Peugeot zenith beter afstellen

Status
Not open for further replies.

Melvin0347

New Member
Hoi hoi,

Ik heb hier een peugeot zenith snor staan, loopt nu strak 60 km/u.

Alleen wil ik mn optrek wat verbeteren,
Het 'probleem' is dat ie van 0 - 20 niet echt lekker in de toeren wil komen.
Boven de 20 km/u trekt ie m dan wel weer mooi door.

Ik zit zelf te denken aan iets strakkere trekveren (nu orgineel) maar weet niet of dit het probleem gaat verhelpen.

Zijn er hier mensen met verstand hiervan die mij kunnen helpen?

De setup nu is.
50cc standaard,
DMP sportvario
7.5g rollen
Sito+ 568 (ontgrenst)

Ik ben bekend met de regels mbt snor opvoeren maar dat is niet wat ik vraag.
De scooter is al opgevoerd, ik vraag alleen om hulp met de afstelling.

Mvg,
Melvin
 
Advertisement - register to remove this

We sluiten het topic conform ons snorbeleid.

Je zegt dat je bekend bent met de regels, maar ik vermoed dat we het wat anders zien dan dat jij hoopt.

Snor opvoer beleid

-Wil iemand informatie voor zijn sprinter om er meer dan 24pk uit zijn set te persen, dan is hij meer dan welkom.
-Wil iemand informatie om zijn snorscooter 60km/uur te laten lopen dan zien we hier dat liever niet. Dat is al 20 jaar hier de regel.
-Wil iemand informatie om zijn snorscooter wat beter op te laten trekken met ze 2en en onder de grens blijven waar de politie op bekeurd, dan zou het ook geen probleem hoeven te zijn.

De nuance is belangrijk. De algemene stelregel is dat we niet actief helpen om iemand zijn snorscooter flink op te voeren.
De afstelling wat verbeteren? Geen probleem.

Met de regel "De afstelling wat verbeteren? Geen probleem." bedoelen we dus mensen te helpen als hun snor 35 gaat, en bv met ze 2en maar 25. Dat is niet het verder helpen of verbeteren van een afstelling die al 60km/u gaat. We hebben deze regel omdat scooters al een bepaald imago probleem hebben, en juist de flink opgevoerde snorscooters worden als enorm negatief ervaren door andere weggebruikers. Ook in het kader van veiligheid is het rijden zonder helm met nog hogere snelheden dan wettelijk toegestaan gewoon een groter risico.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top