Peugeot vivacity

Ruben01

Member
Hallo iedereen,
Ik heb een peugeot vivacity brom uit 2005
Dit is mijn setup:
Standaard carb
Sito uitlaat zonder prop
Airsal 50cc
Naraku vario( met standaard vario ging die maar 52)
Mijn probleem is dat de scooter maar 60 km per uur op de gps gaat. Ik heb 7.5 gram rollen geprobeerd, 6.5 gram, 7 gram.
Hij kwam geen enkele keer boven de 60km op de gps uit. Hij trekt ook maar iets harder op dan een standaard carburateur 4 takt scooter.
Ik heb mijn vertanding nagekeken en er zit 12/43 in, naar mijn weten zou ik veel harder moeten kunnen met deze vertanding/ setup. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is er in mijn setup een knelpunt waardoor de scooter niet harder gaat?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen,
Ik heb een peugeot vivacity brom uit 2005
Dit is mijn setup:
Standaard carb
Sito uitlaat zonder prop
Airsal 50cc
Naraku vario( met standaard vario ging die maar 52)
Mijn probleem is dat de scooter maar 60 km per uur op de gps gaat. Ik heb 7.5 gram rollen geprobeerd, 6.5 gram, 7 gram.
Hij kwam geen enkele keer boven de 60km op de gps uit. Hij trekt ook maar iets harder op dan een standaard carburateur 4 takt scooter.
Ik heb mijn vertanding nagekeken en er zit 12/43 in, naar mijn weten zou ik veel harder moeten kunnen met deze vertanding/ setup. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is er in mijn setup een knelpunt waardoor de scooter niet harder gaat?
Alvast bedankt

Zwaarder rolletjes erin doen.. Zou zelf gaan voor 8,5 gram gemixt met 8,0 gram.

En die normale airsal 50cc is volgens mij niet zo heel veel sneller als standaard cilinder.

En als die nog niet harder wilt die naraku vario eruit werpen (vond het geen geweldig ding) en beter voor een top racing of zo gaan.
Zeker als die met de standaard vario harder rijd.
Post automatically merged:

Nieuw zou ik denk k niet vinden. Maar 2ehans wel of je koopt een malossi vertanding.


Slecht advies. Aangezien malossi vertanding alleen maar langer is dan de originele. Zelfs langer dan die van de speedfight..
Dan word het te lang, en je scooter rijd als een natte krant.
 
Zwaarder rolletjes erin doen.. Zou zelf gaan voor 8,5 gram gemixt met 8,0 gram.

En die normale airsal 50cc is volgens mij niet zo heel veel sneller als standaard cilinder.

En als die nog niet harder wilt die naraku vario eruit werpen (vond het geen geweldig ding) en beter voor een top racing of zo gaan.
Zeker als die met de standaard vario harder rijd.
Post automatically merged:




Slecht advies. Aangezien malossi vertanding alleen maar langer is dan de originele. Zelfs langer dan die van de speedfight..
Dan word het te lang, en je scooter rijd als een natte krant.
Met de 8.5 gram rollen in de naraku vario maakt hij nauwelijks toeren, trekt heel sloom op en loopt rond de 50 gps. Met de originele vario komt hij niet boven de 52 gps uit, maakt niet uit hoe zwaar de rollen zijn. Daarom heb ik die naraku vario erin gedaan, en met deze loopt hij tenminste 60 gps. Ik rijd nu met de naraku vario met 6.5 gram rollen, trekt goed op maar begint rond de 60/65 teller heel hoog in zn toeren te lopen( teller wijkt 10 per uur van gps af) en loopt dan langzaam door naar 70 teller. Ik vond het toch op een vertanding ding lijken en heb deze eruit gehaald, en als ik het goed heb heb ik 12/43. Is dit de korte vertanding?
 
Zwaarder rolletjes erin doen.. Zou zelf gaan voor 8,5 gram gemixt met 8,0 gram.

En die normale airsal 50cc is volgens mij niet zo heel veel sneller als standaard cilinder.

En als die nog niet harder wilt die naraku vario eruit werpen (vond het geen geweldig ding) en beter voor een top racing of zo gaan.
Zeker als die met de standaard vario harder rijd.
Post automatically merged:




Slecht advies. Aangezien malossi vertanding alleen maar langer is dan de originele. Zelfs langer dan die van de speedfight..
Dan word het te lang, en je scooter rijd als een natte krant.
Als ik slecht advies geef. Kan je beter eerst lezen voordat je wat zegt. K had zelf al 8.5 gram aangeraden maar dat werkte niet zij Ruben. Meschien eerst goed doorlezen voordat je wat zegt.
 
Nou als 7 grams en 7,5 grams dan ook niet werken dan is er toch iets heel veel mis met die scooter..
Want bij een peugeot zit je nooit zo laag met het rollen gewicht.
Daarnaast zie ik ook geen enige aanstalten van de TS om ons meer info te verstrekken betreft ze afstelling..

En daarom ga ik ook voor zulke personen geen moeite voor doen, als je alles iemand moet gaan aanreiken en wat moeite al te veel is.

Heb die naraku vario ook in mijn scooter gehad.. Maar stond compleet niet inline met de achterpoelies.
De riem lag meteen een stuk hoger met rijden, terwijl die onderaan moet beginnen..

Dus voordat ik net pas gas ging geven kwam dat ding met een flinke stoot rustig van ze plek.. En dat reed echt waardeloos.
Sinds dien het ding gewoon eraf gelaten..


