Peugeot vivacity

Leon3951

New Member
Hallo, ik heb een peugeot vivacity uit 2005.

Er zit een technigas terugloop uitlaat op.
Witte druk veer en 5 gram rolletjes(zijn te licht denk ik).
En een anderen cilinder welk merk weet ik niet maar ik zag wel dat er meer poorten in zaten dan bij de std cillinder.

Hij loopt op dit moment echt niet goed. De sproeier is veel te klein want die is std.
Welke maat zou ik ong nodig hebben?
En hoeveel gram rolletjes?
 
Advertisement - register to remove this

Even over mn glazen bol wrijven en.....
We willen graag helpen maar tis niet te zeggen man de ene cilinder is de andere niet en we weten te weinig van de rest van je setup.
Is t standaard cilinder of een 70 cc ?!
Standaard carb of een dikke ?!
Ik zou paar setjes rollen kopen van pak m beet half gram meer per stap en handje sproeiers.
En dan gaan testen testen testen.
 
Sorry dat ik verder niet duidelijk was over de setup verder is hij helemaal std op de puntjes die ik aangaf na. Dus gewoon de std carb en het is gewoon een 50cc cilinder.

Maar wat voor een gewicht rolletjes zou je me adviseren om mee te beginnen 5 wat ik nu heb is veel te licht veel over toeren en ik kom bijna niet weg.

En dat ook voor de sproeier waar zal ik ong moeten beginnen
 
8,5 gram per rol is de standaard maat vanuit de fabriek, hier heb je dus helemaal niets aan.
Powerband van de tecnigas terugloper is anders dan die van de standaard uitlaat.
Denk dat je het eerder moet zoeken in/met de maten 6, 6,5 en of 7,0 gram.
Hoofdsproeier moet ook wat ruimer dan de standaard/originele in de carburateur.

Maar aangezien je dit verder niet vermeld blijft het een beetje gissen wat er momenteel gemonteerd zit.
Witte drukveer is prima maar type (sterkte) van de trekveertjes is ook van belang i.c.m. een terugloper.
Echter lees ik ook hier niets van terug....?
 
8,5 gram per rol is de standaard maat vanuit de fabriek, hier heb je dus helemaal niets aan.
Powerband van de tecnigas terugloper is anders dan die van de standaard uitlaat.
Denk dat je het eerder moet zoeken in/met de maten 6, 6,5 en of 7,0 gram.
Hoofdsproeier moet ook wat ruimer dan de standaard/originele in de carburateur.

Maar aangezien je dit verder niet vermeld blijft het een beetje gissen wat er momenteel gemonteerd zit.
Witte drukveer is prima maar type (sterkte) van de trekveertjes is ook van belang i.c.m. een terugloper.
Echter lees ik ook hier niets van terug....?
Alles waar over ik niks heb gezegd is verder gewoon standaard.
Ik had wel als advies gekregen silver omega trekveertjes. Dus die ga ik er nog op zetten
 
Zou zelf tussen 7,0 en 8,5 gram zoeken.(denk dat je het beste dan kan mixen) Had met een gianelli n-rx op dat ding en kwam vanuit de fabriek met 6,5 grams rolletjes..
Alleen een nr-x heeft wel wat meer pk / vermogen / toeren zoals je het wilt noemen..

De next is een hele goede uitlaat voor dat blok, alleen leverd wat minder vermogen.. En minder hogere toeren dus wat zwaarder rollen erin..

Vergeet ook de standaard drukveer te vervangen, heb daar slechte ervaring mee gehad i.c.m een snelle circuit uitlaat. Wit is toch wel het minimale wat je nodig hebt.

Sproeier is gewoon proberen.. Is op elke scooter weer anders.
 
heb een viva1 waar ik een airsal 70cc heb op geplaatst en als ik nu start geeft hij een tikkend(storend) geluid
dat oploopt als de toeren omhoog gaan maar stopt als hij op hogere toeren rijd.
volgens mij kan het de cilinder zelf niet zijn want is volledig nieuw,
heb ook de olie van de vertanding vervangen maar 20ml te weinig, kan dat tikken ook daarvan komen
wie weet raad??
 
Back
Top