Peugeot Vivacity sportline 2005

Man man man, dat wordt m7 tappen en m7 boutjes erin draaien. Als je niet weet hoe je dat moet doen, kan je het laten doen door een brommershop of metaalbewerker. Je hebt ze zeker veelste vast gedraaid? ALTIJD oppassen met boutjes vastdraaien in aluminium! Handvast en een kwart of halve slag meer. En als je het goed wilt doen met een kleine momentsleutel. Ik weet hoe klote het is man, heb het in het verleden ook zelf moeten ondervinden! Maar goed. Zoiets kan je in jouw geval beter laten doen. Met coils kan je ook werken, maar dat lijkt me voor een beginner niks.

Mag ik vragen wat de reden was waarom je überhaupt je vario er af ben wezen halen? En heb je überhaupt wel wat 'sleutel' kennis? (niet lullig of denigrerend bedoeld!)
 
Ja heb zeker wel wat sleutel kennis, de vorige eigenaar had er al voor gezorgd dat die nog maar met 3 bouten vast zat, maar ook die stonden al op het punt van dol draaien en naar normaals het los halen van de carterkap kon het schroefdraad dat niet hebben. Dus nee niet mijn eigen schuld zat inderdaad al te denken over helicoils
 
Aha oke gelukkig man. Ja helicoils kan je doen of gewoon de hele boel naar M7. Je hebt kans met helicoils dat ze mee kunnen komen tijdens losdraaien. Ben er zelf niet zo weg van, maar is wel mogelijk :)
 
Ja heb zeker wel wat sleutel kennis, de vorige eigenaar had er al voor gezorgd dat die nog maar met 3 bouten vast zat, maar ook die stonden al op het punt van dol draaien en naar normaals het los halen van de carterkap kon het schroefdraad dat niet hebben. Dus nee niet mijn eigen schuld zat inderdaad al te denken over helicoils

Vraag me af of er wel genoeg vlees is voor helicoils.. En als je helicoils gaat plaatsen koop dat wel een setje van v-coil.. Want de rest is gewoon goedkope rommel. (heb zelf ook een complete v-coil set in de schuur leggen. (je weet nooit wanneer je dat nodig hebt)
 
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat voor stock uitlaat je nog hebt.
En in wat voor staat jou oude originele onderdelen nog zijn.

Misschien is het dan nog wel verstandig om nieuw (stock) spul te monteren.
Nieuw bougietje.
Paar standaard kleine dingen die je scoot al beter/harder kunnen laten lopen.

De oude originele piemel uitlaten van Peug kon ik ook zwaar mee.
Maar een sito of dmp stock uitlaatje zat ik vaak weer rond de 8 gram on vario.

Sproeier gewoon afstellen op een ontgrenst blok vind ik wel prettig weet je altijd zeker dat je verbranding goed.

Al zou je het bij een simpele 50cc niet super veel verschil merken, maar hoemeer brabdstof en lucht je kan ontbranden des grotere klan en meer vermogen.
 
Alleen van 0/20 is die snel dan heeft die een dip van 20/35 en dan blijft die gaan tot 65, toch zou ik graag nog sneller kunnen optrekken is dat mogelijk
Post automatically merged:

Ik wil vandaag andere rollen gaan halen zit nu 8 gr in iemand enig idee wat het beste presteert met een ixil uitlaat zodat ik een goeie trekkracht krijg voor onder andere wheely’s
 
Last edited:
Wheelies kun je vergeten met een 50cctje.
Of je moet maximaal aan je stuur trekken en hopen op het beste.

Als hij sneller optrekt bij 0-20 moet je de toeren daar aan meten.

Van 0-20 trekt je koppeling op.
Zit je daarna hoger in toeren en trekt hij minder dan moet je zakken in toeren dus zwaaardere rolletjes monteren.

Zakt hij na 20km in toeren moet je lichter gaan.
Het is experimenteren maar zo kom je er wel.

Ik heb toen een rollen set gekocht van polini 5,5 tot 7gram. €20 +/- stapjes van 0,5 gram omhoog
Maar ik heb ook een Doppler S3R en Malossi multivar.
Dan zit ik al hoger in toeren voor ik het koppel te pakken heb.
 
Hallo ik ben er zojuist achtergekomen dat er olie lekt vanuit mijn scooter, het valt neer onder de bok aan de rechterkant. Nu heb ik mijn buddy eruit gehaald om er beter naar te kunnen kijken nu zag ik dat er olie uit het ronde gaatje komt naast de ontluchtschroef terwijl dat dicht hoort te zijn hoe kan dit en hoe fix ik dit. Bijgevoegde foto is niet van mijn scooter maar wel dezelfde oliepomp met het zelfde probleem
 

Attachments

  • 261DB2B0-E4FB-4BD4-92A1-9DC39F85FC54.jpeg
    261DB2B0-E4FB-4BD4-92A1-9DC39F85FC54.jpeg
    160 KB · Views: 14
Wat kan ik volgens jou het beste kopen dan qua variateur koppeling trekveren drukveer rolletjes ect zodat die echt goed snel word.

