Peugeot Vivacity sportline 2005

Renzo geverink

New Member
Hallo,

ik heb een Peugeot Vivacity sportline 2005 op dit moment trekt hij nog niet zo snel op als ik wil en hij loopt op top maar 60 Max.

Dmp sport variateur
dmp paarse trekveren
8 gr dmp rollen
Standaard drukveer
Standaard koppeling
 
Advertisement - register to remove this

DMP sport vario dumpen, dat is rommel. 8gram rolletjes is te licht.
Snap niet waarom je de trekveren hebt veranderd bij een geheel standaard setup. Heb eerder het idee dat hij daardoor slechter loopt dan beter.
 
Sowieso zwaarder gaan in rollen 9.5grams. Je variohuis opvullen met kleine ringetjes tussen je gradenplaat en begrenzerplaat. Eventueel 2 shimringen achter je variobus. Rest standaard houden of terugzetten. Naruku vario kan je overwegen.
 
En eventueel een vario van polini of Malossi? En een racekoppeling?
Post automatically merged:

op de teller loopt hij nu Max 60/65 dat zou toch harder moeten kunnen zonder 70cc
 
Last edited:
Persoonlijk zelf vind/vond ik dat pas leuk bij 70cc. Met 50cc maakt het niet veel uit en is weggegooid geld.
 
Maar het beste wat ik nu kan doen is alles standaard terug zetten incl trekveren drukveer variateur behalve natuurlijk de uitlaat en sproeier
 
Ga alleen 1 gram zwaarder in je rollen. En shim je variobus met shimringen van de juiste binnen en buitendiameter (deze kun je ff googlen, ik geloof buitendiameter ring is 20, binnendiameter 8 ). Plaats 3 a 4mm achter je variobus en tussen je gradenplaat of net genoeg dat je krukasmoer niet tegen je kickstartrondsel komt. Hier pak je nog 4km mee. En dan houdt het op. Dan moet je toch echt denken aan een 70cc als je sneller wilt. Die drukveer en trekveertjes kan je laten. Ook adviseer ik je om gewoon de originele Peugeot V-Snaar te behouden en die variogeleidertjes over te zetten van DMP of nieuwe originele.

MVIMG_20200608_162629.jpgDSCN1670.jpg

Dit idee, die shimringen had ik nog liggen, maar dan weet je wat ik ermee bedoel.
 
Last edited:
Maar moet die oude variateur ook weer terug? En trekveertjes heb ik ook nog de witte van van dmp of de originele welke moet ik daarvoor gebruiken
Post automatically merged:

En de stofkap van de originele variateur er af laten?
 
Ja oude variateur terug. Stofkap? Je bedoelt je begrenzerplaat? Zoja, eraf laten. En geen vet gebruiken. Alles ff ontvetten. Succes.
 
Oké Helder, en wat betreft de trekveertjes? De paarse van dmp laten zitten of de witte van dmp erin of orginele?
Post automatically merged:

En luchtfilterbegrenzer zit er momenteel nog wel in
 
Luchtfilter begrenzer eruit, die haakse slang in je huis kan je afsnijden tot aan de inlaat van je carburateur.

Trekveertjes, moet jezelf weten. Ik reedt altijd met origineel. Deze dienen toch alleen maar voor de eerste 15 a 20km. Dit boeide me destijds niet zo.
 
Jep, afsnijden mooi verticaal (stanleymes). Hou er wel rekening mee dat je gewoon je filter zelf erin houdt en de kap moet goed dicht zijn omdat hij lucht krijgt aangezogen. Sterker nog zonder kap start hij niet.
 
Is allemaal goed gegaan alleen zonder luchtfilterbegrenzer valt hij uit bij vol gas ik heb hem voor nu even terug gedaan maar heb denk ik een grotere sproeier nodig
 
Dat zei ik al. Zonder luchtfilter valt ie uit. Peugeot eigenschap bij dat type. Gewoon schoon/nieuw luchtfilter erin en kap er goed afgesloten op. Grotere sproeier zou ik niet doen. Deze is al goed standaard bij Peugeot Viv. Misschien een maatje groter, maar de kans dat je alles weer moet afstellen is groot. Dus, altijd het filter zelf erin en kap erop.
 
Jep, afsnijden mooi verticaal (stanleymes). Hou er wel rekening mee dat je gewoon je filter zelf erin houdt en de kap moet goed dicht zijn omdat hij lucht krijgt aangezogen. Sterker nog zonder kap start hij niet.


Dat ding moet je erin laten zitten.. Anders ga je onnodig van sproeier 58 naar 105 als je pech hebt. Dat ding doet helemaal niks kwa performance.
 
Geen enkele problemen ondervonden met mijn 2 Viva's. Ze reden juist beter. Ik zou dit advies niet zomaar geven @eurokit als ik niet wist of dat zou uitmaken ja/nee. Kan absoluut geen kwaad. Qua performance, ok. Mee eens. Betere luchtverdeling/stroom in je filterhuis, ja zeker.
 
Dat ding zit erin om de lucht dosering beter te verdelen voor de originele carburateur. Ga je dat weg halen, gaat hij stotteren en moeilijk doen ook al probeer je heb goed uit te stellen. Dit kan behoorlijk je afstelling benadelen. En nee je gaat er niks harder mee..

Heb al sinds 1999 een viva gehad, dus weet echt wel wat ik eraan gedaan heb.
 
Back
Top