peugeot vogue

lowie

Well-Known Member
Kan iemand me gedetailleerd uitleggen hoe ik de begrenzing uit een standaard uitlaat van een Peugeot Vogue a-klasse kan halen?
En hoe snel zou ik dan kunnen rijden?
Is het ook slim om dit te doen, zal de brommer niet overbelast worden of zo...?
Tell me everything about it! :D
 
Advertisement - register to remove this

Kan iemand me gedetailleerd uitleggen hoe ik de begrenzing uit een standaard uitlaat van een Peugeot Vogue a-klasse kan halen?
En hoe snel zou ik dan kunnen rijden?
Is het ook slim om dit te doen, zal de brommer niet overbelast worden of zo...?
Tell me everything about it! :D
???
 
Ken jouw specifieke brommer/scooter niet, maar bij de meeste uitlaten zit de begrenzing helemaal voorin. Daar zit dan een kleine ring (vaak prop genoemd) ingelast, daarvan tik je met een schroevendraaier en hamer even de laspuntjes los, en dan haal je die ring eruit.

Bij andere uitlaten zit er een extra buis/pijp aan de uitlaat gelast. Deze moet er dan af, en het gat dichtgelast. Ik haal in dat geval meestal gewoon een ontgrensde uitlaat in de winkel of van internet.

Het is zeker niet slecht voor je scooter, aangezien de begrenzing er origineel niet eens in hoort. Die wordt alleen geplaatst voor de NL/BE markt, om aan de regelgeving hier te voldoen
 
Ken jouw specifieke brommer/scooter niet, maar bij de meeste uitlaten zit de begrenzing helemaal voorin. Daar zit dan een kleine ring (vaak prop genoemd) ingelast, daarvan tik je met een schroevendraaier en hamer even de laspuntjes los, en dan haal je die ring eruit.

Bij andere uitlaten zit er een extra buis/pijp aan de uitlaat gelast. Deze moet er dan af, en het gat dichtgelast. Ik haal in dat geval meestal gewoon een ontgrensde uitlaat in de winkel of van internet.

Het is zeker niet slecht voor je scooter, aangezien de begrenzing er origineel niet eens in hoort. Die wordt alleen geplaatst voor de NL/BE markt, om aan de regelgeving hier te voldoen

Oké, danku voor eindelijk eens een goeie uitleg! :D
 
Ken jouw specifieke brommer/scooter niet, maar bij de meeste uitlaten zit de begrenzing helemaal voorin. Daar zit dan een kleine ring (vaak prop genoemd) ingelast, daarvan tik je met een schroevendraaier en hamer even de laspuntjes los, en dan haal je die ring eruit.

Bij andere uitlaten zit er een extra buis/pijp aan de uitlaat gelast. Deze moet er dan af, en het gat dichtgelast. Ik haal in dat geval meestal gewoon een ontgrensde uitlaat in de winkel of van internet.

Het is zeker niet slecht voor je scooter, aangezien de begrenzing er origineel niet eens in hoort. Die wordt alleen geplaatst voor de NL/BE markt, om aan de regelgeving hier te voldoen

Zou je weten welke begrenzing er in zit als ik je enkele foto's toon?
De mobylette is 8 jaar oud, misschien heb je hier iets aan...?
En als de begrenzing er eenmaal uit is moet er dan nog iets afgesteld worden?
 
Gebruik de zoekfunctie van dit forum even en zoek op "vogue". Bij het ontgrenzen van de uitlaat hoef je meestal niets te veranderen, soms moet de sproeier 1 of 2 maten groter. En soms is het makkelijker om een "snelle" uitlaat te plaatsen dan te ontgrenzen bij die oude dingetjes.
 
Gebruik de zoekfunctie van dit forum even en zoek op "vogue". Bij het ontgrenzen van de uitlaat hoef je meestal niets te veranderen, soms moet de sproeier 1 of 2 maten groter. En soms is het makkelijker om een "snelle" uitlaat te plaatsen dan te ontgrenzen bij die oude dingetjes.

Snelle uitlaten voor een vogue kan ik maar moeilijk vinden, maar is dit hetzelfde als een uitlaat voor een peugeot 103?
 
Ja, blok is hetzelfde, er zijn wel twee verschillende aansluitingen van de bocht op de cylinder bij de 103, er zijn twee types, wartel of flens.

Heb vroeger zo'n ding gehad als snor, doe er maar niets aan want alles gaat stuk.
 
Ja, blok is hetzelfde, er zijn wel twee verschillende aansluitingen van de bocht op de cylinder bij de 103, er zijn twee types, wartel of flens.

Heb vroeger zo'n ding gehad als snor, doe er maar niets aan want alles gaat stuk.

Is het bij een vogue een wartel of flens aansluiting op de cilinder? Ik zoek een ander uitlaatje
 
Dat ligt er maar net aan, kan dus allebei zijn. Laat eens een fotootje zien van de cylinder en de bocht?

Ik moet de uitlaat vast vijzen aan de cilinder, niet erin draaien...


DSC_0043.JPG
Ik heb m'n begrenzing er proberen uit te halen en het is deels gelukt, maar nu kom ik aan dit stuk, heeft iemand hier ervaring mee hoe ik dit er kan uitkrijgen?
 
Waarom zaag je die nu open ? Als je een uitlaat besteld kijk dan voor 1 van peugeot 103 is hetzelfde , kijk of uitlaat met 2 boutjes vast hangt of zoals je zegt erin schroeft , ik weet 2 sites die handig zijn
la-becanerie.fr
motorkit.be

bij bijde heb ik al.besteld en leveren correct.
 
Waarom zaag je die nu open ? Als je een uitlaat besteld kijk dan voor 1 van peugeot 103 is hetzelfde , kijk of uitlaat met 2 boutjes vast hangt of zoals je zegt erin schroeft , ik weet 2 sites die handig zijn
la-becanerie.fr
motorkit.be

bij bijde heb ik al.besteld en leveren correct.

Dank je ;)
http://www.motorkit.com/fr/echappement/6168-pot-d-echappement-type-origine-peugeot-103.html Is dit een onbegrensde uitlaat, m.a.w. zou ik hiermee sneller gaan? Of zijn het enkel de uitlaten van +- 100€ die je snorfiets sneller laten gaan? :(
 
koop de gianelli black gun ( de conti is identiek) of de doppler uitlaat die zijn sneller. diegene die jij opnoemt , zijn vervangings originele uitlaten en zijn net zo iritant begrensd , de lange uitlate, zijn met een simpel ringetje begrensd die je er zo uit trekt met een schroevendraaier
 
koop de gianelli black gun ( de conti is identiek) of de doppler uitlaat die zijn sneller. diegene die jij opnoemt , zijn vervangings originele uitlaten en zijn net zo iritant begrensd , de lange uitlate, zijn met een simpel ringetje begrensd die je er zo uit trekt met een schroevendraaier

en zal een giannelli black gun passen op een vogue qua ophanging ?
 
als je de juiste besteld voor peug 103 moet dat lukken , als er niets vermeld is qua aansluiting aan de cilinder dan zijn bijde bevestigingstypes voor aan de cilinder meegeleverd dacht ik
 
Back
Top