Peugeot vivacity

Fred3

New Member
Hey

Ik heb een peugeot vivacity oud model.
Deze heeft al geen varioplaat meer en alle uitlaatbegrenzers zijn verwijderd.
Setup
Malossi duwveer geel
Leovinci trekveertjes geel
50cc
Technigas uitlaat geen krul
Stage 6 cdi onbegrenst
Al de rest is nog origineel
Deze rijd 80 en trekt goed op.
Maar zou toch wat meer snelheid hebben...
Mijn vraag is nu:
Wat kan ik nog doen?
Welke sproeier en luchtfilter enzo raden jullie aan?
En zijn er nog begrenzers die ik nog niet weet.?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk dat het enige waar je echt verschil mee gaat maken een grotere cilinder is. Maar als je hem nu mooi lopend hebt zou ik hem gewoon zo laten.

Als je leuk wilt sleutelen kan je beter een opknap brommer kopen. Al helemaal als je deze als dagelijks vervoer gebruikt
 
Enige waar ik serieuze opvoer ervaring mee heb is een puchje. Dacht ook dat peugeot niet het beste merk was om op te voeren maar alles wat hieronder staat gelld voor alle 2takten.
Maar als je serieus snel wilt gaan helpt een 70cc heel veel, dan moet je nog wel kiezen tussen een gietijzer en aluminium cilinder (ook hoogtoerig en laagtoerig, maar daar houdt mn kennis qua onderdelen op) Aluminium heeft door de extra koeling iets meer vermogen, maar moet je daardoor ook 3x zo lang warmrijden en gaat ook wat sneller kapot dan een gietijzeren.
En een terugloop uitlaat (dan heb je ook weer verschillen tussen hoog, middel en laagtoerigen)
De 12mm carb is dan wat te klein dus kan je het best vervangen voor een rond de 20mm. Daar moet dan ook nog een powerfilter op.
En dan moet je dit alles qua rollen, veren en sproeiers afstellen.
Dit maakt dan een bak lawaai en zuipt als een gek maar zou wel flink snel moeten zijn
 
Technigas uitlaat geen krul.

Wat is dit dan?

Een tecnigas basic??

Enigste wat helpt is inderdaad de cilinder vervangen. Met een top performance trophy blauwe kop ga je makkelijk 95km/u op de teller.
Met beter afstellen van de basic moet je 85 op de teller ook nog wel halen.

Met 3x 8 grams + 3x8,5 grams in de vario. Kan zijn dat de originele drukveer niet goed genoeg druk leverd en je hiervoor een witte malossi moet monteren. Die uitlaat ging net zo hard als de next.
 
Is een gele drukveer niet een beetje te sterk voor een 50cc setup?

Ben zelf nooit verder geweest met een witte.
Geel en rood wel geprobeert natuurlijk.
Maar dan kan het zijn dat hij toeren niet goed meer pakt op top.

Je hoort het verschil wel iets maar is niet echt merkbaar.
Voor de rest wat eurokit zegt, daar kom je heel eind mee.

Je kan wel met 70cc gaan, koppel word aanzienlijk meer.
Maaaar, het afstellen is wel een stuk gevoeliger.
Wil je echt een stuk harder gaan of full sprinter zou ik wel voor een mina blok gaan
En dit gewoon als daily gebruiken
 
Back
Top