Peugeot vivacity

Ruben01

Member
Hallo iedereen,
Ik heb een peugeot vivacity brom uit 2005
Dit is mijn setup:
Standaard carb
Sito uitlaat zonder prop
Airsal 50cc
Naraku vario( met standaard vario ging die maar 52)
Mijn probleem is dat de scooter maar 60 km per uur op de gps gaat. Ik heb 7.5 gram rollen geprobeerd, 6.5 gram, 7 gram.
Hij kwam geen enkele keer boven de 60km op de gps uit. Hij trekt ook maar iets harder op dan een standaard carburateur 4 takt scooter.
Ik heb mijn vertanding nagekeken en er zit 12/43 in, naar mijn weten zou ik veel harder moeten kunnen met deze vertanding/ setup. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is er in mijn setup een knelpunt waardoor de scooter niet harder gaat?
Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Hallo iedereen,
Ik heb een peugeot vivacity brom uit 2005
Dit is mijn setup:
Standaard carb
Sito uitlaat zonder prop
Airsal 50cc
Naraku vario( met standaard vario ging die maar 52)
Mijn probleem is dat de scooter maar 60 km per uur op de gps gaat. Ik heb 7.5 gram rollen geprobeerd, 6.5 gram, 7 gram.
Hij kwam geen enkele keer boven de 60km op de gps uit. Hij trekt ook maar iets harder op dan een standaard carburateur 4 takt scooter.
Ik heb mijn vertanding nagekeken en er zit 12/43 in, naar mijn weten zou ik veel harder moeten kunnen met deze vertanding/ setup. Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn? Is er in mijn setup een knelpunt waardoor de scooter niet harder gaat?
Alvast bedankt
Is het oud model of nieuw.
 
60 gps is 66/67 teller…

Andere cdi…
Naraku ging bij mij ook maar 65 teller.
Andere cdi en ga 72 teller.
Het is een 2takt daar boeit cdi niet.
K rijd met me originele cdi makkelijk 90
Post automatically merged:

8.5 heb ik al geprobeerd. Met 8.5 komt hij niet op toeren en haalt net de 50 gps.
Carburateur schoon?
M'n vivacity blaast gewoon 80 en is alleen ontgrenst
 
Het is een 2takt daar boeit cdi niet.
K rijd met me originele cdi makkelijk 90
Post automatically merged:


Carburateur schoon?
M'n vivacity blaast gewoon 80 en is alleen ontgrenst
Ja carburateur is schoon. Daarom vind ik het zo raar. Hij hoort echt veel harder te lopen. Al helemaal met die airsal cilinder toch? Ik had eerst de originele cilinder maar met de originele cilinder liep hij precies hetzelfde als met de airsal nu. Trekt met dezelfde afstelling precies even hard op en top 60 gps. Dit vind ik ook heel apart. Die airsal zou toch sneller moeten zijn?
 
Ja carburateur is schoon. Daarom vind ik het zo raar. Hij hoort echt veel harder te lopen. Al helemaal met die airsal cilinder toch? Ik had eerst de originele cilinder maar met de originele cilinder liep hij precies hetzelfde als met de airsal nu. Trekt met dezelfde afstelling precies even hard op en top 60 gps. Dit vind ik ook heel apart. Die airsal zou toch sneller moeten zijn?
Maar een airsal op viviacity maakt niet veel verschil. Welke drukveer Heb je?
 
heb je de cilinder er zelf opgezet of zat deze er al op.
ik heb zelf niet zo,n hele goede ervaring met airsal cilinders en dan vooral het vermogen ervan.
is het een alu AC cilinder? en denk ik gewoon met 2 zuiger veren ?
 
heb je de cilinder er zelf opgezet of zat deze er al op.
ik heb zelf niet zo,n hele goede ervaring met airsal cilinders en dan vooral het vermogen ervan.
is het een alu AC cilinder? en denk ik gewoon met 2 zuiger veren ?
Nee, cilinder is er door een scooterzaak opgezet. Ja wat ik vreemd vind, is dat deze cilinder exact hetzelfde lijkt te presteren als de standaard cilinder. Daarom denk ik dat iets een knelpunt is waardoor ze beide niet helemaal tot hun recht komen. Want standaard cilinder liep ook maar 60 gps en die hoort ook harder te lopen.
Post automatically merged:

heb je de cilinder er zelf opgezet of zat deze er al op.
ik heb zelf niet zo,n hele goede ervaring met airsal cilinders en dan vooral het vermogen ervan.
is het een alu AC cilinder? en denk ik gewoon met 2 zuiger veren ?
Sorry vergeten, ja is een alu AC cilinder
 
Last edited:
Nee, cilinder is er door een scooterzaak opgezet. Ja wat ik vreemd vind, is dat deze cilinder exact hetzelfde lijkt te presteren als de standaard cilinder. Daarom denk ik dat iets een knelpunt is waardoor ze beide niet helemaal tot hun recht komen. Want standaard cilinder liep ook maar 60 gps en die hoort ook harder te lopen.
Post automatically merged:


Sorry vergeten, ja is een alu AC cilinder
Ik denk dan dan je toch echt het andere model heb. Je hebt bijna alles al geprobeerd. En niks in verbetering.
Of de cilinder zit verkeerd gemonteerd.
 
De cilinder zit 100% goed gemonteerd, daar twijfel ik niet aan. Wat bedoel je met het andere model? De new vivacity?
Nee je hebt 2 modelen uit 2005. En oude die gaat makkelijk 80. Een de nieuwere versie om het zo maar te noemen gaat maar 60 a65. K denk dat jij die hebt. En gewoon andere vertanding moet nemen.
 
Back
Top