Peugeot vivacity

straat soldaat

New Member
Goeiedag, ik heb een Peugeot vivacity gekocht nu heeft deze achter een trommel rem en wil ik deze transformeren naar een schijfrem ik zie dat op de carter al 2 bevesteging gaten zitten voor de klauw alleen moet ik nog te weten komen of er een schijf past op het wiel dat er nu onder zit, iemand die weet hoe ik er achter kom?
 
Advertisement - register to remove this

Het is inderdaad mogelijk, maarrr..

Het standaard achterwiel van de Viva dient dan wel wat aangepast te worden...
Hier moet sowieso wat weg gefreesd worden om de adapter voor de remschijf goed te laten passen.

Let op! Je dient dan specifiek een adapter te hebben voor het achterwiel, de adapter van het/een voorwiel past niet!
Beste is die van een DD Speedfight met het verticale motorblok. (Speedfight 1 of 2 DD vloeistof gekoeld)
Andere optie is om een compleet 12 inch achterwiel van een Speedfight 1 of 2 te plaatsen waar deze delen al reeds gemonteerd zitten.

Rest van het lijstje buiten de adapter en remschijf is:

Een linker remgreep/hendel met een reservoir en de remleiding naar het achterwiel toe.
Een remklauw die past achter (mag origineel AJP Peugeot zijn), er zijn echter ook remklauwen van o.a. Aprilia en Aerox die passen.
(wat het goedkoopst is momenteel, weet niet zeker of die andere van Heng Tong ook past!)

En ik meen dat je ook een originele linker stuurschakelaar unit nodig hebt van een originele Speedfight LC-DD omdat bij SD varianten de trommelremgreep en stuurschakelaar aan elkaar vast zitten!

Is toch best wel een aardig klusje wat flink in de euro's kan lopen als men de benodigde delen nieuw moet aanschaffen.
Het mooiste is om dit 2e hands op de kop zien te tikken voor een zacht prijsje...
Of dit heden ten dage nog steeds aangeboden word weet ik echter niet, hiervoor kun je het best websites zoals bijvoorbeeld marktplaats checken op evt. aanbiedingen voor de Peugeot scooters. Of wellicht staat er wat in de verkoopsectie van het forum gepost!
 
Zorg ook voor een kwaliteit achterband die goed tegen regenachtige wegen kan,
om te zorgen dat je achterwiel goed blijft remmen ipv dat je verder glijd.
Bij een noodstop kan je anders voor enge verrasingen komen te staan.
 
Last edited:
Je heb een remklauw en een Naaf en een achterwiel van een Speedfight 3 , of van een Jet Force nodig , past er zo op.
En natuurlijk de remleiding en de Rem pomp.
Als dat er op zit , Remt dat waanzinnig goed.
 
Ik heb dit ook gehad bij mij vivacity.


Rand van carter moet een stuk worden uitgehaald zodat de remklauw past.. De bouten voor de remklauw zijn dezelfde als de voorrem klauw.
Makkelijker is een DD carter nemen (wat ik zelf heb gedaan omdat dit makkelijker was om te doen.

Daarnaast heb je de achterwiel adapter zodat en achtervelg van een speedfight (1 of 2 passen allemaal)

En je remhendel links waar normaal een staalkabel in zit word vervangen door een vloeistof rem.


Remt aanzienlijk veel beter.. Wel opletten dat de remschijf achter kleiner is dan de remschijf voor. (dus een voor schijf past niet achter)

Die schijven zijn wel lastig aan te komen.. Had zelf een IGM schijf gekocht voor speedfight.
 
Je heb een remklauw en een Naaf en een achterwiel van een Speedfight 3 , of van een Jet Force nodig , past er zo op.
En natuurlijk de remleiding en de Rem pomp.
Als dat er op zit , Remt dat waanzinnig goed.

Dat het waanzinnig goed remt kan ik nog wel inkomen, maar dat het zomaar past betwijfel ik toch ten zeerste!
Waarom? Het nieuwe horizontale motorblok is van een ander type en 13 inch waarbij ook de remschijf flink afwijkt.
Bij de oude verticale varianten is het 12 inch wat wel uitwisselbaar is en ook past.

Dus Jetforce of Speedfight 3 en/of 4 onderdelen heb je dus niks aan!
 
Back
Top