Peugeot Vivacity Sportline SNOR Restauratie.

0546timm

Well-Known Member
Merk: Peugeot
Type: Vivacity Sportline
Uitvoering: Snor
Bouwjaar: 2008
KM-stand: 11.2xx
Kleur: Donkerblauw

----------------------

Hallo,

Ik ben Tim, 19 jaar en kom uit Almelo. Net nieuw op het forum, maar mocht mijn project niet posten op scooterfreaks.nl omdat ze daar niet aan 'snortuning' doen.
Deze pagina dient dus als projectpagina, maar ook voor de eventuele volgende koper om te kijken wat er precies aan gedaan is.

Heb in de zomervakantie dit jaar een snorscooter gekocht om op te knappen en daarna weer door te verkopen. Voor project doeleinden dus.

Ergens rond 13 July de scooter zo opgehaald:

971509_544619198935955_460609599_n.jpg..1003448_544619108935964_911369889_n.jpg..994817_544619265602615_203255454_n.jpg

Ziet er niet uit, helemaal onder de krassen. Maar daar was de prijs toen ook naar.
- Zoals op de foto te zien mist het glas uit de rechterspiegel, deze er dus direct afgehaald.
- Achterband zat geen profiel meer op dus deze mocht ook wel vervangen worden.
- Standaard uitlaat die eronder zat was aardig doorgeroest dus was ook aan vervaning toe.
- Varioplaat verwijdert

Achterband en uitlaat vervangen :7:
Sito+ voor brom, uitlaatpoort van een snorcilinder is kleiner dan de flens van de uitlaat is. Dus moest ik in de flens frezen om hem pas te maken voor de uitlaatpoort op de cilinder.

IMG_4265.jpg

Bij een nieuwe uitlaat hoort afstellen, rolletjes en veertjes heb ik laten zitten aangezien het een snor is. Standaard zit er een sproeier 54 in een Peugeot Verticaal blok, ben na vele maten gebleven op sproeiermaat 63. Hierdoor heeft die een kleine dip bij de 30 tot de 40 maar trekt hem lekker door naar de 65 km/ph. Heb ervoor gekozen iets te groot te zitten aangezien het een snorretje is.

Daarna waren de kappen aan de beurt, de kappen waren bekrast en dof. Zagen er niet meer uit en waren toe aan een nieuwe likje verf. Heb ervoor gekozen de originele kleur gewoon eroverheen te spuiten, en dat gaf dit als resultaat;

IMG_4394.jpg..IMG_4398.jpg..IMG_4399.jpg

Kappen gemonteerd en was zeer blij met het resultaat, kappen zitten weer mooi in de lak!

IMG_4443.jpg..IMG_4454.jpg

Heb even een tijdje rond gereden en kreeg weer kriebels om aan de scooter te sleutelen. Heb de scooter gekocht met een voorvork met kleine schade (staat klein beetje scheef) maar hier merk je weinig van. Achterrem zat vast, heb allebei de remblokken uit het blok gehaald en weg gegooid, remblokken waren op.

Ben opzoek gegaan naar een Vivacity met een rechte voorvork + onderdelen. Toevallig had een kennis van me nog een Vivacity, Speedfight & heel veel onderdelen staan..

IMG_4467.jpg..IMG_4534.jpg..IMG_4537.jpg

Kon deze Viva + onderdelen voor een mooi prijsje overnemen. Niet alleen had ik nu een rechte voorvork, maar ook nog andere onderdelen die mijn eigen Viva afmaakten, o.a.; Aluminium voetplaten, Beugel + Vleugel op achterkap, Witte achterveer etc!

- Vleugeltje overgespoten in de kleur van de Viva
- Achterveer overgezet
- Aluminium Voetplaten overgezet
- Carterkap gepoetst en overgezet

IMG_4550.jpg..IMG_4556.jpg..IMG_4571.jpg..IMG_4572.jpg

Ondertussen de andere Vivacity helemaal gedemonteerd, bleek een gloednieuwe 50cc onder te zitten, en nieuwe nieuwe krukaslagers. Blokje ga ik dus bewaren en misschien los verkopen.

IMG_4577.jpg..IMG_4578.jpg..IMG_4579.jpg

---------------------------------------------------------------

'Toekomst' Plannen:

- Nieuwe/andere voorvork
- Nieuwe/andere achterrem

Update de pagina zo snel mogelijk!!!

Mvg,
Tim

Almelo.
 
Advertisement - register to remove this

Ik was vorig jaar ook begonnen aan een vivacity snor.. Was een compact met 10" wieltjes.
Ik heb bijna exact dezelfde kleur als jou.. En ik kom ook uit Almelo..
Ik zal hem binnenkort wel ff posten.
Goed bezig
 
Back
Top