Misschien een tip voor de beheerder.. Een mogelijkheid om dit soort flauwe topics gewoon als gebruiker onzichtbaar te maken zodat ze ook niet in meer bij de nieuwe berichten komen.. Dan zijn dit soort topics snel tot hun eind.. En kan de focus op beter onderbouwde topics gelegd worden. (waar gebruikers wat meer moeite doen om een goed topic te maken waar alle info duidelijk erin staat, en je niet 10000keer naar iets moet gaan vragen.)


Zou gewoon zo lekker door blijven rijden, is het probleem opgelost.
 
Last edited:
Nou als 7 grams en 7,5 grams dan ook niet werken dan is er toch iets heel veel mis met die scooter..
Want bij een peugeot zit je nooit zo laag met het rollen gewicht.
Daarnaast zie ik ook geen enige aanstalten van de TS om ons meer info te verstrekken betreft ze afstelling..

En daarom ga ik ook voor zulke personen geen moeite voor doen, als je alles iemand moet gaan aanreiken en wat moeite al te veel is.

Heb die naraku vario ook in mijn scooter gehad.. Maar stond compleet niet inline met de achterpoelies.
De riem lag meteen een stuk hoger met rijden, terwijl die onderaan moet beginnen..

Dus voordat ik net pas gas ging geven kwam dat ding met een flinke stoot rustig van ze plek.. En dat reed echt waardeloos.
Sinds dien het ding gewoon eraf gelaten..


Misschien een tip voor de beheerder.. Een mogelijkheid om dit soort flauwe topics gewoon als gebruiker onzichtbaar te maken zodat ze ook niet in meer bij de nieuwe berichten komen.. Dan zijn dit soort topics snel tot hun eind.. En kan de focus op beter onderbouwde topics gelegd worden. (waar gebruikers wat meer moeite doen om een goed topic te maken waar alle info duidelijk erin staat, en je niet 10000keer naar iets moet gaan vragen.)


Zou gewoon zo lekker door blijven rijden, is het probleem opgelost.
Ik snap niet waar deze reactie ineens vandaan komt? Ik probeer zo veel mogelijk en zo duidelijk mogelijk informatie te strekken. Als jullie iets vragen over mijn afstelling geef ik daar ook gewoon antwoord op dus snap deze reactie echt totaal niet. Ja er is idd iets flink mis met de scooter en daarom vraag ik hier om advies. Als ik het zelf had geweten dan had ik het allang opgelost. Nou eurokit als je geen moeite voor me wil doen dan doe je dat maar niet, ik heb zelf al vanalles geprobeerd om het op te lossen, dus dat ik alles aangereikt moet krijgen en geen moeite zou doen is totale onzin. Omdat ik ten einde raad ben vraag ik hier om hulp.
 
er worden hier ook een paar dingen door elkaar gehaald.
eurokit bedoelt volgens mij met slecht advies de malossi vertanding.
deze is veelste lang voor een standaard blok.

nu zitten er al 2 onderdelen in die niet de beste zijn. en misschien elkaar ook niet helpen.
nu is het dus verstandig om even bij het begin te beginnen.

standaard vario is het makkelijkste of een degelijke, ik geef de voorkeur aan de multivar.
nu zit je bij een sport vario al vaker lager in gewicht.
8.5 word misschien 8.0 of 7.5

voor een standaard ontgrensde peug.

sito+ ontgrenst
malossi witte drukveer.
malossi witte/gele trekveren
7 gram t/m 8.5 grams rollen
originele carb. sproeier 58+/- 64 ( ik zit daar vaak wel goed. )
goede bougie ( waarde even kwijt )
goede V-snaar.

mits alles goed onderhouden is en in een goede staat.
zou hij hiermee toch goed moeten kunnen rijden.

mocht je inderdaad de kortere vertanding hebben.
dan loopt hij na 65 km +/- echt wel de toeren eruit en pakt hij geen snelheid meer.
dan zou je een andere vertanding kunne plaatsen met verse olie.
 
er worden hier ook een paar dingen door elkaar gehaald.
eurokit bedoelt volgens mij met slecht advies de malossi vertanding.
deze is veelste lang voor een standaard blok.

nu zitten er al 2 onderdelen in die niet de beste zijn. en misschien elkaar ook niet helpen.
nu is het dus verstandig om even bij het begin te beginnen.

standaard vario is het makkelijkste of een degelijke, ik geef de voorkeur aan de multivar.
nu zit je bij een sport vario al vaker lager in gewicht.
8.5 word misschien 8.0 of 7.5

voor een standaard ontgrensde peug.

sito+ ontgrenst
malossi witte drukveer.
malossi witte/gele trekveren
7 gram t/m 8.5 grams rollen
originele carb. sproeier 58+/- 64 ( ik zit daar vaak wel goed. )
goede bougie ( waarde even kwijt )
goede V-snaar.

mits alles goed onderhouden is en in een goede staat.
zou hij hiermee toch goed moeten kunnen rijden.

mocht je inderdaad de kortere vertanding hebben.
dan loopt hij na 65 km +/- echt wel de toeren eruit en pakt hij geen snelheid meer.
dan zou je een andere vertanding kunne plaatsen met verse olie.
Dat van het slechte advies was inderdaad niet op mij gericht, maar die klaagzang die daarna kwam wel. Bedankt voor deze duidelijke uitleg. Ik kom dan toch tot de conclusie dat het gewoon die vertanding is, daar heb ik het dan maar mee te doen. Want aan de rest van de door jou genoemde richtlijn van een setup heb ik. Ik had gehoopt dat ik op een iets gemoedelijkere manier tot deze conclusie had kunnen komen, maar enorm bedankt.
 
Back
Top