Peugeot zenith 2

Jeroen L

blaat member
Zo, ff overnieuw hoor die andere topic is verneukt...
Ook als je er een MHR-replica op zet, heeft het wel nut om een grotere carb op een zenith te zetten? Want dat spruitstuk en die openingen van dat luchtfilter zijn nogal minimaal, en dat lompe spruitstuk zit trouwens ook nog eens vast met 2 breekboutjes, maar dat moet niet zo'n heel groot probleem zijn denk ik.
 
Advertisement - register to remove this

Originally posted by Jeroen L:
en dat lompe spruitstuk zit trouwens ook nog eens vast met 2 breekboutjes

Kan je gewoon vervangen door normale boutjes
wink.gif
 
MHR Replica is er niet voor Peugeot AC, wel de Hebo/HRR 70cc Alu (vergelijkbaar).
Het standaard spruitstuk is volgens mij 17mm, zet er een 20mm op (kost +- 50 piek, complete set met carb verkrijgbaar op http://www.j-p-s.nl )
Luchtfilter gat kan je makkelijk groter maken.
 
Ik heb al een MHR-replica voor zenith in de winkel zien liggen en ook bij scootparts gezien dus dat moet wel lukken. Maar je moet toch wel dat vage buisje op dat luchtfilter aansluiten? anders komt er allemaal zand in het filter... en als je die luchtfilter opening groter maakt past dat weer niet op elkaar. Of hoeft het daar niet groter?
 
Whoops... ik zag ook net een MHR-R bij J-P-S staan... Net nieuw ofzo
smile.gif

En wat betreft dat filter: het 2de deel kan je er gewoon vanaf laten, en de inlaat kan je flink uitvijlen. (Heeft bij mij tot op heden nog geen problemen opgeleverd)
 
Dat buisje voor je luchtfilter moet je er gewoon afhalen. ?Hij werkt namelijk als een soort begrenzer. En wat ogre zei : maak het gat in je luchtfilter een stuk groter. Ik heb hier in een jaar tijd nog nooit last van gehad.
En die MHR-R schijnt nu dus verkrijgbaar te zijn alleen vraag ik me af welke nu beter is MHR-r of de HRR. HRR zal toch in ieder geval wel goedkoper zijn.
 
Back
Top