peugeot zenith aanpakken

speedfight1987

Well-Known Member
goedendag iedereen.

wat een warm weer he ;-)

ik heb een 2 tal weken geleden een peugeot zenith gekocht om beetje aan te sleutelen en mezelf bezig te houden.

nooit echt aan scooters gesleuteld op een uitlaatje na ben zelf meer van het optische.

scooter starte met koude motor slecht en viel stil na een paar x proberen liep die maar t ging allemaal wat traag .
top lag wel op 60.

ik de varioplaat verwijderd nou wonderbaarlijk genoeg kwa optrekken en snelheid veranderde er total niks.

dus ja het is een leuke scooter dus ik ga hem reviseren/in orde maken.

uitlaat is er 1 van ixil wat er nu opzit.

wat raden jullie mij voor set up aan?

mijn voornaamste doel is voornamelijk dat hij echt snel van zijn plek komt . topsnelheid mag rond de 70 zijn maar t optrekken wil ik echt lekker snel kunnen doen.

ik ga er zowiezo een andere cilinder onder leggen dit ivm de leeftijd van t scootertje(97)
wil een andere uitlaat.
en dacht een andere vario (op aanraden)

wie kan mij een leuke setup aanraden. of kan me andere tips geven om mijn doelen te halen?

hartstikke bedankt alvast

mvg benny
 
Advertisement - register to remove this

Als je niet een te snelle scooter wil zou ik ene laagtoerig 70cc aanraden met laagtoerige uitlaat trekt dat echt goed top licht dan rond de 70 ofzo met een hele leuke optrek
 
Als je lang plezier ervan wilt hebben, gewoon lekker origineel laten. Alleen kapotte onderdelen vervangen en niet tunen. Heb je veel meer aan als je hem op de openbare weg gaat gebruiken. Bovendien bespaart het je een hoop centen en een mogelijke wok/inbeslagname. Inbeslagname is geloof ik vanaf 74 en een wok vanaf 57 kmu. Houd er ook rekening mee dat als je scooter meer als 30 kmpu te hard kan (87 in geval van een brom, 64 voor een snor) , je ook meteen je rijbewijs mag inleveren.
 
topsnelheid is voor mij ook geen must . ik wil m zowiezo opknappen zeker met t oog oudere scooter en dat k m lang wil hebben.

zowiezo uitlaat moet vervangen worden ziet er slecht uit etc .
het slecht starten wil k aanpakken, werd me aangeraden nieuwe cilinder dus heb gewoon een 50cc bestelt.
en hij trekt heel slecht dus denk andere vario en membraam om mee te beginnen.

het is echt niet de bedoeling een racer ervan te maken en zit al helemaal niet te wachten op wok of inbeslagname rijbewijs. ik wil gewoon een betrouwbare scooter waar ik nog jaren plezier van kan hebben
 
Back
Top