Voor de vario zou ik eerder voor een doppler gaan of voor een top racing (moet wel zo ongeveer van dezelfde grote zijn als de originele, anders loopt de riem tegen het bovenste nokje aan onder het spruitstuk..) Die grotere varios werken niet op dat vertikale blok..

Verder zie ik niet welke uitlaat je hebt.
Post automatically merged:

Geen enkele problemen ondervonden met mijn 2 Viva's. Ze reden juist beter. Ik zou dit advies niet zomaar geven @eurokit als ik niet wist of dat zou uitmaken ja/nee. Kan absoluut geen kwaad. Qua performance, ok. Mee eens. Betere luchtverdeling/stroom in je filterhuis, ja zeker.

Wat jij doet is de hele afstelling vernaggelen.. Dat buisje zit daar niet voor niets in dat filter. Ga je eraan lopen snijden dan is de hele luchtverdeling anders. Kans dat je de carb niet goed afgesteld krijg is dan groot. Kan je nog elke andere sproeier proberen wat je wilt. Maar dan blijft het ding continu stotteren.. En je gaat er geen ene km harder mee.
Post automatically merged:

Hallo ik ben er zojuist achtergekomen dat er olie lekt vanuit mijn scooter, het valt neer onder de bok aan de rechterkant. Nu heb ik mijn buddy eruit gehaald om er beter naar te kunnen kijken nu zag ik dat er olie uit het ronde gaatje komt naast de ontluchtschroef terwijl dat dicht hoort te zijn hoe kan dit en hoe fix ik dit. Bijgevoegde foto is niet van mijn scooter maar wel dezelfde oliepomp met het zelfde probleem

Peugeot oliepompje zijn een drama.. Als ze lopen mag je blij zijn.. Als ze kapot lopen mag je gaan huilen.. Ook hebben ze een hele slecht olie verdeling. Het oude type zonder hevel mengt eigenlijk te veel. Maar het beste kan je deze het best hebben.
De andere modellen lekken, of breekt er zo`n slang pilaar er van af als het een kunstof versie is.. Je kan dan beter die van brons hebben.

En zelf daarna ook een alternatief gebruikt. Die was naar 2 km al defect..

En nou gebruik ik mengsmering en gaat opzicht wel goed zo.
 
Last edited:
Voor de vario zou ik eerder voor een doppler gaan of voor een top racing (moet wel zo ongeveer van dezelfde grote zijn als de originele, anders loopt de riem tegen het bovenste nokje aan onder het spruitstuk..) Die grotere varios werken niet op dat vertikale blok..

Verder zie ik niet welke uitlaat je hebt.
Post automatically merged:



Wat jij doet is de hele afstelling vernaggelen.. Dat buisje zit daar niet voor niets in dat filter. Ga je eraan lopen snijden dan is de hele luchtverdeling anders. Kans dat je de carb niet goed afgesteld krijg is dan groot. Kan je nog elke andere sproeier proberen wat je wilt. Maar dan blijft het ding continu stotteren.. En je gaat er geen ene km harder mee.
Post automatically merged:



Peugeot oliepompje zijn een drama.. Als ze lopen mag je blij zijn.. Als ze kapot lopen mag je gaan huilen.. Ook hebben ze een hele slecht olie verdeling. Het oude type zonder hevel mengt eigenlijk te veel. Maar het beste kan je deze het best hebben.
De andere modellen lekken, of breekt er zo`n slang pilaar er van af als het een kunstof versie is.. Je kan dan beter die van brons hebben.

En zelf daarna ook een alternatief gebruikt. Die was naar 2 km al defect..

En nou gebruik ik mengsmering en gaat opzicht wel goed zo.

Oké bedankt, maar heb jij nog enige tips waarom hij lekt uit de bovenkant en dat ronde gat en wat daar de functie van is.
 
Mijn setup is nu:
Polini hi speed vario (8,4 g polini rollen)
Polini speedclutch (std trekveren polini)
Drukveer std peugeot
Uitlaat Ixil onbegrensd

Nu loopt hij vrij goed, alleen kwam ik er achter dat de drukveer sterk achteruit is gegaan in de veerkracht, iemand enig idee welke drukveer ik het beste erbij kan halen van polini?
 
Stock veer kan goed met de uitlaat of misschien een witte malossi drukveer of gelijkewaardig percentage.

Je kan ze ook beide halen en testen welke het beste loopt op jou setup.
Een stock peug drukveer is redelijk sterk.
(Mits in goede staat)
 
Back
Top