Peugeot vivacity

Heinpieter

Well-Known Member
Hey ik heb wat vragen. Zouden jullie mij kunnen helpen.

Ik heb een peugeot vivacity bj 2005
Laatst kwam ik er achter dat de zuiger wat groeven had en de cilinder ook.
Deze heb ik vervangen van het merk “top performance”(gewoon 50cc)
Km stand is op dit moment 31.582

Alle pakkingen van de cilinder zijn vervangen.

Alleen nu rijdt ie max 60 op de teller. Hij liep eerst makkelijk 75.

  • Mijn setup is:
  • Witte druk veer van malossi
  • Malossi varriateur
  • 10gr rollen (verschil met 8gr is minimaal)
  • Gele trek veren van malossi
  • Sproeier 60
  • Bougie vonkt goed
  • Luchtfilter element vervangen
  • Lucht schroef staat op een kwart/half

Snaar ziet er nog goed uit
Elke keer als ik de bougie er uit haal, lijkt hij een beetje vochtig te zijn.

Ik kom er echt niet uit!

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
 
Advertisement - register to remove this

Andere cilinder andere afstelling.
Je geeft aan dat bougie nat is dus zal je lucht paar slagen verder uit mogen draaien (probeer is 2.5 slag uit)
Of misschien zelfs andere maat sproeier.
 
Andere cilinder andere afstelling.
Je geeft aan dat bougie nat is dus zal je lucht paar slagen verder uit mogen draaien (probeer is 2.5 slag uit)
Of misschien zelfs andere maat sproeier.

Lucht staat op een halve slag open
Sproeier maat hoger of lager?
 
brom of snor scooter.. Daar zit nog best wel een verschil in kwa afstelling. Voor een brom zijn de rolletjes al zoiezo te zwaar.. 10 gram zit alleen in een snor model.. Daarnaast ligt het er ook aan welke uitlaat je eronder hebt hangen.. Maar een tecnigas basic is een leuke uitlaat op die cilinder..

Bij de malossi multivar sport moet je het originele 1mm shim ringentje die achter de originele vario zit verwijderen..
Ik weet als je die laat zitten het nooit goed gaat lopen met een sport vario.(peugeot vertikaal kwaaltje) De shim is alleen voor de originele vario in lijn te zetten.

Trouwens met die top trophy 50cc (met blauwe cilinder kop zal je al makkelijk 90 / 95 km.u op de teller moeten kunnen halen.. Heb die zelf ook gehad op hetzelfde blok.
 
Het is een brom, ik weet niet waar het probleem nog meer aan kan liggen met 8gr rollen merkte je geen verschil in optrekken en top. Met 6gr rollen veel toeren maar weinig plezier top was rond de 50

Hij blijft maar op die 60 hij is al helemaal onbegrensd

ik kreeg een tip dat het lucht inlaat huisje vies kan zijn. Is dat mogelijk dat dat mijn snelheid zo belemerd
 
De cilinder die je hebt, is dat eentje met een blauwe cilinderkop?? Kwa rolletjes zou ik zelf gewoon de 8,5 grams erin laten..
10grams zorgen er zoiezo voor dat hij wat minder snel van ze plaats komt, en dat gewicht zou dus ook niet gebruikelijk moeten zijn.

Voor de rest raad ik je aan om de originele vario weer eens terug te plaatsen, denk dat deze je top momenteel verprutst. Met de originele zou je zoiezo al harder moeten gaan..

Daarnaast zijn de modellen na 2005 allemaal voorzien van een kortere vertanding.. Bij mij maakte hij toen al overtoeren rond de 60 a 65km per uur op de teller.. Met de langere vertanding zou deze al 10km/u harder gaan..
 
Ik bedoel dit setje:

a_3_26.jpg


Die kop heb je wel nodig om alles uit de cilinder te krijgen.. Want dat is een hoge druk kop. De standaard kop geeft je niet de juiste compressie verhouding.. Een normale kop daar is de compressie verhouding een stuk lager van..

Kan je zeggen dat het voor gietijzer een vrij leuk cilindertje is.
 
brom of snor scooter.. Daar zit nog best wel een verschil in kwa afstelling. Voor een brom zijn de rolletjes al zoiezo te zwaar.. 10 gram zit alleen in een snor model.. Daarnaast ligt het er ook aan welke uitlaat je eronder hebt hangen.. Maar een tecnigas basic is een leuke uitlaat op die cilinder..

Bij de malossi multivar sport moet je het originele 1mm shim ringentje die achter de originele vario zit verwijderen..
Ik weet als je die laat zitten het nooit goed gaat lopen met een sport vario.(peugeot vertikaal kwaaltje) De shim is alleen voor de originele vario in lijn te zetten.

Trouwens met die top trophy 50cc (met blauwe cilinder kop zal je al makkelijk 90 / 95 km.u op de teller moeten kunnen halen.. Heb die zelf ook gehad op hetzelfde blok.
Post automatically merged:

brom of snor scooter.. Daar zit nog best wel een verschil in kwa afstelling. Voor een brom zijn de rolletjes al zoiezo te zwaar.. 10 gram zit alleen in een snor model.. Daarnaast ligt het er ook aan welke uitlaat je eronder hebt hangen.. Maar een tecnigas basic is een leuke uitlaat op die cilinder..

Bij de malossi multivar sport moet je het originele 1mm shim ringentje die achter de originele vario zit verwijderen..
Ik weet als je die laat zitten het nooit goed gaat lopen met een sport vario.(peugeot vertikaal kwaaltje) De shim is alleen voor de originele vario in lijn te zetten.

Trouwens met die top trophy 50cc (met blauwe cilinder kop zal je al makkelijk 90 / 95 km.u op de teller moeten kunnen halen.. Heb die zelf ook gehad op hetzelfde blok.
Post automatically merged:

Complete setup voor 95 graag
 
Back
Top