen als je er zelf geen verstand van scooters hebt of weinig verstand van techniek, maar goed dat is je eigen keuze en kan in de papieren lopen!

Het is wel de ideale manier om te leren als je er tenminste zelf ook iets voor over hebt en je verdiept in de materie.
Youtube is hierbij een excellent middel!

Voor wat betreft je elektrisch probleem, dit lijkt niks simpels te zijn zoals bijvoorbeeld een defecte zekering.
De Zenith heeft naar mijn weten maar 1 zekering voor alle zaken die werken via de accu en deze is het niet, anders zou je remlicht het ook niet doen.

Het simpelste wat je kunt doen, is alle bedrading en connectoren minutieus nakijken en controleren op oxide vorming, slechte contacten, beschadiging van geleider of isolatie of wellicht wel gewoon los hangen.
Alle zaken die je tegenkomt wat niet in orde zijn repareert, opnieuw aansluit of schoon maakt.

Maar ik ben bang dat dit alles meer aan het "licht" brengt dat jezelf zou willen en je er niet onderuit komt ook zelf iets te meten.
Daarvoor heb je op zijn minst een spanningszoeker voor 12V nodig of een multimeter.
th
th
50022e8bd7af3be281744f2d2e0cf221.jpg
th



Verder als je deze scooter wilt houden is het handig om een servicemanual aan te schaffen of te downloaden.
Hieronder zal ik even het elektrische schema, dat ik van de Zenith heb, neer zetten en je hiermee wellicht op weg helpen maar ik betwijfel het.

Buxy schema Zenith diagram Speedake.jpg
 
Back
Top