This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Peugeot vivacity uitlaat niet los

TmBoyvroom

New Member
Hey mensen,

Ik heb mijn scooter zojuist laten ontgrenzen door de vario plaat eruit te halen. Alleen merk ik dat ik nog steeds niet op de gewenste snelheid zit die ik graag wil hebben. Ik wil daarom graag de prop uit de uitlaat halen maar heb hier problemen mee. De uitlaat zit aan de bovenkant vast met een bepaalde pin met rubber er om heen (zie afbeelding). En aan de onderkant is het geen probleem. Nu weet ik echt niet hoe ik deze bovenste pin los moet halen. Iemand enig idee?
 

Attachments

  • 3025705F-E1F5-495F-B8D6-EA09F033B936.jpeg
    190.3 KB · Views: 45
Dat is een Breekbout ... Anti opvoer bout ...
Sleufje in slijpen met een Dremel , of los tikken met een scherp Beiteltje.
Note : Spuit de boel eerst goed in met IMAL.
 
Dat is een Breekbout ... Anti opvoer bout ...
Sleufje in slijpen met een Dremel , of los tikken met een scherp Beiteltje.
Note : Spuit de boel eerst goed in met IMAL.
Okey het is me gelukt een sleufje erin te maken alleen is deze echt niet los te krijgen. Ik gebruik hiervoor een platte schroevendraaier. Heb IMAL nog niet gehaald. Maar zal dit van de week even halen.
Post automatically merged:

Wel leuk om te zien dat er nog Vivacity's zijn waar de uitlaten nog nooit van los zijn geweest.
Dan ben ik dus de eerste, ik heb een Sito uitlaatje gekocht en de prop inmiddels ook al verwijderd. Nu alleen de standaard uitlaat nog eraf zien te krijgen.
 
Ben zelf geen voorstander van het sleufjesverhaal.
Wellicht met Imal(kruipolie) en een slagschroevendraaier.
Normale schroevendraaier op een bout die al jaren vast gerot zit geloof ik niet zo in.
 
Scooter goed warm laten draaien, grip tang met maximale spanning erop klikken, en dan wigglen, los vast los vast. Beetje imal zou mooi zijn anders wat andere kruipolie oid.

Als je een lasapparaatje voor handen hebt kan je er ook een moertje op lassen.

Of je flext het kopje eraf, haalt de uitlaat weg en het stompje wat er dan nog zit los draaien op 1 van de hier boven uitgeschreven manieren.
 
Heb het bovenste gedeelde geprobeerd maar ik krijg deze echt niet los.

Heb zelf geen las apparaat anders had ik dat zeker wel gedaan hoor.

Heb de scooter boer gebeld en die wilt het ook niet voor me doen.. zit nu dus een beetje vast in mijn process
 
Heb je inmiddels al imal?

Heb je een slijptol? Of dremel als je er slecht bij kan.
Dan slijp je de kop dan de bout.
Dan kan de uitlaat eraf.
Vervolgens heb je een stompje bout over.
Deze proberen met de grip tang los te krijgen.
Lukt dat ook niet dan kan je alsnog de bout uitboren. Eerst proberen met een linkse tap.
Anders opnieuw tappen.
Zorg dat je in het midden boort.

Anders weet ik het ook niet.
 
Ligt het aan mij of zie ik letterlijk de oliepomp op de foto zitten?
Maar hoe krijgt hij de uitlaat los?

Heb het bovenste gedeelde geprobeerd maar ik krijg deze echt niet los.

Ik zou nog steeds gaan voor sleuf erin en een slagschroevendraaier.
Deze schroevendraaier maakt een draaiende beweging met het bitje wanneer je erop slaat.

Sowieso mooi gereedschap om te hebben.
Kop eraf slijpen en griptang op het resterende draadeind is ook een optie, maar die kans op succes acht ik kleiner.
Als alles mislukt wordt het idd uitboren en tappen of helicoil erin.

 
Ik zou het een paar keer goed inspuiten met wd40 en daarna een paar uur met rust laten.
Daarna met een goede waterpomptang het proberen los te draaien.
Dat breekboutje is idd een antiopvoer ding zoals Bruteforce al zei,
weet je zeker dat het een bromfiets is en geen snorversie?
Dat breekboutje en die smalle uitlaatbocht rijmt niet goed bij een bromversie.
 

Dit is in mijn ogen vaak nog de snelste en makkelijkste optie, gewoon kop eraf (zo hoog mogelijk, uitlaat eraf zodat je ruimte hebt en overige met griptang of uitboren. Met gereedschappen bij de hand ook zo gebeurd eigenlijk.
 
Zo te zien een snor pijpje aan de dunne bocht? Dan gaat die sito (brom) ook niet passen. schroefgaten zitten net anders bij de snor cilinder van peug verticaal
 
Ik zou het een paar keer goed inspuiten met wd40 en daarna een paar uur met rust laten.
Daarna met een goede waterpomptang het proberen los te draaien.
Ben het met je verhaal eens, maar ik zou de waterpomptang vervangen voor een griptang.
Post automatically merged:

grip tang met maximale spanning erop klikken, en dan wigglen, los vast los vast.
Dat bedoel ik...