Peugeot Vivacity Sportline 2 takt probleem.

Skauter

New Member
Hallo,

Ik heb een raar probleem en ik kom er echt niet meer uit, dus vraag ik jullie hulp.

Ik heb reeds mijn scooter op beurt gehad omdat ik dezelfde klachten had (start perfect maar houdt enorm in, en klinkt alsof hij op hol slaat bij meer gas, rijdt niet harder dan 20/30 op de teller en soms stottert hij en kom ik vaak met stoten vooruit, alsof hij zijn toeren in een keer pakt, maar zakt dan weer af, met af en toe ploffen uit de uitlaat zodra ik het gas spontaan opentrek) maar het was helaas niet verholpen (230 euro betaald voor de beurt)

Verder heb ik met een goede maat van mij mijn scooter helemaal uit elkaar gehaald en nagekeken op lekkages etc maar alles leek prima in orde. daarbij hebben wij de belangrijke onderdelen zoals de carb/uitlaat/lucht helemaal schoongemaakt, maar helaas zonder resultaat.

Ik heb laatst een nieuwe bougie en accu erin gezet maar dit hielp niks, en bovendien was mijn gloednieuwe accu binnen een paar dagen zo dood als wat. Hij laadt wel op tijdens het rijden, maar niet genoeg om hem na een rit elektrisch te kunnen starten, dan klinkt ie simpelweg alsof er een walvis dood aan het gaan is. Verder doet mijn dashboard/knipperlichten/remlichten het prima aangezien die wel accu afhankelijk zijn.

Scooter deed het sinds aanschaf altijd prima, reed wat traag.. vervolgens ergens mee de uitlaat in lopen porren totdat er dikke korrels roet mee kwamen, verder heb ik de carterkap opengehad en de krukasmoer losgehaald om te kijken of er begrenzing op zat, maar de plaat ( ja plaat, geen varioring ) ontbrak al, verder variogeleiders er weer goed opgezet ( zaten los bij het openhalen??) en de rest in elkaar gezet, scooter getest en opeens liep hij geen 40, maar 65. sindsdien zelf er niet aan gekloot, geen andere sproeiers/rolletjes/afstellingen enz omdat ik daar nog niet zo veel verstand van heb. sindsdien heeft hij perfect gereden totdat hij een keer na stilstand(afremmen) niet meer wou optrekken. Ik heb geen zin in nog meer kosten van de scooterboer dus wie o wie wordt mijn held?
 
Advertisement - register to remove this

*UPDATE*

Ik ben vanavond weg geweest met de scooter. Op de heenweg deed hij het half/half, maar wel beter dan voorheen. Ik kreeg hem zo ver om door te trekken door op 1/3 gas een beetje ermee te spelen, ondanks dat hij reed bleef hij zo nu en dan herhaaldelijk stotteren, voelde meer als een zware slag naar voren. Op de terugweg was het een heel ander verhaal, de scooter deed precies hetzelfde op de terugweg maar toen deed ik eens gek en speelde ik met de licht schakelaar (voor), toen ik hem uitzette verloor ik duidelijk vermogen, zette ik hem aan kreeg ik spontaan meer vermogen en begon ik met rijden, toen deed hij het perfect, trok mooi door (en hard :p) zonder gestotter en dergelijke, alleen bleef mijn voorlicht zo nu en dan ''flikkeren'' , want sinds de scooter perfect reed, dimde mijn voorlicht meer dan het normaal gesproken is, en tijdens het flikkeren was het mooi helder zoals het hoort te zijn.

Ik begin steeds meer te denken dat er ergens bij de bekabeling een storing zit? wat denken jullie?
 
Kijk eerst even de spanning regelaar na.. Als deze wit is uitgeslagen direct vervangen, want dan is hij dood (probleem flikkeren van het licht) (en je dode nieuwe accu, dan werkt de diode niet meer)
CDI kan daarnaast ook nog dood zijn (verklaard dat stotteren, moeilijk op toeren komen en ploffen in de uitlaat (onsteking timing probleem)
Eventueel kan er ook iets mis zijn met de pick up spoel van de stator.
 
Back
Top