Peugeot zenith carburateur slangetjes

Robbert548

New Member
Beste forumleden,

Ik heb voor weinig een Peugeot zenith snor op de kop getikt, die ik van plan ben volledig op te knappen. Ik was vandaag begonnen met de carburateur te reviseren. Na het losmaken van de kappen, zag ik op de carburateur drie open slangetjes zitten (zie bijgevoegde foto). Ik kan me voorstellen dat één daarvan de overloop is van de vlotterkamer, maar wat doen die andere twee? En moeten deze wel los zitten?

Ook gaat er een slangetje vanuit de tank naar het inlaatspruitstuk na de carburateur. Zit dit wel goed aangesloten? Wat is de functie ervan?
Het betreft een 12mm gurtner carb, waar helaas op het internet niet heel veel over te vinden is.
Alvast bedankt!
img11.jpgimg12.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Die korte zwarte aan de vlotterbak is om de benzine af te laten . Daar zit ook een schroefje naast / erbij.. Als je bijvoorbeeld een sproeier moet vervangen dan kan je daar een bakje eronder houden en door het schroefje te openen komt dan de benzine eruit en is de vlotterbak dan leeg..

Die lange zwarte van de tank naar het spruitstuk hoort zo te zitten, deze is om de vacuum benzine kraan te kunnen openen.. Dit gebeurd als je gaat rijden en door aan de benzine kraan te zuigen gaat die klep open en komt er benzine uit de benzine tank.. Anders zou de benzine er continu eruit lopen en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.


De andere kan ik niet niet zien.. Die doorzichtige / gele is volgens mij de benzine slang (daar gaat benzine door naar de carburateur.)
Het zou ook een overloop kunnen zijn als die niet aan de benzine tank zit.. De benzine nippel zit normaal op dat punt maar aan de boven zijde..

Een kleine nippeltje zou er normaal ook erop moeten zitten en die is voor de 2takt olie. Die vanaf de oliepomp komt.
 
Die korte zwarte aan de vlotterbak is om de benzine af te laten . Daar zit ook een schroefje naast / erbij.. Als je bijvoorbeeld een sproeier moet vervangen dan kan je daar een bakje eronder houden en door het schroefje te openen komt dan de benzine eruit en is de vlotterbak dan leeg..

Die lange zwarte van de tank naar het spruitstuk hoort zo te zitten, deze is om de vacuum benzine kraan te kunnen openen.. Dit gebeurd als je gaat rijden en door aan de benzine kraan te zuigen gaat die klep open en komt er benzine uit de benzine tank.. Anders zou de benzine er continu eruit lopen en dat zou niet de bedoeling moeten zijn.


De andere kan ik niet niet zien.. Die doorzichtige / gele is volgens mij de benzine slang (daar gaat benzine door naar de carburateur.)
Het zou ook een overloop kunnen zijn als die niet aan de benzine tank zit.. De benzine nippel zit normaal op dat punt maar aan de boven zijde..

Een kleine nippeltje zou er normaal ook erop moeten zitten en die is voor de 2takt olie. Die vanaf de oliepomp komt.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord! Ik heb met je informatie de carburateur nog eens goed bekeken en wat je zegt klopt. Die schroeft draint de vlotterbak en die gele is benzineoverloop. Dat van die vacuum benzine kraan is ook leuk om te weten, ingenieus systeem. Dat zwarte slangetje naast de olienippel blijft nog een raadsel, maar de scooter loopt prima zonder dat die aangesloten is. Misschien weet iemand anders hier nog meer van. Bedankt!
 
Back
Top